  • Data: 2012-08-10 20:01:00
    Temat: Re: Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Troche jakbyscie gubili watek - to ze google sobie gromadzi informacje o
    > lokalizacji sieci wifi w okolicy ... to powiedzmy informacje naprawde
    > publicznie dostepne, skoro siec nieukryta.

    Z faktu, że sieć bezprzewodowa w eterze jest, nie wynika wcale, że jest
    publiczna. Nie wiesz nawet czy te sieci rozsyłają SSID czy nie są
    pozyskiwane SSIDy, które zostały wpisane ręcznie.

    > Ale druga czesc, to taka ze oni gromadza przy pomocy uzytkownikow
    > telefonow. Niezbyt swiadomych. I wcale nie wiadomo co to u nich znaczy
    > "anonymous" - w ogole nie gromadza informacji skad ta informacja, czy w
    > tylko nie maja wprost w bazie imienia i nazwiska.

    No i właśnie o to chodzi, że ... te aplikacje mobilne wymagają zwykle oprócz
    usług lokalizacyjnych:
    1. identyfikacji urządzenia
    oraz
    2. identyfikacji użytkownika

    > Ale kto sie boi o wlasna lokalizacje ... nasi operatorzy i tak ja
    > zbieraja.
    > No moze nie tak dokladnie.

    Ale tu akurat nie chodzi o lokalizację użytkownika tylko o lokalizację
    prywatnych sieci.