  • Data: 2015-01-03 11:08:47
    Temat: Re: Słaby sygnał DCF?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:54a72060$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
    > w...@g...com wrote:
    > Takie małe wtrącenie:
    > Od kiedy pamiętam (15 lat) chińskie zegary i zegarki zawsze się szybciej
    > synchronizowały niż jakieś wynalazki budowane przez amatorów na
    > popularnych
    > scalakach i kwarcach.

    Mam inne doświadczenie.
    Miałem jeden chiński. Z opisu wynikało, że ręcznie da się też ustawiać, ale
    to za żadne skarby nie działało a w mieszkaniu się nie synchronizował - dwa
    razy do roku (zmiana czasu) musiałem z nim wychodzić na balkon, wyjmować na
    chwilę baterię i poczekać aż złapie nowy czas.
    Ze względu na oszczędność baterii miał jakoś tak, że jak przez kilka minut
    nie złapał to sobie darowywał na dłuższy czas. Na parapecie przy oknie łapał
    tak słabo, że dobre ustawienie wymagało resetowania z 5 do 10 razy i za
    każdym razem odczekania 2..3 minut. Zostawiony na tym parapecie aby sobie
    sam złapał mógł nawet po tygodniu mieć jeszcze stary czas. Na szczęście
    kilka lat temu spadł był i się rozbił i już nie kwitnę na balkonie :).

    Natomiast moja samoróbka w postaci odbiornika podłączanego do COM komputera
    (zasilanie z tego COM i analiza sygnału na PC) nie miała żadnych problemów.
    Poza układowymi dwie potencjalne przyczyny:
    - mój odbiornik miał pręt ferrytowy z jakiegoś Kolibra czy coś podobnego, a
    ten chiński rzędu 4-5cm,
    - mój odbiornik używałem jakieś 15 lat temu, a ten chiński coś 7-3 lata temu
    (może poziom zakłóceń wzrósł).

    Najbardziej mnie dziwiło, że ten mój odbiornik działał również dość dobrze
    (na parapecie) w miejscu zasłoniętym od południ i zachodu wysokim
    wzniesieniem. W zimie słońce w okna świeciło tylko gdzieś tak do 10-rano i
    potem zachodziło za górę.
    Gdańsk ma dość daleko do DCF.
    P.G.