  • 91. Data: 2011-03-25 11:58:14
    Temat: Re: SkrzyĚźowanie - pytanie
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-25 10:44:39 Krzysiek Kielczewski

    > Wyciąłem bzdury. Nie chce mi się pisać o kolejnym (zupełnie innym)
    > skrzyżowaniu, skoro jednego nie ogarniasz.

    Skrzyżowanie jest inne, ale zasady na skrzyżowaniach panują takie same.
    Ponieważ to cały czas jest skrzyżowanie, z więcej niż jednym pasem
    ruchu, konkretnie to z dwoma pasami ruchu do skrętu w lewo i trzema
    "odbierającymi". Ale trudno, żebyś był w stanie to zrozumieć, skoro nie
    potrafisz ogarnąć jednego z najprosztszcych faktów, że pas ruchu
    istnieje zawsze tam gdzie jest jezdnia i nie znika nagle na
    skrzyżowaniu.

    > Cały czas dyskusja dotyczy jednego,
    > dokładnie określonego, typu skrzyżowania.

    Nie, od kiedy stwierdziłeś, że na skrzyżowaniach
    kończy się jezdnia i pasy ruchu... lol

    > W sumie to nie pisz,

    Tyle trułeś, żeby teraz odpuścić... Masz, dziecko.
    Jak nie Ty, to inni, którym próbowałeś zrobić wodę z mózgu.

    http://emide.pl/mazda6/hallera.zwyciestwa.gdansk.jpg
    http://kut.as/2v4

    Czerwona linia to pas ruchu auta startującego z lewego pasa przed
    skrzyżowaniem. Niebieska to auto startujące z prawej strony. Dalej, w
    momencie wjazdu na skrzyżowanie nie ma wyznaczonych poziomych pasów
    ruchu (1), ale nadal pasy ruchu są (nie znikają, nie kończą się, itp.
    bzdury) -- każdy normalny kierowca wie jak ma jechać, bo ma swój PAS
    RUCHU. Na wysokości pasa zieleni znowu są znaki poziome oddzielające od
    siebie pasy ruchu (takie ułatwienie dla Krzysia, gdyby chcieli zacząć
    kombinować wg swojego uznania i zrobić komuś szkodę). Uważaj teraz
    Krzysiu, tam gdzie jest przerywana liniia (2), to nie znaczy że auto z
    prawego pasa może sobie zmienić bezkarnie na pas zajmowany przez auto z
    lewego pasa tylko dlatego, że jest z prawej. Jasne? Mam nadzieję...
    Dalej jadą jak linie każą, i tu uwaga, bo znowu znaki poziome znikają
    na moment (3), więc możesz się pogibić. Na szczęście każdy dorosły
    kierwoca wie, że pasy ruchu biegną dalej zgodnie z wcześniej wytyczoną
    krzywizną łuku (dzięki drogowcy za ułatwienie dla Krzysia, bo inaczej
    byłby się pogubił!) i auto samo pięknie wjeżdża na odpowiedni pas,
    Krzysiu. Na koniec z niebieskiej linni wyłania się jeszcze linia
    zielona. To alternatywny pas ruchu dla auta jadącego z prawej strony --
    posiadającego większe prawa do dysponowania drogą z większą ilością
    pasów ruchu. Gdyby auto poruszające się "niebieskim" pasem ruchu w
    fazie końcowej (3) chciało zająć "czerwony" pas ruchu, to musiałoby
    ustąpić pierwszeństwa jadącym tym pasem ruchu pojazdom, bo w żadnym
    wypadku nie ma tam pierwszeństwa.

    Czy coś jest jeszcze dla ciebie nie jasne, drogie dziecko?

    --
    Pozdor Myjk

  • 92. Data: 2011-03-25 13:28:48
    Temat: Re: SkrzyĹźowanie - pytanie
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-25 00:05:14 Krzysiek Kielczewski

    > Nie. Po prostu tam nie ma pasów skręcających z jednej jezdni na drugą.

    To w jaki sposób te auta wykonują skręt?

    > Nie, wtedy mamy wyznaczony pas ruchu
    > biegnący z jednej jezdni na drugi.

