  • 11. Data: 2009-03-30 18:32:06
    Temat: Re: Skradziony sprzęt - co dalej?
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Jurekk" <J...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:gqqjbt$o36$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > chyba Ci nie zależy na odzyskaniu sprzetu,
    > gdyby to mi zginęło, nie prowadziłbym dywagacji filozoficznych, tylko od
    > razu podał numery, im więcej info wszędzie, tym większe prawdopodobieństwo
    > znalezienia,
    Niedawna byl watek o skradzionym sprzecie.
    Zanotowales nr seryjne? Czy ktokolwiek zanotowal na karteczce i wlozyl do
    portfela zeby jak zlodziej zaproponuje okazje, miec nr przy sobie?
    Nie sadze, zeby ktokolwiek to zrobil. chocby dlatego, ze np nie ma zamiaru
    kupowania sprzetu, ale zlodziej widzac fotografa moze mu zaproponowac cos do
    kupienia. Masz nr seryjne z tamtego watku?
    Pozdr
    MarekF

  • 12. Data: 2009-03-30 19:15:54
    Od: j...@a...at

    On 30 Mrz., 19:14, Jan <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > udarowej. Nie dlatego, żeby była cenna, ale z powodu
    > remontu mieszkania, który właśnie zaczął. Udał się więc
    > na targowisko - i zobaczył bardzo podobną wiertarkę
    > na straganie. Wziął do ręki - i patrzy, że to jego
    > sprzęt. Pogadał chwilkę ze sprzedawcą i z rozmowy
    > wynikło, że to mu dał do sprzedania sąsiad krewniaka.
    > Taka dziś etyka złodziei, że kradną nawet sąsiadom.
    > A że ten sąsiad złodziej to niezła świnia i ochlapus,
    > krewniak wytargował najniższą cenę, chyba na dwa piwa
    > starczyło, i odkupił. Tyle że piwnicę zabezpieczył tak,
    > że się już sąsiadowi-złodziejowi nie opłaca włamywać.

    mnie raz sie wlamali do samochodu , znalazlem wlasnym sumptem
    zlodzieja , po czym odkupilem od niego czesc moich wlasnych
    przedmiotow. Z zazenowaniem wyjawil , ze reszty juz nie ma.

    Zrobilem interes mojego zycia - w sumie bylo mniej zachodu i kosztow
    niz bym zglaszal na policji.

    wlasciwie i formalnie powinen byl od uzyskanego przychodu odprowadzic
    podatek.

    Ciekawe czy ja kupujac swiadomie rzeczy od zlodzieja , czyli
    pochodzace z kradziezy ( wprawdzie moje wlasne ) popelnilem
    przestepstwo ?

  • 13. Data: 2009-03-30 19:37:20
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    A gdzie była ta kradzież? Tak ku przestrodze.

  • 14. Data: 2009-03-31 09:23:57
    Od: Jurekk <J...@c...pl>

    Andrzej M pisze:
    > A gdzie była ta kradzież? Tak ku przestrodze.

    musisz sie uzbroic w cierpliwość, w 3 lub 4 odpowiedzi dopiero
    dostaniesz, facet trochę wolno mysli ;)

  • 15. Data: 2009-03-31 09:49:15
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Jurekk napisał:
> [...]

    W Tunezji w turystycznej miejscowości Sousse, na głównym deptaku nadmorskim.
    Goniłem złodziei taksówką (oni byli na skuterze), niestety umknęli.

    > musisz sie uzbroic w cierpliwość, w 3 lub 4 odpowiedzi dopiero dostaniesz,
    > facet trochę wolno mysli ;)

    Żart śmieszny niesamowicie. Zauważ, że jesteśmy na grupie dyskusyjnej a nie
    na czacie... mogę jedynie ubolewać że niektórym owa "dyskusja" słabo
    wychodzi, panie Jurekk.

    Uwielbiam życzliwość ludzi na grupach dyskusyjnych.

    Pzdr
    A.

