eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkutki przerośniętej tolerancji kierowcówRe: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q783bf$695$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q78ev0$g9t$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@4...net>
    <5c97cd90$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <q78k12$ice$4@node2.news.atman.pl>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Thu, 28 Mar 2019 19:51:13 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <q78k12$ice$4@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 53
    Message-ID: <5c9d17a4$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.212
    X-Trace: 1553799076 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 494 89.64.51.212:53422
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3372
    X-Received-Body-CRC: 1702906401
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2653188
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-03-24 o 19:58, Shrek pisze:
    > W dniu 24.03.2019 o 19:33, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Trudno powiedzieć czy to rowerzyści czy rowery same w sobie, ale w
    >> 2018r. rowerzyści uczestniczyli w 18% wypadków w terenie zabudowanym
    >> (4086 z 22560)
    >
    >
    > To jak już jedziemy statystyką to:
    >
    > To są wypadki w których uczestniczyli rowerzyści - czyli po pierwsze na
    > ogół uczestniczył w nich ktoś jeszcze (kierowca?), po drugie wartałoby
    > sprawdzić kto jest winien

    Kto jest winien jest tu wbrew pozorom zupełnie bez znaczenia.
    Zarówno jeśli przyjmiemy wersję że "100% wszystkich wypadków spowodowali
    rowerzyści" jak i "rowerzyści nie spowodowali żadnego wypadku", nie
    zmienia to faktu że uczestnictwo w 18% wypadków będąc 2% ruchu jest po
    prostu ogromną nadreprezentacją.


    > BTW - raport podaje też liczbę wypadków z udziałem nietrzeźwych.
    > Zaskakująco dużą - ale po pierwsze prawie połowa byłaby trzeźwa według
    > cywilizowanych norm, po drugie nie jest podane kto jest sprawcą (na
    > przykład w tą kategorię wpada człowiek po piwie zdjęty na zielonym
    > świetle), po trzecie to wypadki _z_udziałem_ a więc na przykład...
    > pasażerem taksówki.

    W raporcie jest kilka różnych liczb dotyczących nietrzeźwych - i
    uczestników i sprawców i kierujących sprawców.

    Natomiast niezależnie czego dotyczy statystyka, istotne jest zestawienie
    udziału procentowego z reprezentacją w populacji.



    >> I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
    >> zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?
    >
    > Równie dobre pytanie jak że 95% (dane z dupy) procent ofiar gwałtów to
    > kobiety i jak ma się to do tego, że tego kwiatu jest pół światu;)

    No tak się ma, że oznaczałoby to że kobiety mają znacznie większą szansę
    na bycie ofiarą gwałtu niż ogół populacji.





    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: