  • Data: 2010-04-03 15:21:19
    Temat: Re: Skaner do slajdów dla amatora
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Przyjmijmy 500 slajdow i srednia rozdzielczosc (...)

    Mam też trochę slajdów do skanowania. Część już skanowałem
    pożyczonym skanerem "profesjonalnym" Minolty DiMAGE Scan
    Elite 5400, część kupionym płaskim CanoScan 8000F. Przy
    skanowaniu slajdów właściwie obowiązkowe jest włączenie
    wykrywania rys w podczerwieni i ich usuwania. Bez tego
    skany nie nadają się do oglądania - śmieci i rysy są
    znacznie bardziej widoczne niż na odbitkach papierowych.
    Obydwa skanery mają możliwość takiego wykrywania rys.
    Działa to tylko dla kolorowych negatywów i slajdów.
    Niestety, skanowanie z taką korektą trwa bardzo długo,
    około 12 minut na jedno zdjęcie. Skanery pozwalają
    na umieszczenie kilku slajdów w ramce, a po skanowaniu
    trzeba je ręcznie wymieniać.

    Co to oznacza dla 500 slajdów? Konieczność interwencji
    operatora co kilkadziesiąt minut, przez 100 godzin
    (12 dni roboczych 8-godzinnych)... Dlatego cierpliwości
    wystarczyło mi na kilkadziesiąt zdjęć, z resztą czekam
    na jakieś szybsze urządzenie. A może kupię przystawkę
    pozwalającą na robienie zdjęć slajdom.

    P.