  • Data: 2019-03-28 19:51:13
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-24 o 19:58, Shrek pisze:

    > To jak już jedziemy statystyką to:
    >
    > To są wypadki w których uczestniczyli rowerzyści - czyli po pierwsze na
    > ogół uczestniczył w nich ktoś jeszcze (kierowca?), po drugie wartałoby
    > sprawdzić kto jest winien

    Kto jest winien jest tu wbrew pozorom zupełnie bez znaczenia.
    Zarówno jeśli przyjmiemy wersję że "100% wszystkich wypadków spowodowali
    rowerzyści" jak i "rowerzyści nie spowodowali żadnego wypadku", nie
    zmienia to faktu że uczestnictwo w 18% wypadków będąc 2% ruchu jest po
    prostu ogromną nadreprezentacją.

    > BTW - raport podaje też liczbę wypadków z udziałem nietrzeźwych.
    > Zaskakująco dużą - ale po pierwsze prawie połowa byłaby trzeźwa według
    > cywilizowanych norm, po drugie nie jest podane kto jest sprawcą (na
    > przykład w tą kategorię wpada człowiek po piwie zdjęty na zielonym
    > świetle), po trzecie to wypadki _z_udziałem_ a więc na przykład...
    > pasażerem taksówki.

    W raporcie jest kilka różnych liczb dotyczących nietrzeźwych - i
    uczestników i sprawców i kierujących sprawców.

    Natomiast niezależnie czego dotyczy statystyka, istotne jest zestawienie
    udziału procentowego z reprezentacją w populacji.

    > Równie dobre pytanie jak że 95% (dane z dupy) procent ofiar gwałtów to
    > kobiety i jak ma się to do tego, że tego kwiatu jest pół światu;)

    No tak się ma, że oznaczałoby to że kobiety mają znacznie większą szansę
    na bycie ofiarą gwałtu niż ogół populacji.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online: