  • Data: 2014-11-12 09:56:47
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
    Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam taką hipotezę, że jest winny tego sterownik skrzyni, a dokładnie
    > jego oprogramowanie. Ono jakby zapomina zmienić czasem po zatrzymaniu
    > auta biegu na "1" tylko zostawia skrzynię na 3 a może 4 (numeru biegu
    > nie widać na wyświetlaczu). I w chwilę po ruszeniu sterownik "zauważa"
    > zły bieg w stosunku do prędkości samochodu i przełącza na 1. Efekt to
    > szarpnięcie.

    Mało prawdopodobne, ale żeby zweryfikować należałoby podpiąć skaner i
    się przejechać.

    Mam podobny objaw w golfie, skrzynia Jatco JF506E (ty masz inną), ale
    tylko jak żona jeździ. I w sytuacjach jak opisałeś: dojazd do przejścia,
    przyhamowanie i potem gaz. Ten typ nie lubi takich operacji, trzeba
    przynajmniej na kilka sekund całkowicie się zatrzymać i dopiero ruszać.
    Moja teoria jest taka, że nowoczesne skrzynie są za bardzo wyrafinowane
    i programy sterowników nie radzą sobie we wszystkich sytuacjach.
    Dodatkowo ze względu na oszczędzanie paliwa są montowane dodatkowe
    sprzęga rozłączające napęd gdy wciska się hamulec. Puszczasz hamulec,
    wciskasz gaz, rosną obroty i dopiero załącza się to sprzęgiełko.
    Ja jeżdżę Chryslerem i nie mam takich objawów, ale skrzynia jest w nim
    prosta, z automatyczną adaptacją do stylu jazdy, na D jest cały czas "na
    ciągu".