  • 31. Data: 2012-08-07 18:31:29
    Temat: Re: Skutki braku ABS-u
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:jvrfal$uo0$149@usenet.news.interia.pl...
    > begin marcin

    > Jak się w coś uderza prawym narożnikiem to tył, jeśli już, zarzuci w
    > lewo, a nie w prawo.

    chyba, ze jest sie rozpędzonym i nagle przód zmienia kierunek jazdy (w tym
    wypadku w lewo) a tym samym tył siłą odśrodkową zarzuca w drugą stronę (bo
    układ będzie dążył do kontynuowania kierunku).

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 32. Data: 2012-08-07 18:34:10
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > chyba, ze jest sie rozpędzonym i nagle przód zmienia kierunek jazdy (w
    > tym wypadku w lewo) a tym samym tył siłą odśrodkową zarzuca w drugą
    > stronę (bo układ będzie dążył do kontynuowania kierunku).

    Jak przód może zmienić kierunek jazdy w lewo od uderzenia prawym
    narożnikiem?

    --
    ignorance is bliss

  • 33. Data: 2012-08-07 18:48:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Jak przód może zmienić kierunek jazdy w lewo od uderzenia prawym
    > narożnikiem?

    normalnie. Jak dostaniech za głupie teksty od kogoś z sierpowego w dziub w
    prawy policzek, to w którą strone ochyli Ci sie głowa? W lewo czy w prawo?

  • 34. Data: 2012-08-07 19:16:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 07 Aug 2012 17:58:06 +0200, anacron wrote:

    > Nie myl ograniczenia umysłowego, braku umiejętności prowadzenia
    > samochodu lub usterki pojazdu z brakiem ABS/ESP czy innego pieprzonego
    > elektronicznego gówna.

    Pytanie jest tu trochę inne - ilu z tych mistrzów, co to zimą na parkingu
    pod blokiem przećwiczyli "wszystkie" możliwe konfiguracje poślizgów, będzie
    potrafiło zachować tą samą zimną krew, w sytuacji kiedy z prędkością jakiś
    200km/h zbliżają się do ciężarówki?

  • 35. Data: 2012-08-07 19:19:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 7 Aug 2012 10:27:39 +0200, Marek P. wrote:

    > A co ma ABS do tego?
    > Asfalt wygląda na suchy. Jak nie było plamy oleju / wartwy piasku z ABS-em
    > pewnie wyrżnąłby z większa prędkścią.

    No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
    gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

    Nie mówiąc o tym że ogólnie jego technika hamowania wygląda na
    pozostawiającą wiele do życzenia.

    A już tak całkowicie na marginesie widać tu też zdecydowanie przedni balans
    hamulców (charakterystyczny dla aut bez ABS). Samochody z ABS (a zwłaszcza
    z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
    prostu hamują lepiej.

  • 36. Data: 2012-08-07 19:24:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-07 19:16, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
> [...]
    > potrafiło zachować tą samą zimną krew, w sytuacji kiedy z prędkością jakiś

    Większość tych mistrzów już zweryfikowała swe umiejętności na
    krawężnikach i nie dzidują w trudnych warunkach - co innego mistrzowie
    suchej prostej, którzy są liderami statystyk wypadkowych.

  • 37. Data: 2012-08-07 19:28:52
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > ps. myslisz, ze jakiśm magicznym sposobem ABS wyrówna siłę tarcia między
    > jedną a drugą stroną samochodu? ....

    Samochód nie ma zwykle osi, a nawet jak ma, to nie trą o siebie.

    --
    ignorance is bliss

  • 38. Data: 2012-08-07 19:30:48
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Tomasz Pyra

> [...]
    > poślizgów, będzie potrafiło zachować tą samą zimną krew, w sytuacji
    > kiedy z prędkością jakiś 200km/h zbliżają się do ciężarówki?

    Pewnie ten, co i tak zrobiłby to intuicyjnie. Np. ja. :) Mam tak jakoś,
    że takie sytuacje nie robią na mnie żadnego wrażenia, większość osób
    niestety wtedy panikuje.

    --
    ignorance is bliss

  • 39. Data: 2012-08-07 19:31:41
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > normalnie. Jak dostaniech za głupie teksty od kogoś z sierpowego w dziub
    > w prawy policzek, to w którą strone ochyli Ci sie głowa? W lewo czy w
    > prawo?

    Przemyślałeś swoje pytanie?

    --
    ignorance is bliss

  • 40. Data: 2012-08-07 19:33:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-07 19:19, Tomasz Pyra pisze:

    > No właśnie różnica jest taka, że akurat ten gość gdyby miał ABS to pewnie
    > gładko by się zmieścił między ciężarówkę a osobówkę.

    Skąd taki wniosek?

    > Nie mówiąc o tym że ogólnie jego technika hamowania wygląda na
    > pozostawiającą wiele do życzenia.

    Otóż to.

    > A już tak całkowicie na marginesie widać tu też zdecydowanie przedni balans
    > hamulców (charakterystyczny dla aut bez ABS).

    Nieprawda. Widać standardowe kładzenie się na przód, co zawsze ma
    miejsce.

    > Samochody z ABS (a zwłaszcza
    > z ESP) zazwyczaj mają bardziej neutralny balans hamulców i przez to po
    > prostu hamują lepiej.

    Pewnie miałeś na myśli EBD (pod różnymi nazwami) w różnych
    kombinacjach. Tak, to używa podsystemu ABS jako systemu wykonawczego.