  • 181. Data: 2014-08-20 15:13:41
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > A ja nie widzę powodu by wlec się za kimś i ciągle hamować bo on hamuje
    > czy tam jakieś inne dziwne akcje wykonuje.

    Ja też nie widzę powodu by się "wlec, hamować i wykonywać dziwne akcje". Nie
    o tym pisałem. Pisałem że nie widzę powodu by wyprzedzać kogoś kto jedzie
    zgodnie z ograniczeniem - a to cos zupełnie innego niż nie wyprzedzanie
    kogoś kto jedzie poniżej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 182. Data: 2014-08-20 15:29:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego anty? Chyba ekolodzy powinni być jak najbardziej za płynnością
    > ruchu

    Oni są głównie od robienia na złość kierowcom, sama ekologia to tylko
    pretekst.

  • 183. Data: 2014-08-20 16:20:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-19 22:14, WOJO wrote:
    > Tak. Sygnalizator S3 nadający sygnał o barwie zielonej informuje
    > kierującego, dla którego ten sygnał jest nadawany o tym, że na jego
    > kierunku ruchu TYLKO on ma nadawany sygnał barwy zielonej.

    Z tym na "na jego kierunku TYLKO ON ma zielone" to bym uważał, bo zaraz
    za zielonym S3 może stać zwyczajne czerwone S1. Niby oczywiste, ale jak
    ktoś się przyzwyczai, że zielone S1 to but i jedziemy przez skrzyżowanie
    to może się zdziwić.

    http://tinyurl.com/l7tlhrg

    Shrek.

  • 184. Data: 2014-08-20 16:32:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > Ale, że mam założyć monotematyczny wątek o ekologii w którym nie będziemy
    > wspominali o bezpieczeństwie tak, jak tutaj chcesz byśmy nie wspominali o
    > ekologii ?

    Pytałeś po co włączać światła to Ci wyjaśniłem, że dla poprawy
    bezpieczeństwa.

    > To jakbyśmy chcieli samego bezpieczeństwa a tu wątpliwe jest
    > bezpieczeństwo

    Nie jest wątpliwe tylko powtwierdzone badaniami z którymi Ty nie masz ochoty
    się zapoznać.

    > i jeszcze są obciążenia dla użytkowników i środowiska.

    I co z tego? Pytałeś _mnie_ dlaczego _ja_ uważam że należy włączać światła
    to Ci odpowiedziałem. Dla _mnie_ bezpieczeństwo jest istotniejsze niż
    ekologia.

    Dla Ciebie ekologia może być ważniejsza od bezpieczeństwa. To nie kółko
    wzajemnej adoracji nie musimy mieć tego samego zdania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 185. Data: 2014-08-20 17:10:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Pytałeś po co włączać światła to Ci wyjaśniłem, że dla poprawy
    > bezpieczeństwa.

    A następnie ja Ci wyjaśniłem, że jest to wątpliwe a koszty nie.

    > Nie jest wątpliwe tylko powtwierdzone badaniami

    I co z tego ? Te twoje badania lepsze są od tych co podważają ?

    > z którymi Ty nie masz ochoty się zapoznać.

    Mam ochotę, ale za dużo tego

    > I co z tego? Pytałeś _mnie_ dlaczego _ja_ uważam że należy włączać światła
    > to Ci odpowiedziałem.

    Doceniam to, że Ci się chce wypowiadać, ale pytałem ogół a nie Ciebie
    osobiście :-)

    > Dla _mnie_ bezpieczeństwo jest istotniejsze niż ekologia.

    A obciążenia użytkowników ?

    > Dla Ciebie ekologia może być ważniejsza od bezpieczeństwa. To nie kółko
    > wzajemnej adoracji nie musimy mieć tego samego zdania.

    Skoro to według Ciebie kwestia zdania to czemu jeździmy ze światłami a nie
    bez ?

  • 186. Data: 2014-08-20 17:15:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > Nie o tym pisałem. Pisałem że nie widzę powodu by wyprzedzać kogoś kto
    > jedzie zgodnie z ograniczeniem - a to cos zupełnie innego niż nie

    Ale tylko ci, co jeżdżą zgodnie, wyczyniają cuda na drodze :-)

  • 187. Data: 2014-08-20 17:22:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > Pytałeś po co włączać światła to Ci wyjaśniłem, że dla poprawy
    > bezpieczeństwa.

    to jest mocno wątpliwe. zwłaszcza odkąd wszyscy jeżdżą, teoretycznie, na
    światłach słabiej widać jednoślady, których światła się wyróżniały. Do
    tego DRLe są tak naprawdę do niczego. Wielu z nich nie widać a brak
    świateł z tyłu nie podnosi bezpieczeństwa.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 188. Data: 2014-08-20 20:00:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-19 19:01, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Nie no spokojnie, to byl zart. Ne chcialem Cie urazic :)

    Chcesz dyskutować czy żartować ?

    > To nie byl jeden z powodow tylko kompletna paranoidalna panika pieniaczy
    > aut z silnikami bodajze sprzed `86 roku. Nie chce mi sie teraz szukac
    > ale olowiowa benzyne chyba wycofano dopiero w 2004 roku a potem mozna
    > bylo kupic dodatek w buteleczce i smigac na bezolowiowej.
    > Podobne pieniactwo dotyczylo katalizatorow..

    Ty chyba nie potrafisz odróżnić pieniactwa i paniki od dbałości
    o swoje finanse. Skoro ktoś wymyślił różnicę w cenach paliw
    to powinien przewidzieć reakcję ludzi. No ale nasi politycy
    już w tamtych czasach byli oderwani od rzeczywistości.

    > Nie wiem. Ty mi powiedz. Ja wiem, ze do tej pory nie we wszystkich
    > autach gniazda sa utwardzane i jakos nie ma problemu :)

    Teraz gniazda nieutwardzone są w zabytkach (i to nie wszystkich)
    więc problem nie dotyczy masy zwykłych szaraczków.
    A wtedy dotyczył.

    Pozdrawiam

  • 189. Data: 2014-08-20 22:18:40
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > zielonym S3 może stać zwyczajne czerwone S1. Niby oczywiste, ale jak ktoś
    > się przyzwyczai, że zielone S1 to but i jedziemy przez skrzyżowanie to

    Przepis jest jednoznaczny, a myślenia, tak stawiających znaki i sygnalizacje
    drogową, jak i kierowców, nikt nie zastąpi...
    Akurat w tym przypadku nie widzę problemu.
    Dla nas S3 zielone, a dla "trampka" obligatoryjne czerwone.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 190. Data: 2014-08-20 22:29:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-20 22:18, WOJO wrote:

    > Akurat w tym przypadku nie widzę problemu.
    > Dla nas S3 zielone, a dla "trampka" obligatoryjne czerwone.

    Problemem jest to, że jeśli wbijesz sobie do głowy, że zielone S3 to
    bezkolizyjny przejazd przez skrzyżowanie, to zdziwisz się za torami. Tam
    masz czerwone, a jadący jezdnią poprzeczną zielone. Lepiej to widać jak
    na google street cofniesz się o jedno pole
    http://tinyurl.com/lrutr6u.

    Także uważałbym z tym, że na tym "na jego kierunku tylko on ma zielone"
    bo dotyczy to tylko dojazdu do następnego sygnalizatora, nie całego
    skrzyżowania.

    Shrek.