  • Data: 2012-11-24 12:00:50
    Temat: Re: Sku*****ństwo nie sądzicie?
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-24, R2r <b...@a...pl> wrote:
    > Mówisz, że obecnie ten wskaźnik wykrywalności to grubo poniżej 15%?

    Wykrywalność wykroczeń drogowych jest (ogólnie, a nie tylko w Polsce)
    zupełnie marginalna. Taka jest natura tego problemu.

    Gdyby wykrywalność była na poziomie 15%, to znaczy, że dostawałbyś
    mandat raz na ~7 sytuacji, gdy przekraczasz prędkość lub przekraczasz
    ciągłą. To oznacza, że nawet osoby starające się przestrzegać przepisów
    zbierałyby kilka "nagród" dziennie.

    Budżet zakłada (trochę na wyrost, ale muszą gdzieś dopompować), że
    kierowcy przeniosą się na autostrady, a tam wykrywalność przekraczania
    prędkości będzie znacznie wyższa. 1.2 mld to zupełnie realna kwota.
    Potencjał jest znacznie wyższy.

    > A jeśli ilość wykroczeń spadnie, to ten wskaźnik musiałby poszybować
    > jeszcze wyżej.

    Patrząc choćby na pierwszą "normalną" drogę obok mojego osiedla, gdzie
    ogromna większość kierowców jeździ od 20 lat przynajmniej 70 km/h
    (kilkaset metrów prostej drogi, dobra widoczność, bez skrzyżowań i tylko
    2 przejścia dla pieszych, więc mało kto przejmuje się 50tką), to mam
    dziwne wrażenie, że nikt nigdy tu mandatu za prędkość nie dostał.
    Fotoradar zwróciłby się błyskawicznie, ale oczywiście żal go na jakąś
    podrzędną miejską uliczkę.

    pozdrawiam,
    PK