eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt w lewo na skrzyżowaniu › Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Date: Fri, 23 Nov 2018 13:58:45 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 81
    Message-ID: <pt8ti4$obf$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pt470i$kv9$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <pt5m3t$2po$1@node1.news.atman.pl>
    <5bf6f16e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pt70gs$1h9$1@node2.news.atman.pl>
    <5bf7dda7$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <pt8ohf$jjh$1@node2.news.atman.pl>
    <5bf7ebce$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c130-187.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1542977924 24943 85.221.130.187 (23 Nov 2018 12:58:44
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Nov 2018 12:58:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <5bf7ebce$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181123-0, 23.11.2018), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644474
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23-11-2018 o 12:59, J.F. pisze:

    > Mysle, ze wiekszosc swiadomie.
    > Co najwyzej nieswiadomie sie myla, i wyprzedzali na skrzyzowaniu, ktore
    > skrzyzowaniem nie jest.

    Prędzej wyprzedzają na skrzyżowaniu, nie wiedząc że to jest skrzyżowanie
    - to chyba najczęstszy problem.

    >
    >>>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
    >>>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
    >
    >> To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
    >
    > No jak nie jak tak ?
    >
    > skoro od 10 sekund migam w lewo, to mam prawo sie spodziewac

    Nie masz.
    Za to masz spojrzeć w lusterko żeby sprawdzić czy nie jesteś
    wyprzedzany, co decyduje, iż nie możesz skręcać (zgodnie z regułą
    ograniczonego zaufania).

    >> Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
    >> traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
    >> systemu.
    >
    > byc moze nie jest, bo w ramach skretu zachodzi "zmiana zajmowanego pasa
    > ruchu".

    Dokładnie taki jest mój pogląd.

    > Jasna sprawa, ze wyprzedzajacy sie nie rozplynie nagle, ale
    > metry/sekundy daja mu czas na przerwanie manewru.


    Albo nie.
    Wyprzedzana kolumna może być długa (albo ktoś przed Tobą postanowił
    przyspieszyć, żeby Ci celowo utrudnić wyprzedzanie).
    W efekcie to, że ktoś z jej środka zechce skręcać zauważasz gdy miniesz
    następne auto.
    Więc to od ilu sekund sobie mruga, nie ma tu żadnego znaczenia.

    >> Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc sytuacja
    >> że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
    >
    > To nie jest to samo co "zawsze sie upewniam przed skretem" :-P

    Oczywiście, informowałem tylko że ten problem z w/w przyczyny mam
    zdecydowanie rzadziej niż zamotani kapelusznicy.

    >
    > W miescie ?
    >
    > A i w polu - ja tez nie mam w zwyczaju prowadzic kolumny, ale samochodow
    > jadacych 70 jest sporo, i w efekcie czesto jade w srodku kolumny.


    I w polu nagle skręcasz w lewo?
    Bo ja sobie nawet nie przypominam ostatniego swojego takiego manewru.

    A właśnie o pole najbardziej chodzi - pseudoskrzyżowania które tam
    występują, często nie są skrzyzowaniami w rozumieniu pord.
    A już rozróżnienie ich statusu kilkaset metrów wcześniej, z kolumny, to
    jest rzecz nie do zrobienia.

    >> I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
    >> zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
    >> I zapewne tak się w kodeksie znalazło.
    >
    > To jest raczej podstawowy zakaz. Za duze ryzyko.

    Nie mówimy o zakazie dla wyprzedzającego, bo on jest oczywisty, tylko o
    uprawnieniu skręcającego do taranowania.


    > Ale oczywiscie nie powinien umozliwiac taranowania,


    Chociaż w tym się zgadzamy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: