eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSłabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
  • Data: 2009-12-03 21:50:47
    Temat: Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Od: Jester <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin wrote:

    > Tutaj wrzucilem 3 fotki:
    > http://picasaweb.google.com/mwlodarc/TestDrukarki#
    >
    > Zdjecie testowe zrobilem Olympusem Stylus 1030 SW - na tyle prosty, ze sam nic
    > nie namiesza, zdjecie slabe, ale nie o to chodzi.
    >
    > Pierwsze zdjecie to zdjecie dwoch zdjec (gorne wydrukowane prosto z aparatu,
    > dolne przez PC). Zdjecie zrobione na szybko, nie kombinowalem lepiej z
    > balansem bieli. Chodzi mi o to, aby pokazac roznice i nie chodzi tylko o to,
    > ze to dolne jest ciemniejsze, ale o to, ze kolory sa inne (szare zamiast
    > zolto-bezowych).

    Nie czytałem całości, więc może już ktoś to wyjaśniliście, ale czy ten
    Photoshop nie ma w zarządzaniu kolorem ustawionego automatycznego
    aplikowania jakiegoś profilu wszystkim plikom, które w nim otwierasz? Bo
    on tak potrafi i nie pamiętam jak to jest defaultowo ustawione, tym
    bardziej w wersji 7... W każdym razie absolutnie możliwe jest, że samo
    otworzenie zdjęcia w Photoshopie to już przekonwertowanie z sRGB do
    jakiegoś innego profilu... i kolory na wydruku będą wtedy na 100% inne
    niż bezpośrednio z pliku sRGB.
    Może - jeżeli nie wiesz jak to ugryźć - otwórz jakąś maleńką fotkę w
    Photoshopie, zapisz ją bez żadnych korekcji jako jotpega i powieś gdzieś
    w sieci - sprawdzenie jaki profil siedzi w tym zdjęciu to dla kogoś
    kumatego sekunda i przynajmniej jedna możliwość zostanie wyeliminowana?