  • Data: 2009-02-12 12:18:28
    Temat: Re: Skutki miniaturyzacji
    Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lut, 08:50, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    > Z tego, że komputer za Ciebie zmieni kąt widzenia i kadr, też się
    > cieszysz (myszką w zdjęcie na dole strony:http://tinyurl.com/c6mbt4)?

    A to nic nowego w Olympusach serii E. Już od modelu E-1, niektóre
    konwertery RAW (np. RSE) dawały JPEGa o kilkadziesiąt linii i wierszy
    większego niż JPEG z aparatu czy z OS lub OM. System E (4/3) od
    zarania ma możliwość, na życzenie operatora body, wprowadzania korekty
    zniekształceń obiektywu i pewnie na tą okoliczność jest tych
    kilkadziesiąt zapasowych wierszy i kolumn pikseli. Standardowo z
    5megapix matrycy Olka E-1 dostaje się tyle samo linii i wierszy, co z
    5mpix matryc innych producentów.

    Panasonic robi to samo, bo dlaczego miałby robić aparaty
    niekompatybilne z systemem?