    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Slask - Gdansk - jaki czas?
    Date: Wed, 27 Jun 2012 13:19:07 +0200

    W dniu 2012-06-27 12:35, RadekNet pisze:
    > Tylko w Polsce taka "zabawka" po pierwszym wyroku nie stracila
    > homologacji...

    A jeszcze jedno istnieje art 540 KPK, więc gdyby Państwo przyznało się
    do błędu, każdy kto nie przyjął mandatu w procedurze uproszczonej a
    został ukarany w postępowaniu zwykłym mógłby na podstawie tego artykuły
    odwołać się nawet od prawomocnego już wyroku i pewnie wygrałby sprawę.
    Wyobrażasz sobie skalę odszkodowań dla niesłusznie ukaranych kierowców?
    Musieliby akcyzę na paliwa podnieść o 100% pewnie z tego tytułu.
    Najrozsądniejszym więc było bo nie odnawianie legalizacji na podstawie
    starego zatwierdzenia typu i stopniowe ciche wycofywanie tego gówna.
    Można by też doprecyzować przepisy zakazując policjantom dokonywanie
    pomiarów na grupie pojazdów i zmuszającym ich do pomiarów praktycznie z
    kąta zerowego. Wtedy jednak Policja nie byłaby w stanie tym urządzeniem
    prawie wcale dokonać pomiaru (z powodu natężenia ruchu) a kiedy by już
    go wykonała prawdopodobieństwo pomyłki spadłoby prawie do zera.

    Póki co - co już mogę na podstawie własnych doświadczeń potwierdzić -
    policjanci nie ryzykują konfrontacji Iskry z wideo rejestratorem. Mam
    takowy od dwóch tygodni i już miałem pierwszy pomiar prędkości.
    Policjant mimo że podszedł z Iskra w ręku na wyświetlaczu której było 73
    powiedział, że przyczyną zatrzymania jest rutynowa kontrola, sprawdził
    DR, gaśnicę, światełka (hah w aucie które z salonu wyjechało trochę
    ponad miesiąc temu) i mnie puścił. Oczywiście jak podszedł to pierwsze o
    co zapytał to co ja mam na szybie... Później usłyszałem:
    - a nagrywa to teraz?
    - cały czas nagrywa panie policjancie - odparłem z wielkim (szyderczym
    wręcz - uśmiechem na ustach
    Moi znajomi to już chyba wszyscy taki DVR mają lub czekają za dostawą.
    Może więc to jest rozwiązanie? :)