  • 11. Data: 2011-01-11 20:30:51
    Temat: Re: Skoda Fabia - nie zapala
    Od: "bihor" <b...@g...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Ale tylko raz, a nie "najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
    > jakiegoś czasu ciągle"
    >
    > Mam gdzieś jeszcze w garażu taki wyślizgany pasek rozrządu - zatarł się
    > wałek rozrządu, a silnik dalej się kręcił ;)
    A jednak może ""najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
    jakiegoś czasu ciągle" - uwierz mi :)

  • 12. Data: 2011-01-11 20:42:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-11 20:30, bihor pisze:

    > A jednak może ""najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
    > jakiegoś czasu ciągle" - uwierz mi :)

    To jest raczej niemożliwe.
    Jak już się przestawi bardziej niż minimalnie, to nawet jak silnik to
    przeżyje, to nie będzie pracował.

  • 13. Data: 2011-01-11 20:53:09
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-10 19:14, MadMan pisze:
    > Co to może być? Dodam, że auto od jakiegoś czasu "świszczało" jakby
    > pasek rozrządu się ślizgał, najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
    > jakiegoś czasu ciągle.

    Miałem podobny problem w accencie - nie chciał krecic rozrusznik, mimo,
    ze akku był dobry.
    Przyczyna? Zatarte łożysko na alternatorze, stawiało taki opór, że
    rozrusznik miał problemy kręcić.

    Najprostszy sposób to zrzucenie paska osprzetu i sprawdzenie czy pali
    bez obciążenia. Jeżeli pali, to problem jest po stronie zapieczonych
    łożysk alternatora.

    Przemek

  • 14. Data: 2011-01-11 21:57:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dobra. Jednak akumulator :)
    Pasek rozrządu przy okazji wymieniony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 15. Data: 2011-01-11 23:15:39
    Od: "bihor" <b...@g...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > To jest raczej niemożliwe.
    > Jak już się przestawi bardziej niż minimalnie, to nawet jak silnik to
    > przeżyje, to nie będzie pracował.
    Bywa, że zaciera się łożysko rolki napinającej lub prowadzącej pasek rozrządu
    i tak to się właśnie objawia. Wówczas ślizga się czasem pasek oczywiście
    zewnętrzną stroną po blokującej się rolce napinacza. No i awaria tuż tuż ;)))

  • 16. Data: 2011-01-12 02:16:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MadMan" <m...@n...wp.pl> wrote in message
    > Dobra. Jednak akumulator :)

    To było oczywiste od początku.

    > Pasek rozrządu przy okazji wymieniony.

    Rozrządu czy pasek klinowy alternatora?
    Bo jeśli rozrządu to nie bardzo "przy okazji" :-)

    Ale ktoś kto myli te dwa paski nie bardzo zna się
    na samochodach, więc w sumie niedziwne że
    typowych symptomów padniętego aku nie rozpoznał :-P

  • 17. Data: 2011-01-12 07:30:12
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 19:16:54 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Rozrządu czy pasek klinowy alternatora?
    > Bo jeśli rozrządu to nie bardzo "przy okazji" :-)

    A nie wiem.
    Czemu nie "przy okazji"? W tym aucie ZTCW był święty czas na wymianę
    tegoż paska.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 18. Data: 2011-01-12 09:33:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-12 07:30, MadMan pisze:

    > A nie wiem.
    > Czemu nie "przy okazji"? W tym aucie ZTCW był święty czas na wymianę
    > tegoż paska.

    Powiedz ile zapłacili a my ci powiemy jaki to pasek :)

  • 19. Data: 2011-01-12 09:40:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 09:33:07 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Powiedz ile zapłacili a my ci powiemy jaki to pasek :)

    Całość naprawy 350 zł, w tym 190 zł akumulator. Robione nieco "po
    znajomości". Sądzę że pasek niecałe 100.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 20. Data: 2011-01-13 18:00:55
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Całość naprawy 350 zł, w tym 190 zł akumulator. Robione nieco "po
    > znajomości". Sądzę że pasek niecałe 100.

    No to klinowy :-)

    --
    Mateusz Bogusz