  • 16. Data: 2009-03-31 10:04:42
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Jurekk" <J...@c...pl> napisał w wiadomości

    Jest chyba pewne rozwiazanie "polamatorskie" ;) Jpg-i z wiekszosci aparatow
    maja automatycznie wszyty w exif numer seryjny aparatu, a w Canonie da sie
    rowniez wpisac nazwisko wlasciciela. Pola te sa nietypowe i niewidoczne w
    wiekszosci popularnych programow graficznych. Gdyby napisac robaczka
    internetowego, ktory by zwiedzal strony WWW sciagal tylko zdjecia i
    sprawdzal zawartosc tych pol, to IMHO szansa trafienia na swoj aparat
    rosnie. A gdyby stworzyc baze danych kradzionych aparatow i robaczek by
    sprawdzal wiele numerow, to robi sie prosciutkie narzedzie "statystycznie"
    wylapujace zlodzieji ;)

    Zennon

  • 17. Data: 2009-03-31 10:10:46
    Od: "Patryk P. Nowak" <p...@w...pl>

    Alfer_z_pracy pisze:
    > Witam grupę. Wstępnie przeszukałem archiwum, ale chyba ostatnio ten
    > temat nie był poruszany więc stworzę nowy wątek bo może się coś ostatnio
    > zmieniło.

    [ciach o szukaniu]

    Tak mi przyszło do głowy że niektóre aparaty zapisują w EXIF numer
    seryjny - na pewno Canon 400D. Niektóre zaś programy nie usuwają
    informacji eksportując zdjęcia, a niektórzy z kolei użytkownicy
    umieszczający zdjęcia w Internecie nie są tego świadomi. No więc gdyby
    udało się poguglać po informacji w EXIF to może by się dało w końcu
    trafić na jakiś ślad. Niestety jak poszukać po EXIF nie mam pojęcia. Ale
    może ktoś wie?

    Pozdrawiam -

    P.
    Patryk P. Nowak
    "...You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
    e-mail: p...@w...pl http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~patrykp/
    Poglady wyglaszane przez autora nie zawsze sa zgodne z pogladami autora.

  • 18. Data: 2009-03-31 10:26:26
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Doczekamy się danych skradzionego sprzętu czy będziesz dalej lamentował, że
    ludzie są nieżyczliwi?
    Jeśli poznam te dane, to będe przez jakiś czas pamiętał i będę spoglądął na
    taki sprzet przez pryzmat Twej przygody, by Ci pomóc. Sądzę, że zrobię to
    nie tylko ja.
    Jesli jednak rozmowa skończy się tak, jak to na tę chwilę się zapowiada to
    pomyślę żeś wariat, co to nie wie czego chce, albo kradzież może Ci się
    przysniła lub (oby nie) zwyczajnie sprawdzasz czy rąbnięty przez Ciebie
    sprzęt lub sprzęt jaki zamierzsz kupić da się wyśledzić.

    To jak? Za kogo mam Cię uważać?

    Pozdrawiam:
    mkowalczuk

  • 19. Data: 2009-03-31 10:52:17
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    mkowalczuk napisał:
    > Doczekamy się danych skradzionego sprzętu czy będziesz dalej lamentował,
    > że ludzie są nieżyczliwi?

    Przecież juz wczoraj podałem... może nie wszystkie posty dochodzą, a koledzy
    nerwowi. Dane wrzuciłem także na SSSF. Poniżej wklejam jeszcze raz.

    ======================
    Skradziono aparat:

    Body
    Sony Alpha 300 DSLR-A300K
    Nr: 1993998

    Obiektyw
    Sony DT 18-70 mm
    Nr: 2652800

  • 20. Data: 2009-03-31 14:25:40
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    > Pytanie dodatkowe, konkretnie w moim przypadku, czy może chociaż Sony
    > prowadzi taki oficjalny rejestr?

    Może komuś się taka informacja przyda, sięgnąłem do źródła, odpowiedź Sony
    jest następująca:

    "Dziękujemy za kontakt z firmą Sony Poland.
    Nie posiadamy rejestru numerów seryjnych. Mogę podać Panu adresy
    Autoryzowanych Centrów Serwisowych na terenie kraju. Jedynym rozwiązaniem
    jest przesłanie do tych punktów numeru seryjnego skradzionego aparatu.
    Oto strona z adresami serwisów: http://www.sony.pl/article/id/1074437781755"