  • Data: 2024-10-03 12:11:54
    Temat: Re: Smartwatch do mierzenia poziomu cukru za 59 dolarów
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.10.2024 o 10:09, Ewa pisze:
    [...]
    > Akurat to nie dotycz mnie, ale kogoś mi bliskiego.
    > Zapewniam Cię jednak, że to wszystko nie jest takie proste.
    > A przede wszystkim nie wprowadzaj ludzi w błąd, że w cukrzycy
    > należy jadać często.

    Nikogo nie wprowadzam w błąd. Można o tym przeczytać tutaj:

    https://diabetyk.org.pl/jak-zaplanowac-codzienny-jad
    lospis-przy-cukrzycy-typu-2-i-w-stanie-przedcukrzyco
    wym/

    "6. Ważna jest również odpowiednia liczba posiłków w ciągu dnia. W
    cukrzycy typu 2 leczonej dietą i lekami nie-insulinowymi wystarczą 3
    posiłki dziennie. Najkorzystniej jest jeść posiłki regularnie o stałych
    porach (np. co 3-4 godz.), czyli mało, a często, unikniemy w ten sposób
    ryzyka zbyt wysokiego lub niskiego poziomu glukozy."

    > Każdy posiłek powoduje wzrost poziomu cukru,
    > a to jest najgorsze co w cukrzycy typu II można zrobić, każdy
    > diabetolog Ci to powie. I lepiej już nie doradzaj odnośnie
    > zachowania chorego.

    Nie tyle doradzam, co próbuję wytłumaczyć. Osoby, które nie mają
    cukrzycy (nie są chore) bardzo często są pozbawione podstawowej wiedzy,
    którą mają lekarze i dodatkowo jest ona dostępna (postępowanie podczas
    posiłków) na stronach prowadzonych przez osoby do tego powołane a tutaj
    podałem zalecenia z wytłumaczeniem, dlaczego należy jeść częściej i
    mniej niż rzadziej i obficie. To prosta logika. Jeśli ktoś je obficie,
    powoduje duży wzrost poziomu glukozy, który utrzymuje się długo co jest
    niebezpieczne a nie spada. Przy rzadkich posiłkach a mniejszych poziom
    glukozy nie jest tak duży a raczej równomierny, między posiłkami. Sądzę,
    że jeśli ktoś w tym wątku ma cukrzycę, zgodzi się z moim wywodem a nie z
    osobami, które nie mają cukrzycy a zarazem wiedzy podstawowej w
    profilaktyce.

    > Wątek dotyczy smartwatcha.

    Tak. Ten wątek właśnie pokazuje, kto ma pojęcie czym jest cukrzyca i jak
    do tego podejść. Wiele osób w tym wątku nie ma o tym zielonego pojęcia,
    chcąc bazować na niedokładych/przekłamanych pomiarach a jest to
    niedupuszczalne przy każdej chorobie gdzie mamy akcję/reakcję. To nie
    pomiar tętna, kroków, saturacji, snu...dane o poziomie glukozy, podobnie
    jak ciśnienia korelują z akcją/reakcją. W przypadku podawania insuliny,
    (przy C2 też się stosuje) jeśli mamy niedokładny, często zawyżony
    pomiar, podanie większej dawki insuliny może doprowadzić do
    hipoglikemii, czyli stanu gdzie chory zapadnie w śpiączkę lub może nawet
    umrzeć. Sporo było już o tym pisane (od początku tego wątku) a mimo
    wszystko, nie dotarło to do wielu, którzy nadal nie rozumieją tematu.

    --
    Pixel(R)??