    Jeśli nie ma wyznaczonych pasów ruchu za pomocą poziomych znaków, to
    ten pas nadal jest, tylko nie jest oznaczony znakami poziomymi. PoRD
    dopuszcza takie rozwiązanie na jezdni w tym także na samym skrzyżowaniu
    (aby w miejscu przecinania się pasów ruchu dla różnych kierunków nie
    powstała malownicza mozaika, wprowadzająca więcej zamieszania niż
    kompletny brak znaków) -- dlaczego wciąż się z tym spierasz, jak
    skończony osioł?

    --
    Pozdor Myjk

  • 93. Data: 2011-03-25 13:51:50
    Temat: Re: SkrzyÄà „ĹĄĂ„Â„Ä‚ „ĹĄÄš Ÿowanie -pytanie
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-25 00:24:38 Krzysiek Kielczewski

    > Zdarza się.

    Wtym momencie ponownie przeczytaj definicję pasa ruchu. Skoro istnieje
    oznakowany pas ruchu "łączący dwie jezdnie", to wg definicji pasa ruchu
    z PoRD może także istnieć nieoznakowany pas ruchu (lub pasy) "łączący
    dwie jezdnie". Potem PiS.

    --
    Pozdor Myjk

  • 94. Data: 2011-03-25 13:56:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-25, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > powstała malownicza mozaika, wprowadzająca więcej zamieszania niż
    > kompletny brak znaków) -- dlaczego wciąż się z tym spierasz, jak

    Bo tam nie ma pasa ruchu. Tak samo jak na prostej drodze zmieniasz pas z
    prawego na lewy to nie tworzy się tam jakiś wirtualny pas na ukos.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 95. Data: 2011-03-25 14:10:00
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-25 13:56:08 Krzysiek Kielczewski

    > Bo tam nie ma pasa ruchu.

    Wyciąłeś, zatem pytam ponownie. W jaki sposób auta wykonują skręt?
    Przelatują nad skrzyżowaniem, teleportują się, przeskakują?

    --
    Pozdor Myjk

  • 96. Data: 2011-03-25 16:42:40
    Temat: Re: SkrzyÄ?Â?Ă?Â?Ä?Â?Ă?Â?Ä? Â?ÄšÄ?Ä?Â?Ă?Â?Ă?Â? Ă?Â?Ă?ĹĄĂ?Â?Ä?Â?ÄšÄ? Ä?Â?Ă?Â?owanie -pytanie
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał

    > PS przestań robić ludziom wodę z mózgu.

    A czy Ty możesz tak skonfigurować ten swój cudowny czytnik, aby nie
    rozpierdzielał tematów? Za każdym razem gdy się pojawiasz to się robi gnój.

    ZK

  • 97. Data: 2011-03-25 18:10:27
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Hektor napisal:

    > A czy Ty możesz tak skonfigurować ten swój
    > cudowny czytnik, aby nie rozpierdzielał tematów?

    Pisałem do autora w tej sprawie parokrotnie, ale...
    Muszę zmienić, tylko nie ma nic porządniejszego. :/
    Zaraz poszukam na nowo czegoś. Pardon.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 98. Data: 2011-03-25 20:00:40
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-25 10:36, Myjk pisze:
    > 2011-03-24 23:38:13 Tomasz Pyra

    > Jest definicja pasa ruchu i to jest właśnie ten sensowny podział
    > zdefiniowany w PoRD. Jeśli przed skrzyżownaiem są wyznaczone pasy
    > znakami poziomymi (a i zazwyczaj pionowymi też), to na skrzyżowaniu są
    > one kontynuowane

    Pas to część jezdni, jezdnia to część drogi, a skrzyżowanie to
    przecięcie dróg (różnych dróg).
    Wynika z tego, że skręcając na skrzyżowaniu skręcasz w inną drogę,
    mającą inną jezdnię i swoje (inne) pasy.
    Czyli po skręcie to nie są te same pasy, zwłaszcza że może być ich inna
    liczba.

    > Zasada byłaby identyczna jak wyżej. Ten z lewego ma dla siebie swój
    > pas, skrajnie lewy. Ten z prawej ma trzy do wyboru itp., itd.

