  • 1. Data: 2011-01-10 18:41:25
    Temat: Jak zabezpieczają się ubezpieczyciele AC?
    Od: luky <l...@o...pl>

    Witam,
    ostatnio przy piwie z kolegą nurtował nas jeden problem, a nie
    odpowiedzi na niego w googlach. Mianowicie: wyobraźmy sobie sytuacje w
    której jade drogą tracę panowanie nad autem, uderzam w drzewo, przód
    auta mocno pokiereszowany, załóżmy szkoda na 7 tys. złoty, auto warte
    35tys., nie posiadam polisy AC, no wiec choluje autko do domu do garażu
    i myśle że trzeba bedzie naprawić z własnej kieszeni... ale ... wpadam
    na pomysł że jutro wypełniam wniosek na stronie www (bądź też w punkcie
    ubezpieczeniowym) o polise AC, wyliczają mi tam ładnie składke, opłacam
    ją, po czym za miesiąc czasu (a może mniej) zgłaszam ubezpieczycielowi
    szkode, że uderzyłem w drzewo (moge nawet auto podwieść na miejsce
    zdarzenia, ale to chyba nie ważne - może przecież rzeczoznawca
    przyjechać do mnie do garażu). Gdzie tkwi haczyk? Jak ubezpieczyciele
    zabezpieczają się przed sytuacją, że najpierw moge spowodować szkodę, a
    później wykupić polisę? :) pewnie głupie pytanie, ale nigdynie mieliśmy AC.

    pozdrawiam serdecze L.

  • 2. Data: 2011-01-10 18:44:24
    Temat: Re: Jak zabezpieczają się ubezpieczyciele AC?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-10 18:41, luky pisze:

    > ostatnio przy piwie z kolegą nurtował nas jeden problem, a nie

    Oglądają dokładnie auto przed podpisaniem umowy, robią zdjęcia i
    dokumentują wszystko.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-01-10 18:45:26
    Od: luky <l...@o...pl>

    Lewis pisze:
    > Oglądają dokładnie auto przed podpisaniem umowy, robią zdjęcia i
    > dokumentują wszystko.

    czyli nawet jak podpisze przez internet, to ktoś przyjeżdża i
    fotografuje całe autko?

  • 4. Data: 2011-01-10 18:46:33
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-10 18:41, luky pisze:
    > Gdzie tkwi haczyk?

    Ogledziny po kupnie polisy.

  • 5. Data: 2011-01-10 18:47:02
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Oglądają dokładnie auto przed podpisaniem umowy, robią zdjęcia i
    > dokumentują wszystko.

    Ja przez mBank mam drugi rok na 2 rozne samochody AC i OC i nigdy
    samochod nie byl ogladany.
    Wiadomo, ze wszystko zalezy od ubezpieczyciela ale jak widac mozna
    kombinowac ;)

  • 6. Data: 2011-01-10 18:47:43
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-01-10 18:45, luky pisze:

    > czyli nawet jak podpisze przez internet, to ktoś przyjeżdża i
    > fotografuje całe autko?

    Oczywiscie! Jak to sobie inaczej wyobrazasz w kraju codziennych
    przekretow? ;)

  • 7. Data: 2011-01-10 18:50:46
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Oczywiscie! Jak to sobie inaczej wyobrazasz w kraju codziennych
    > przekretow? ;)

    kupowalem pakiety w axie i nikt nie przyjechał - i to na 2 auta:-)

    uciu

  • 8. Data: 2011-01-10 18:52:05
    Od: AL <a...@s...tam>

    Lewis pisze:

    > Oglądają dokładnie auto przed podpisaniem umowy, robią zdjęcia i
    > dokumentują wszystko.

    raz tak mialem - w PZU.
    W AXA, Link4, Alianz nie musialem (ub.kupowane online)

    Ale w przypadku kolizji stluczki wymagana jest notka policyjna (o ile
    dobrze kojarze - ale to mozna sprawdzic w umowie).
    Dod. przed sholowaniem auta wymagany jest kontakt z ubezpieczycielem.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2011-01-10 18:52:50
    Od: luky <l...@o...pl>

    luky pisze:
> [...]
    > później wykupić polisę? :) pewnie głupie pytanie, ale nigdynie mieliśmy AC.

    to może jeszcze jedno pytanie żeby nie zakładać kolejnej dyskusji. Mocno
    się zastanawiam czy takiego ubezpieczenia AC przy kolejnym OC nie zawrzeć,
    - tylko pytanie czy warto (z doświadczenia, bo słyszy się różne dziwne
    rzeczy...)?
    - Od jakiej wartości teoretycznie warto zgłaszać szkodę? Na co uważać w
    OWU przy zawieraniu polisy?
    - Czy można auto oddać do autoryzowanego salonu marki w przypadku
    konieczności korzystania z polisy i całość załatwić bezgotówkowo?
    - czy jeśli ubezpieczyciel stwierdzi szkodę całkowitą, zostawi "złom" do
    mojej dyspozycji?

  • 10. Data: 2011-01-10 18:54:08
    Od: luky <l...@o...pl>

    AL pisze:
> [...]
    > dobrze kojarze - ale to mozna sprawdzic w umowie).
    > Dod. przed sholowaniem auta wymagany jest kontakt z ubezpieczycielem.

    ale jak z powrotem zawiozę auto na miejsce zdarzenia, podjadę pod
    drzewo, to nikt nie jest stanie mi przecież tego sprawdzić...?? więc...??