  • 21. Data: 2010-01-06 15:18:32
    Temat: Re: Skuteczny bat na piratów już w Warszawie???
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Onet odpowiedział:

    Czyli konkluzja jest jedna: onet to g...no.

    pzdr

  • 22. Data: 2010-01-06 15:19:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzenio" <g...@a...pl> napisał w
    > hmm ciekawe, jak to się sprawdza w praktyce - jechał już ktoś???
    > http://moto.onet.pl/1592445,1,skuteczny-bat-na-pirat
    ow-juz-w-warszawie,artykul.html

    > Zarząd Dróg Miejskich zamontował system skutecznie zapobiegający
    > przekraczaniu prędkości. Przy ulicy Lucerny postawiono układ
    > powiązanych
    > sygnalizatorów świetlnych oraz detektorów prędkości. W momencie
    > przekroczenia obowiązującego ograniczenia prędkości do 50 km/h
    > sygnalizator
    > wyświetla sygnał czerwony, obligując prowadzącego do zatrzymania
    > pojazdu. W
    > przypadku zwolnienia do 50 km/h sygnał zmieni się na pulsacyjny
    > pomarańczowy
    > i pozwoli na kontynuowanie jazdy.

    Pytanie podstawowe czy system jest wspomagany przez kamere lub
    patrol, bo inaczej to moze wyrobic zwyczaj olewania czerwonego
    swiatla :-)

    co prawda mozna by go wspomoc, ze razem z czerwonym zapala sie
    zielone dla pieszych, ale nie wiem czy nalezy tak ryzykowac.
    Moze jakby miec z boku jakis wyjazd dla TIRow.

    A tak w ogole .. po co takie "inteligentne" urzadzenia ?
    Skoro juz sa swiatla to skonfigurowac na nich zielona fale na 70,
    postawic znaki ograniczajace do 70 i poczekac dwa tygodnie az
    kierowcy odkryja :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-01-06 15:19:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 14:57:52 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Znamy my te "wystarczy tylko", "zaimplementowac", "później jedynie" itp :)
    > Faktycznie: jest tam kilka kamerek, a więc system prawie gotowy.
    > A ja "prawie" zrobiłem zupę, bo już woda stoi w garnku.

    Zobacz sobie łaskawie koszta zainstalowania kamer z okablowaniem, koszta
    zrobienia centrum nadzoru z okablowaniem oraz koszta kilku komputerów z
    oprogramowaniem, w zasadzie prawie z półki.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 24. Data: 2010-01-06 15:24:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
    > Pierdu pierdu... a rozwiązanie odkorkowujące Warszawę (w znacznym
    > stopniu)
    > jest pod ręką i prawie gotowe.
    > Użyć kamer które są na większości skrzyżowań, dodać wideoprintery
    > i walić
    > mandaty KAŻDEMU kto:
    > - skręca do pasa do jazdy na wprost
    > - jedzie na wprost z pasa do skrętu

    A w jaki sposob to niby odkorkuje ruch ? Zakorkuje sie tylko nieco
    wczesniej :-)

    > - wjeżdza na skrzyżowanie/rondo bez możliwości zjazdu z niego

    To juz troche inteligentniejsza propozycja, tzn z jakims pomyslem,
    ale nieprzemyslana.
    Jak kierowca ma to osiagnac ? Jesli zacznie czekac az sie upewni ze
    ma miejsce, to przepustowosc spadnie dwukrotnie..

    Swiatla trzeba dobrze ustawic i tyle. Albo na madrzejsza wladze
    glosowac :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-01-06 15:24:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 15:19:10 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Skoro juz sa swiatla to skonfigurowac na nich zielona fale na 70,
    > postawic znaki ograniczajace do 70 i poczekac dwa tygodnie az

    Szkoda czasu. W Warszawie sporo arterii ma, a przynajmniej miało zieloną
    falę. Były tylko dwa problemy - po pierwsze trzeba było jechać 50-60 (a tym
    samym wywoływać niezdrową sensację), po drugie i tak dojeżdzając do
    skrzyżowania na którym właśnie zapalało się własnie zielone światło miało
    się przed sobą 5-6 stojących tam aut furmanionych przez przygłupów z
    permanentnym trybem "kokodżambo i do przodu", a zanim się oni ruszyli to
    już prawie że czerwone było.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 26. Data: 2010-01-06 15:26:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 15:24:18 +0100, J.F. napisał(a):

    > A w jaki sposob to niby odkorkuje ruch ? Zakorkuje sie tylko nieco
    > wczesniej :-)

    Pisałem juz - ruch będzie płynniejszy bo ci co grzecznie są na prawidłowym
    pasie nie będa musieli zwalniać bo wryje im się półmózg.
    Jeden zwolni, drugi zwolni bardziej, trzeci się już zatrzyma.
    Bez tego więcej pojazdów przejedzie na każdą zmianę świateł - czyli ruch
    będzie płynniejszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2010-01-06 16:29:07
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    kogutek wrote:
    Mam aparat w telefonie. Rozpoznaje czy ten co mu robię zdjęcie
    > się uśmiecha

    Murzynów rozpoznaje?

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2010-01-06 16:59:30
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 15:18:32 +0100, CeSaR napisał(a):

    > Czyli konkluzja jest jedna: onet to g...no.
    Raczej g...listing :D

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 29. Data: 2010-01-06 17:03:23
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > kogutek wrote:
    > Mam aparat w telefonie. Rozpoznaje czy ten co mu robię zdjęcie
    >
    > Murzynów rozpoznaje?
    >
    > --
    > Bydlę

    Nie rozpoznaje. Nie stać mnie było na wersję MIX. Kupiłem więc z końcówką W.
    Były jeszcze z końcówkami B. Sprzedawca mówił żebym nie brał tamtego bo ciężko
    poziom czerni ustawić.

  • 30. Data: 2010-01-06 17:18:13
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Grzenio" <g...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyświetla sygnał czerwony, obligując prowadzącego do zatrzymania pojazdu.
    > przypadku zwolnienia do 50 km/h sygnał zmieni się na pulsacyjny

    Tez mi nowosc... wyglada jak kamerka. Kiedy zrobi pomiar i wyjdzie za duzo
    zapala czerwone. Ma na sobie diode ktora podczas pomiaru mruga a jak sie
    zapali na stale, to juz mozna noge przekladac na hamulec. Jest taka juz od
    circa 2 lat przy gimnazjium w podpoznanskim Skorzewie. Przy szkolach w
    niemcowni tez tego sporo pomontowali.

    Picasso