eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzyżowanie - pytanieRe: Skrzyżowanie - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Date: Mon, 4 Apr 2011 21:24:58 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <lri11juvaogb$.12y8wyih7oiye$.dlg@40tude.net>
    References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl> <imev5k$ffl$1@news.onet.pl>
    <c1.01.3PyGc8$0A8@mike.oldfield.org.pl>
    <q...@4...com>
    <c1.01.3PyLVt$0AO@mike.oldfield.org.pl>
    <8...@4...com>
    <c1.01.3PyXv7$0Aa@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Pz6RX$0Ar@mike.oldfield.org.pl> <1vaoa9xuc33uy$.dlg@myjk.org>
    <c1.01.3PzmFP$0BE@mike.oldfield.org.pl> <yi9ku9wc3xsk$.dlg@myjk.org>
    <c1.01.3Q0y94$0BV@mike.oldfield.org.pl>
    <1n8hq3icslqn9$.15nrsoorkyn2y$.dlg@40tude.net>
    <4d9661a2$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-202-14.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1301945089 29693 89.73.202.14 (4 Apr 2011 19:24:49 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Apr 2011 19:24:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360252
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra napisał:

    >> W sumie też jestem ciekaw rozrysowania chociażby poniższego przykładu.
    >> http://tnij.org/okopowa-anielewicza

    > Z tego co widać na zdjęciu, nie ma tam pasów ze strzałkami.
    > Więc przed skrętem w lewo należy zjechać do lewej.
    > Pomijając przypadek dużego pojazdu, na tym skrzyżowaniu wolno skręcać w
    > lewo tylko z lewego pasa.

    > Czyli jadąc Anielewicza, trzeba zająć lewy pas (wyznaczony tylko na
    > kawałku przed pierwszą jezdnią Okopowej) i z niego skręcić w lewo
    > zajmując dowolny pas.

    Chyba muszę doprecyzować, bo faktycznie nieco bełkotliwie napisałem, a
    sygnalizacji oraz znaków pionowych nie widać.

    Sprawdziłem w weekend - obecnie zarówno przed skrzyżowaniem, jak i pomiędzy
    jezdniami Okopowej, jest czytelne oznakowanie poziome - przed na prawym -
    strzałki w prawo i lewo, na lewym w lewo, pomiędzy jezdniami Okopowej -
    oznaczone pasy ze strzałkami w lewo.

    Natomiast nie pamiętam, jak było wcześniej - to znaczy wydaje mi się, że
    był znak pionowy przed skrzyżowaniem. Na pewno były światła okrągłe z
    warunkową strzałką zieloną w prawo - stąd mój wniosek o możliwości jazdy z
    prawego pasa w lewo [1].
    Zakładając jednak, że jest tak jak obecnie w google - brak innego
    oznakowania poziomego, a także zakładając brak znaku pionowego - zacząłem
    się zastanawiać. Zasiałeś wątpliwości i przyznaję - nie wiem, który przepis
    zabrania kontynuacji jazdy w lewo z prawego pasa. I czy wniosek [1] jest
    prawidłowy.

    > A jadąc Okopową, żeby skręcić w Anielewicza należy zająć lewy pas,
    > skręcić przez tory zajmując dowolny z dwóch pasów niewyznaczonych, a
    > następnie jechać prosto jednym z tych dwóch wybranych pasów.

    Z Okopowej w Anielewicza - nie doprecyzowałem, oczywiście, że z jednego,
    lewego pasa. W tym przypadku już po skręcie, a przed przekroczeniem
    wschodniej jezdni Okopowej tworzą się dwa pasy (dwa rzędy samochodów).
    Tyle, że kierowcy z lewej uważają, że mają "większe pierwszeństwo" - to
    ocena zachowania na podstawie obserwacji zachowania nie tylko zza
    kierownicy.

    --
    Becer

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: