eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSłabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow... › Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    From: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Date: Wed, 2 Dec 2009 19:59:32 +0100

    Marcin wrote:
> [...]
    > spodziewalbym sie, ale generalnie ok. Uzywam oryginalnych atramentow
    > i oryginalnego papieru hp, wiec powinno byc ok.
    > Zdjecie zgralem na dysk (na monitorze wyglada bardzo dobrze) i
    > wydrukowalem z PSE (bez zadnych modyfikacji) - jakosc fatalna -
    > blade, szare, ciemne.
    >
    > Jedyna zaleznosc jaka zauwazylem, to ze: jesli w monitorze zmienie
    > Native na sRGB (nie zmieniajac profili w windowsach) to zdjecie
    > wowczas wyglada tak zle jak na wydrukach z komputera - no ale profil
    > monitora nie powinien miec znaczenia, chyba nie przyplatal sie gdzies

    na moje oko to wygląda tak, że po włożeniu karty do aparatu magiczne
    oprogramowanie w drukarce robi fiku miku ze zdjęciami żeby było ładne i
    kolorowe

    co do monitora - profil dostarczany przez producenta nic nie znaczy i nie ma
    on nic wspólnego z profilowaniem za pomocą urządzeń zewnętrznych
    jak dla mnie może go nie być

    kwestia sRGB / Native - ja bym wybrał Native

> [...]
    > (wyciete i zapisane w Picasie) nie ma profilu i PSE otwierajac je
    > pyta jaki zastosowac - wybieralem sRGB. Zdjecie to drukowalem rowniez
    > bezposrednio (nie wybierajac profilu) z Irfanview i tez zle wyszlo...

    > Czyli w okienku wydruku w PSE mam wybrac, ze PSE zarzadza kolorami.
    > Wowczas pojawia mi sie sRGB IEC61966-2.1 jako source space, moge tez
    > wybrac profil drukarki. W profilu drukarki moge wybrac pomiedzy:
    > Working RGB IEC61966-2.1, sRGB IEC61966-2.1, cala mase innych, ktore
    > niewiele mi mowia, jest Adobe RGB, ale nie ma niczego w stylu HP

    wymienione profile to profile ogólne - a nie drukarskie
    ich nie powinnienes używać!

    wybieranie zarządzania kolorami przez PSE jest bez sensu
    wybieraj zarządzanie przez drukarkę
    sterownik drukarki ma w sobie zaszyty profil

    jeśli używasz oryginalnych tuszów i w miarę dobrych papierów powinno być ok

    > Czy tutaj wybrac to Working RGB czy sRGB?

    sRGB

    przecież to bez sensu
    on nie ma profilu drukarki - profil jest ukryty w sterowniku
    póki nie ma profilu ma drukować z pomocą sterownika i ultra magicznymi
    funkcjami
    jak sobie profil za 100-200 zł strzeli to wtedy PSE i zarządzanie kolorem
    przez PSE

    > W drukarce masz na mysli urzadzenie czy sterownik?
    > W sterowniku moge wybrac ColorSmart sRGB, Adobe RGB i Zarządzanie
    > kolorami przez Aplikacje (to ostatnie ustawia sie jesli w PSE
    > wybiore, ze aplikacja zarzadza kolorami).
    > W menu drukarki mam takie opcje: sRGB, Adobe RGB i Auto-select

    ze sterownik ColorSmart sRGB
    z drukarki sRGB - pewnie obie znaczą to samo - tylko skrócono coby na
    wyświetaczu się zmieściło

    natomiast ogólnie - błąkasz bo za dużo jest "prawie"
    prawie sobie ustawiłeś monitor - ale niewiadomo co i jakie to ma odniesienie
    do prawdy

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk