eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzyżowanie - pytanieRe: Skrzyżowanie - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Date: Wed, 30 Mar 2011 16:48:55 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 126
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <y...@m...org>
    References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl> <imev5k$ffl$1@news.onet.pl>
    <c1.01.3PyGc8$0A8@mike.oldfield.org.pl>
    <q...@4...com>
    <c1.01.3PyLVt$0AO@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3PyXqh$0AZ@mike.oldfield.org.pl> <e...@m...org>
    <c1.01.3Pz6Df$0Aq@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Pz8tt$0B5@mike.oldfield.org.pl> <1fkve5u8vprn0$.dlg@myjk.org>
    <c1.01.3PzlrZ$0BC@mike.oldfield.org.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1301496538 1784 83.13.244.130 (30 Mar 2011 14:48:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Mar 2011 14:48:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359382
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 29 Mar 2011 22:40:11 +0200, Adam Płaszczyca

    >> Niezły bełkot, sam to wymyśliłeś?
    > Siła argumentów powalająca. Owszem, sam wymyśliłem,
    > za to Ty, jak widzę argumentów nie masz.

    Sam się doskonale ośmieszasz. Kombinujesz i utrudniasz coś, co jest proste
    jak konstrukcja cepa. Wystarczy po kolei czytać ze zrozumieniem.

    > Dotarło do Ciebie, że pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI*
    > wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych"

    Myślisz, że po co ci oznaczyłem jak wygląda jezdnia dla pojazdów
    skręcających w lewo? Tak, to jest właśnie jezdnia dla pojazdów skręcających
    w lewo i na tej jezdni znajdują się te podłużne pasy ruchu o których
    piszesz, a które także rozdzieliłem od siebie czerwoną linią.

    > Pas ruchu to "podłużny pas *JEZDNI* wystarczający
    > do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych"

    *jezdnia* - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów;
    określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

    Jezdnia, jak sama nazwa mówi, jest tam, gdzie może jeździć auto zgodnie z
    obowiązującymi przepisami (czyt. w uproszczeniu od krawędzi do krawędzi).
    Sama w sobie nie posiada kierunku. Dopiero kolejne przepisy w tym głównie
    pasy ruchu (te oznaczone i _nieoznaczone_ poziomymi i pionowymi znakami
    drogowymi) definiują resztę, narzucają ruch pojazdów. Nie potrafisz sobie
    wyznaczyć jezdni dla swojego kierunku ruchu, nie potrafisz też wyznaczyć
    pasów ruchu -- musisz mieć wszystko namalowane jak dziecko -- inaczej się
    gubisz i to jest przykre. Ale to już twój problem, no i może niestety
    trochę tego, w którego kiedyś wjedziesz.

    > Nie dowolny pas, nie w dowolnym kierunku, a pas JEZDNI. Nie pas
    > skrzyżowania, nie pas biegnący jak tor jazdy pojazdu, a PAS JEZDNI.
    > Jezdnie zaś lecą na wprost przez skrzyżowanie (w większości wypadków).
    > Pasy na nich również.

    Art. 2.10. mówi wyraźnie o przecięciu się DRÓG (a nie jezdni!) -- jakich
    dróg się do skrzyżowań nie zalicza jest tam także wyszczególnione.
    PRZECZYTAJ!

    >> "[...]określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia
    >> drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    >> znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;"
    > Acha. Czyli na placu na przykład już też nie działa?

    Nie, tu z kolei działa Art. 26.5. Tej, czytałeś ty w ogóle PoRD w całości,
    czy tylko dwa, w porywach trzy, artykuły?

    >> Czyli jeśli np. z Szosy Lubelskiej będziesz chciał skręcić na posesję, albo
    >> na stację, to właśnie masz obowiązek zastosować ustępy 1 i 2 -- czyli
    >> ustąpić pierwszeństwa temu jadącemu z naprzeciwka itd. a nie opowiadasz
    >> brednie o "wszelkich innych sytacjach".
    > Acha. Ale jak z posesji chcę wyjechać, to znowu ten z lewej mi ustępuje,
    > bo przecież ten przepis działa wówczas, prawda?

    Nie, nie prawda, ignorancie. Wtedy wyjeżdżasz z posesji (czyt. "z drogi
    stanowiącej dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze") i tu ma
    zastosowanie Art. 17. To, że Art. 25.3. działa w jedną stronę, nie znaczy,
    że działa automatycznie w drugą, ignorancie.