    A np. dlaczego nie odwrotnie?
    Dlaczego parujesz pasy zaczynając od lewej, a nie od prawej, albo nawet
    od środka?
    I w jakiej kolejności je parować w przypadku analogicznego skrętu w
    prawo? Tak samo, odwrotnie?
    I najważniejsze - w którym punkcie PoRD ten algorytm jest opisany?

    > To wystarczy. Osoby które tego nie przyswoją, powodują kolizje na
    > prostych nawet skrzyżowaniach.

    Ja się z tym zgadzam w 100% i zgadzam się że należy jeździsz tak jak
    piszesz.
    Zwracam tylko uwagę na to, że literalnie w prawie jest to sformułowane
    inaczej i jeżeli znajdzie się cwaniak chętny to wykorzystać, to przed
    sądem wygra w cuglach.

    > Który konkretnie? Końcówka Art. 22. 4 ?

    Tak, bo skręcając zmieniasz zarówno drogę, jezdnie, więc i pas ruchu.
    Np. z lewego pasa pierwszej jezdni, na lewy pas drugiej jezdni, a więc
    zmieniasz zajmowany pas ruchu i musisz ustąpić komuś kto na ten pas
    wjeżdża z prawej strony.
    To są dwa _różne_ pasy i musisz ustąpić pierwszeństwa wjeżdżającemu na
    ten pas z prawej strony.
    Nie wiem czy poeta który formułował ten punkt miał na myśli taką właśnie
    sytuacje, ale tak mu wyszło.

    > [...]oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.[...]
    >
    > To chcesz tutaj stosować? Wiesz, że ten zapis stosuje się jedynie w
    > przypadku, gdy są wyznaczone trzy pasy ruchu, lub szeroka jezdnia, pasy
    > nieoznaczone, zwężenie do jednego pasa i obydwa auta chcą się zmieścić?

    Art. 22 jak sama jego nazwa wskazuje, mówi o sytuacji zmiany kierunku
    jazdy lub pasa ruchu i wtedy właśnie obowiązuje, bez żadnych wyłączeń
    wynikających ilości pasów czy szerokości jezdni.

  • 99. Data: 2011-03-25 20:29:47
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w <news:4d8ce655$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Pas to część jezdni, jezdnia to część drogi, a skrzyżowanie to
    > przecięcie dróg (różnych dróg).

    Część wspólna -- co Ci jakoś umknęło w dalszym wywodzie

    > Wynika z tego, że skręcając na skrzyżowaniu skręcasz w inną drogę,
    > mającą inną jezdnię i swoje (inne) pasy.
    > Czyli po skręcie to nie są te same pasy, zwłaszcza że może być ich inna
    > liczba.

    OIDP to pisałem w tym wątku o konikach szachowych -- "przeskakujesz"
    skrzyżowania? ;P

    > Tak, bo skręcając zmieniasz zarówno drogę, jezdnie, więc i pas ruchu.

    Czyżby niejaki Tomasz Pyra nie napisał "Na niektórych skrzyżowaniach są
    narysowane również pasy skręcające i tam już taki numer nie przejdzie"?

    Rozumiem, że na takich bez malunków się "przeskakuje", a na taki z malunkami
    nie skręca się w inna drogę mającą swoje (inne) pasy, ale gdy spadnie śnieg
    i pasy zasypie to znowu się "przeskakuje"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 100. Data: 2011-03-25 20:41:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-25 20:29, 'Tom N' pisze:

    > Część wspólna -- co Ci jakoś umknęło w dalszym wywodzie

    Ale pas jest częścią jezdni. Na skrzyżowaniu jezdnie są dwie, różne i
    każda ma swoje pasy.
    Nie ma żadnego "rzutowania" pasów należących do jednej jezdni na pasy
    należące do drugiej.

    > Czyżby niejaki Tomasz Pyra nie napisał "Na niektórych skrzyżowaniach są
    > narysowane również pasy skręcające i tam już taki numer nie przejdzie"?

    Bo zapomniałeś o art. 5 który mówi o pierwszeństwie oznakowania nad
    przepisami ogólnymi.

    Natomiast mówimy tu o sytuacji kiedy takiego oznakowania nie ma.