  • 1. Data: 2024-06-23 13:44:39
    Temat: Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Może się komuś przyda porównanie jakości skanowania Canona i HP.
    1200dpi, potem wycięty fragment

    https://zapodaj.net/plik-336opBGZzk

  • 2. Data: 2024-06-25 02:49:23
    Temat: Re: Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-23, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Może się komuś przyda porównanie jakości skanowania Canona i HP.
    > 1200dpi, potem wycięty fragment
    >
    > https://zapodaj.net/plik-336opBGZzk

    Rozumiem, że skanowany oryginał to zdjęcie/wydruk rastrowy, tylko, że
    efekt można różnie interpretować. HP mniej ingeruje. Canon jakby
    przetwarza dużo bardziej. Pytanie czy musi. Jesli tak, to może to być
    spory problem przy pewnych rodzajach materiałów.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-06-28 19:33:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Jun 2024 00:49:23 GMT, w <nuoeO.149036$nsBe.137154@fx11.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

> [...]
    > przetwarza dużo bardziej. Pytanie czy musi. Jesli tak, to może to być
    > spory problem przy pewnych rodzajach materiałów.

    Ja widzę to jeszcze lepiej niż Canon. A już na pewno nie jak HP.
    https://sklep.nowaera.pl/media/catalog/product/0/9/0
    90106_1_1.jpg

  • 4. Data: 2024-06-29 01:23:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-28, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Ja widzę to jeszcze lepiej niż Canon. A już na pewno nie jak HP.
    > https://sklep.nowaera.pl/media/catalog/product/0/9/0
    90106_1_1.jpg

    To jest wydruk de facto małej rozdzielczości, ale jakbyś miał zeskanować
    przyzwoitej jakości zdjęcię, gdzie np. jest widoczna taka typowa siatka
    z oczkami, lub szczebelki płotu bardzo blisko siebie (na zdjęciu) to
    Canon najpewniej zrobi z tego wypełniony kolorem obszar, a hp pokaże
    prawidłowo i tę siatkę i ten płot.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2024-06-30 17:01:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 28 Jun 2024 23:23:10 GMT, w <yBHfO.44099$fwaf.22692@fx10.ams1>, Marcin

> [...]
    > z oczkami, lub szczebelki płotu bardzo blisko siebie (na zdjęciu) to
    > Canon najpewniej zrobi z tego wypełniony kolorem obszar, a hp pokaże

    Patrzę na książkę i patrzę na tej samej wielkości skan na ekranie.
    Widzę to co widzi Canon. Tak, HP na pewno zeskanował lepiej -- więcej białego
    niż koloru :DDD

  • 6. Data: 2024-07-01 19:10:02
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Przecież każdy skaner ma dedykowany sterownik, w którym można ustawić wiele
    parametrów, zamiast pracować na domyślnych (innych
    zresztą dla Photo a innych dla Office Document).

    -----

  • 7. Data: 2024-07-02 17:25:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jun 2024 19:33:32 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Ja widzę to jeszcze lepiej niż Canon. A już na pewno nie jak HP.
    > https://sklep.nowaera.pl/media/catalog/product/0/9/0
    90106_1_1.jpg

    Ale nie patrzysz przez lupę?

    to sklepowe zdjęcie to skan z książki, czy obrazek źródłowy,
    udostępniony przez WSIP ?

    Marcin ma rację - wygląda na to, ze Cannon ma lepszy filtr
    wygładzający, co może być zaletą, lub wadą.

    Ale różnice na tyle duże, że to chyba nie tylko o to chodzi.
    Rzeczywista rozdzielczość Cannona mniejsza?
    Rozdzielczości trochę inne, i się jakis aliasing objawia?

    A zapodaj TIFF lub BMP, a nie JPG ... bo tu jeszcze kompresja jpg jest
    istotna.

    J.

  • 8. Data: 2024-07-03 02:35:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Rozdzielczości trochę inne, i się jakis aliasing objawia?
    >
    > A zapodaj TIFF lub BMP, a nie JPG ... bo tu jeszcze kompresja jpg jest

    Zobacz to (albo prawy-klik na wczesniejszy obrazek i otwórz w nowym tabie):
    https://zapodaj.net/images/3b2dd5a4b6847.jpg

    Rozdzielczość jest MZ podobna. HP albo wyostrza lub ma większy kontrast,
    albo też Canon zmiękcza. Trzeba by widzeć oryginał. No chyba, ze ktos z typu
    rastra wydruku coś wywnioskuje.

    https://smartpresssupport.imgix.net/support/wp-conte
    nt/uploads/2023/03/color_overlay.jpg

    A może i HP ma nieco wiekszą rozdzielczość, bo w Canonie wzorek na
    niebie powinien chyba jednak zawierać biały. Kompresja jpg wydaje się
    mała, patrząc po granicy z napisami, ale skoro jest napis, to zdjęcia
    mogły być kompresowane 2x lub wiecej.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-07-03 19:44:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Patrzę na książkę i patrzę na tej samej wielkości skan na ekranie.
    > Widzę to co widzi Canon. Tak, HP na pewno zeskanował lepiej -- więcej białego
    > niż koloru :DDD

    A tak w ogóle, sam to skanowałeś?
    Jakieś specjalne ustawienia?

    Np. w tym skanie z HP prawie nie ma czerwonego koloru.
    Możliwe, że Pixma = (w założeniu) skaner do zdjęć, a "OfficeJet" =
    skaner do dokumentów B&W, i że znajduje to odzwierciedlenie
    np. w domyślnych ustawieniach. Aczkolwiek nawet to nie wydaje mi się
    bardzo prawdopodobne.

    Może to włączona jakaś funkcja typu "threshold"? Ma to sens przy
    "kserowaniu".

    W każdym razie od dłuższego czasu poprawne skanowanie w 1200 DPI
    (z papieru) to nie jest żadne wyzwanie dla żadnego (realistycznego)
    sprzętu - praktycznie każdy skaner potrafi to zrobić prawidłowo.
    Być może trzeba jednak coś wcześniej kliknąć.

    W latach 90 mógłbym w takie porównania uwierzyć, tak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2024-07-04 20:15:11
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Myślę, że fizycznie poprzestają na 600 dpi, a powyżej to oversampling.

    -----