    > Przecież masz przecinanie się kierunków poza skrzyżowaniem.
    > (no to teraz czekam, aż sam się wypałujesz własnym, durnym przykładem).

    Tak, ignorancie. W momencie gdy zjeżdża się z drogi na wykluczone z
    definicji skrzyżowania drogi działa Art. 25.3. W drugą stronę działa Art.
    17.

    >>>> Dalej, znaczy gdzie?
    >>> Na POŁUDNIE. Wlatujesz Saską od północy, jedziesz prosto.
    >> Miało być ze skrętem w lewo, dwa pasy zmieniające się w jeden. Nagle robi
    > Nic takiego u Ciebie nie zauważyłem, że ma tak być.

    To pewnie wynika z twojego poniższego spostrzeżenia.

    >> się jeden pas i prosto. Jesteś geniuszem manipulacji. Tak czy siak, jadąc
    >> Saską prosto w stronę tego burdelu z halami, masz wyznaczony JEDEN pas
    >> przed skrzyżowaniem, i JEDEN na końcu skrzyżowania.
    > No ciekawe, bo według mnie na wprost od strony północnej są dwa pasy do
    > jazdy na wprost (jeden wyłącznie, a drugi również do skrętu w lewo), ale
    > pewnie to jakaś zmyłka i jestem niewidomy.

    Widocznie jesteś nie tylko ignorantem, ale jesteś także niedowidzący -- co
    by tłumaczyło wiele twoich problemów. Z Saskiej w Lipską są dwa pasy do
    skrętu w lewo i tylko w lewo, oraz trzeci (skrajnie prawy) do jazdy prosto
    i w prawo (ponieważ dalej Saska to jakaś popierdółka i bez sensu tam dawać
    dwa pasy ruchu na wprost). Chyba, że znowu coś popieprzyłeś i gadamy o
    innych skrzyżowaniach. Może zrób screenshota, oznacz te dwa pasy na wprost
    i jeden pas zjazdowy za skrzyżowaniem, będzie szybciej.

    >>> Kraków. Są wyznaczone, żeby było śmieszniej
    >>> - za skrzyżowaniem też są. Tylko popatrz jak :D
    >> Nie ma takiego skrzyżowania w Krakowie.
    > A, faktycznie, przejście z Stella-Sawickiego w Wiślicką.
    > Nie wiem czemu mi się te ulice zawsze mylą.

    Pewnie dlatego, że jesteś ignorantem. Tak czy siak, nie widać oznaczeń na
    pasach z satelity. Widzę, że z pewnością są dwa pasy do skrętu w lewo, BYĆ
    MOŻE dwa do jazdy prosto (ale po śladach na jezdni wygląda na to, że nie
    jeździ się ze środkowego pasa prosto). Mimo tego za skrzyżowaniem też są
    dwa pasy, więc nie wiem w czym masz problem. W piątek będę w Krakowie to
    się tam przejadę i obejrzę z czym sobie dziecko nie radzisz i czy są w
    ogóle dwa pasy do jazdy prosto.

    >>>> Broniewskiego oszczędzali chyba na farbie.
    >>> No za skrzyżowaniem tez nie.
    >> Jak zatem ma się to do sytuacji pierwotnej?
    > Ano tak, że masz dwa pasy wyznaczone i potem ich brak.
    > Kto ma pierwszeństwo? Bo ten z lewej przecież chce
    > pojechać tak, jak go oś drogi prowadzi.

    Na początek to wskaż gdzie widzisz te dwa pasy na wprost w przykładzie z
    Saskiej, póki co wychodzi na to, że jesteś ślepy jak kret -- a zatem na
    Broniewskiego też mogłeś mieć zwidy, albo se coś ubzdurać.

    >>> Cholera, nie ma? A co robi ta biała kreska na środku jezdni?
    >> Ta na środku skrzyżowania? Rozdziela przeciwne kierunki ruchu, żeby
    > I absolutnie nie wyznacza pasa ruchu, tak?

    Jej zadaniem jest rozdzielenie pasów ruchu biegnących w przeciwnych
    kierunkach, ignorancie -- w przeciwnym wypadku kierowca mógłby zbyt późno
    zauważyć, że jedzie na kolizję z autem jadącym naprzeciwko.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: