  • Data: 2012-08-11 19:37:20
    Temat: Re: Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-10 10:05, Maciej Bebenek pisze:

    > Co mam rozwijać? To jest dokładnie to, o czym mowa w tym wątku - chociażby
    > możliwość geolokalizacji urządzeń, które z założenia nie powinny dać się
    > zlokalizować, bo nie mają np. odbiornika GPS lub jest on wyłączony, i
    > niekoniecznie za zgodą posiadacza danego urządzenia.

    Wybacz, ale czytając powyższą wypowiedź nie mogłem powstrzymać uśmiechu.
    Kupujesz radiowe urządzenie nadawczo-odbiorcze (bo tym w gruncie rzeczy
    jest każdy sprzęt WiFi). W dodatku gdy mowa o AP urządzenie to
    regularnie nadaje informację o charakterze publicznym (SSID). A Ty mi tu
    mówisz o lokalizacji jedynie za zgodą właściciela. ;)
    Zauważ, że router przecież nie wysyła twojej lokalizacji. Google
    przechowuje jedynie informację o miejscu ODEBRANIA SSID. W dużym mieście
    za jednym razem odbiera się ich całe mnóstwo, w małej miejscowości
    jeżdżąc na rowerze na dość dużym obszarze łapałem przed paru laty
    identyfikatory lokalnych operatorów radiówki.

    Nie wspomnę już o tym prostym fakcie, że mając w domu router z WiFi masz
    tak naprawdę pracującą radiostację. A gdyby się uprzeć, jej lokalizację
    można dość dokładnie ustalić metodą triangulacji.