  • 171. Data: 2014-08-20 12:32:26
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-08-20 12:21, masti pisze:

    > to akurat nie jest sygnalizator kierunkowy. Kierunkowy to jest na lewym
    > pasie.

    A od kiedy S1 to sygnalizator kierunkowy?

    Podsumuję moje wypowiedzi krótko, żeby nie było wątpliwości. Twórcy
    przepisów wymagają ode mnie zatrzymania się na zielonej strzałce, bo po
    skręcie na pasach mogą być piesi, ale jednocześnie zezwalają mi na jazdę
    bez zatrzymania w sytuacji gdy piesi tam na pewno są.

    A już kompletnym hitem (na szczęście rzadko spotykanym) jest to, że w
    takiej sytuacji światło dla pieszych potrafi się zapalić kilka sekund po
    świetle dla samochodów. Przykładów z głowy nie podam.

    Dodatkowo dla WOJO: i tak, wiem, że w innych przepisach napisano, że mam
    tych pieszych nie rozjechać, ale nie o tym mowa.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 172. Data: 2014-08-20 12:43:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Z takich jak pisałem - skoro zaplanowałem podróż na 4 godziny i ona tyle
    > zajmuje +/- 15 minut to nie odczuwam żadnej potrzeby by łamać ograniczenia
    > i jechać szybciej powtarzając ciągle manewr wyprzedzania skoro jadąc tak
    > jak inni dojadę na czas.

    A ja nie widzę powodu by wlec się za kimś i ciągle hamować bo on hamuje czy
    tam jakieś inne dziwne akcje wykonuje.

  • 173. Data: 2014-08-20 12:49:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Ja tam jednak się trochę martwię, bo czasem mam taką naiwną nadzieję na
    > jakiś standard w dyskusji.
    > Nadzieję nieprzystającą do realiów, ale cóż.
    >
    > Ty: X
    > Ktoś: Nieprawda!
    > Ty: Tu jest raport, jeden z wielu
    > Ktoś: Za długie, nie czytam (-> nie rozumiem / nie znam języka / mam w
    > d... jak jest naprawdę)

    Przeczytałeś ten raport ? To teraz mi streść

  • 174. Data: 2014-08-20 12:55:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    > Otóż to. Dlatego nieodmiennie śmieszą mnie pomysły na Partię Kierowców,
    > Partię Internautów, Partię Studentów itp. bo gdyby to miało działać tak
    > prosto to Partia Kobiet i Partia Mężczyzn miałyby po około 50%.

    Aż tak prosto to chyba nie jest. Potrzeba by co najmniej trzech partii:
    Partia kobiet, partia mężczyzn i partia feministek :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 175. Data: 2014-08-20 13:13:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jaroslaw Postawa wrote:

    > A od kiedy S1 to sygnalizator kierunkowy?

    racja. się zasugerowałem innym kawałkiem dyskusji

> [...]
    > takiej sytuacji światło dla pieszych potrafi się zapalić kilka sekund po
    > świetle dla samochodów. Przykładów z głowy nie podam.

    tak samo jak zielona strzałka zapal się kilka sekund po zielonym dla
    kierunku kolizyjnego :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 176. Data: 2014-08-20 13:57:13
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 20 Aug 2014 11:25:08 +0200, Marcin N napisał(a):
    > "W lewo" uparcie bierze się stąd, że poprzednik dał linka do konkretnego
    > skrzyżowania w Gdyni sugerując, że na tym skrzyżowaniu równocześnie pali
    > się zielone w lewo i zielone dla pieszych przecinających ten lewy skręt.

    Ale że co? Chłopie, twój poprzednik opisał skrzyżowanie z sygnalizatorem
    S1 (ES JEDEN) umożliwiającym skręt w prawo (PRAWO) i jednoczesnym
    zielonym dla pieszych - czyli bardzo popularne rozwiązanie. Na tyle
    popularne, że na widok twojego zdziwienia dla kawału sprawdziłem skąd
    nadajesz i w twoim mieście, którego w ogóle nie znam, znalazłem w 2
    minuty przykład takiego skrzyżowania, o jakim była mowa. A zajęło mi to
    aż 2 minuty, bo gugiel najpierw mnie na jakąś plażę wyrzucił. ;>

    Nie wiem co z wami jest nie tak.

  • 177. Data: 2014-08-20 14:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mlodz" napisał w wiadomości
> [...]
    >minuty przykład takiego skrzyżowania, o jakim była mowa. A zajęło mi
    >aż 2 minuty, bo gugiel najpierw mnie na jakąś plażę wyrzucił. ;

    Ale ustawiony nad pasem do jazdy prosto ?

    Owszem, wniosek ze to zatrzymanie na strzalce to nie z uwagi na
    pieszych :-)

    J.

  • 178. Data: 2014-08-20 14:14:04
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 20 Aug 2014 14:00:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ustawiony nad pasem do jazdy prosto ?

    Się odwróć :-P
    http://goo.gl/3ielsX

    > Owszem, wniosek ze to zatrzymanie na strzalce to nie z uwagi na
    > pieszych :-)

    Byłoby to głupie wytłumaczenie. Już więcej sensu by miało takie, że
    chodzi przymusową "rozwagę" przy wjeżdżaniu na prostopadłą, na której
    mogą znajdować się rozpędzone samochody. Choć nie mogę się oprzeć
    wrażeniu, że tu akurat rozwaga przydałaby się raczej twórcom przepisu.

  • 179. Data: 2014-08-20 14:20:05
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Wed, 20 Aug 2014 14:14:04 +0200, mlodz napisał(a):

> [...]

    Przez to nie wiadomo skąd wzięte lewo nikt nie zauważył, że właściwie
    to ja też dałem dupy i z pośpiechu podałem przykład S2. :-D

  • 180. Data: 2014-08-20 15:04:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 12:32, Jaroslaw Postawa pisze:
    > Podsumuję moje wypowiedzi krótko, żeby nie było wątpliwości. Twórcy
    > przepisów wymagają ode mnie zatrzymania się na zielonej strzałce, bo po
    > skręcie na pasach mogą być piesi,

    Nie, zatrzymanie jest wymagane, bo przed skrętem mogą być piesi (to, że
    czasem nie ma tam nawet przejścia, to już insza inszość, coś jak
    "świecenie w korku").

    --
    Liwiusz