  • Data: 2014-06-21 01:32:02
    Temat: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lo0pqu$8aj$3@dont-email.me...
    > nic po za tym, że od tej ilości pasów robi się na skrzyżowaniach mętlik.
    > Chyba, że sie je robi tylko dla wybranych kierunków ruchu jak np. tu
    > http://goo.gl/maps/roQNI
    > lewostkręt jadąc od południa. Akurat tu gugiel trafił jak były trochę
    > pościerane :)

    Swoją drogą ten obrazek jest doskonałą ilustracją do mojego pytania.
    Zauważcie, że jadący z południowego zachodu i skręcający w lewo
    jadą jednocześniej z tymi z naprzeciwka, co skręcają w prawo, i ładnie
    się tasują na odpowiednich pasach...
    Tymczasem z technicznego punktu widzenia skręcający w lewo
    powinni poczekać aż ten mały biały pod latarnią, dostarczak za nim
    i długi autobus z żółtym dachem skręcą sobie i dopiero potem oni
    mogli skręcać w lewo. W końcu autobus mógłby wziąć duży zamach
    przy skręcie w prawo i wylądować sobie za skrzyżowaniem po
    manewrze skrętu w prawo na lewym skrajnym ze swych trzech pasów...
    I wtedy te 4-5 osobówek skręcających w lewo miałoby problemy :-)

    A więc czy na obrazku widać jakąś grzeczność kierowców czy
    stosują się do jakichś przepisów na tym właśnie skrzyżowaniu?