  • 161. Data: 2014-08-20 11:09:20
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > Może -> Załóż wątek o ekologii.

    Ale, że mam założyć monotematyczny wątek o ekologii w którym nie będziemy
    wspominali o bezpieczeństwie tak, jak tutaj chcesz byśmy nie wspominali o
    ekologii ?

    > Oczywiście, ale fakt negatywnego wpływu na środowisko nie umniejsza faktu
    > poprawy bezpieczeństwa - więc nie jest kontrargumentem w dyskusji o
    > bezpieczeństwie.

    To jakbyśmy chcieli samego bezpieczeństwa a tu wątpliwe jest bezpieczeństwo
    i jeszcze są obciążenia dla użytkowników i środowiska.

  • 162. Data: 2014-08-20 11:17:58
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 19.08.2014 o 00:07 Jawi <t...@p...com> pisze:

    > Dyskusja o porypanej strzałce, widać sami tu najlepsi polscy kierowcy,
    > przecież ta strzałka jest po to by się kierowca ZATRZYMAŁ obowiązkowo,
    > by uniknąć sytuacji, że kogoś nie zauważył, choćby przez słupek boczny z
    > przodu. I bardzo słusznie, że ma się zatrzymać.

    A jak na normalnym zielonym skręcasz w prawo i tam, na poprzecznej jest
    przejście, na którym piesi mają zielone to już słupek ci nie zasłania?

    --
    SW3
    ----

  • 163. Data: 2014-08-20 11:25:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-20 10:34, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Chciałem napisać S1. I chciałem napisać "w prawo" (bo w końcu mowa była
    > o strzałkach do warunkowego skrętu w prawo i konieczności zatrzymywania
    > się na nich). Nie wiem, skąd uparcie bierze Wam się "w lewo". :)

    "W lewo" uparcie bierze się stąd, że poprzednik dał linka do konkretnego
    skrzyżowania w Gdyni sugerując, że na tym skrzyżowaniu równocześnie pali
    się zielone w lewo i zielone dla pieszych przecinających ten lewy skręt.

    --
    MN

  • 164. Data: 2014-08-20 11:25:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-20 10:30, Jaroslaw Postawa pisze:

    > 1. Wrocław, skrzyżowanie Strzegomskiej i Rogowskiej.
    > 2. Wrocław, skrzyżowanie Powstańców i Hallera.
    > W obu przypadkach przy skręcaniu w prawo z pierwszej w drugą. Jest tego
    > dużo więcej.

    To daj jeszcze linka. Rzucę sobie okiem.

    --
    MN

  • 165. Data: 2014-08-20 11:29:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-20 10:54, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Chętnie bym przeczytał, ale za dużo tego.

    To przeczytaj same wnioski.

    Tylko jak wtedy wyrobisz sobie zdanie o metodologii i rzetelności badania? Ale o czym
    ja piszę... jakiś kosmos...

  • 166. Data: 2014-08-20 11:30:55
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.08.2014 o 15:38 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > można by partię kierowców
    > zrobić do spółki z anty ekologami

    Dlaczego anty? Chyba ekolodzy powinni być jak najbardziej za płynnością
    ruchu (przeciw bezsensownemu zatrzymywaniu na zielonej strzałce, przeciw
    szykanom ograniczającym prędkość prawie do zera bez względu na to czy
    akurat jest taka potrzeba,...) aby zmniejszyć emisję CO2 i zanieczyszczeń.

    --
    SW3
    ----

  • 167. Data: 2014-08-20 11:38:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-20 10:40, Ergie pisze:

    > To już nie moje zmartwienie.

    Ja tam jednak się trochę martwię, bo czasem mam taką naiwną nadzieję na jakiś
    standard w dyskusji.
    Nadzieję nieprzystającą do realiów, ale cóż.

    Ty: X
    Ktoś: Nieprawda!
    Ty: Tu jest raport, jeden z wielu
    Ktoś: Za długie, nie czytam (-> nie rozumiem / nie znam języka / mam w d... jak jest
    naprawdę)

    Żena

  • 168. Data: 2014-08-20 11:48:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    > W takim razie tych wariantów musiałoby być więcej niż trzy. Bo
    > odpowiedniki obecnych np. 40, 70 i 90 to trochę słaba gradacja.

    Na ograniczenia słaba, na trudność drogi odpowiednia. To kwestia
    czytelności, że 3 kolory da się odróżnić a więcej już niekoniecznie. Z
    drugiej strony jest oczywiście potrzebny alternatywny wyróżnik poza kolorem,
    ale to nie zmienia, że oznakowanie musi być proste by dało się stosować.

    > Piesi :-)

    Czyli ... "strefa zamieszkania" a nie ograniczenie prędkości

    > Nie, ale w każdym miejscu będzie tylko jeden znak albo z prędkością
    > sugerowaną albo obowiązkową.

    Czyli nie musimy zdejmować

  • 169. Data: 2014-08-20 12:20:14
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-08-20 11:25, Marcin N pisze:

    > To daj jeszcze linka. Rzucę sobie okiem.

    Pierwsze: http://goo.gl/w7GWVK (słabo widać, ale zielona kropka gdzieś
    tam jest i ludzie na pasach również). Drugiego na google nie widać
    wcale, a nie mam czasu jechać teraz i robić zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 170. Data: 2014-08-20 12:21:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jaroslaw Postawa wrote:

    > Pierwsze: http://goo.gl/w7GWVK (słabo widać, ale zielona kropka gdzieś
    > tam jest i ludzie na pasach również). Drugiego na google nie widać
    > wcale, a nie mam czasu jechać teraz i robić zdjęcia.

    to akurat nie jest sygnalizator kierunkowy. Kierunkowy to jest na lewym
    pasie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?