  • Data: 2012-11-25 17:40:41
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-25, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Tak, tak. A potem mega-kryzys w Europie, bo te wszystkie urzędnicze
    > plany o kant dupy potłuc.

    Nie jest to grupa o matematyce, więc nie będę się zagłębiał.

    Takie rzeczy jak wypadki (duża statystyka) czy mandaty (jeszcze
    większa) prognozuje się bardzo łatwo, łatwo się je oszacowuje
    i łatwo odkłada się na nie kasę. Właśnie tym zajmują się firmy
    ubezpieczeniowe, ale także analitycy w agencjach rządowych.

    Z powodziami jest trochę inaczej, bo statystyka jest mała. Nie mniej
    wiadomo, że co kilka lat są i bierze się to pod uwagę.

    Zdarzeń ekstremalnych typu wielki kryzys finansowy czy ogromny
    kataklizm naturalny (taki jak ten w USA ostatnio, jak niedawne
    trzęsienie ziemii na Haiti czy tsunami w Azji) się nie przewiduje
    i nie odkłada na to kasy. Po prostu jak się wydarzy, to jest problem.

    > Popatrz, co wyszło z ich planowanych przychodów z mandatów: są prawie
    > 10x mniejsze od oczekiwanych. Doskonale wiem, jak urzędnicy planują

    Ponieważ MF zakładało, że będą wykorzystywane fotoradary. Fotoradary
    leżą, więc nie generują kasy. Jak będą chodzić pełną parą, to pojawią
    się zakładane wpływy.

    pozdrawiam,
    PK