  • 11. Data: 2024-06-26 07:10:02
    Temat: Re: Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ciągną właściciela z bazy pojazdów.

    -----

  • 12. Data: 2024-06-26 13:46:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    no ale to rejestr poufny, i nie można sobie tak ot "ciągnąc".

  • 13. Data: 2024-06-26 14:38:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.06.2024 o 22:17, nadir pisze:

    > A jak są firmowe/leasingowe?

    Dobra, może Emil miał firmowe, ale jakoś mu jednak doręczyli na
    podstawie tego numeru. Czyli dana osobowa.

    > Samochód ma, ty masz pesel.

    No i co z tego?

    > Sąsiad może też zobaczyć numer domu/mieszkania, i co z tego wynika?

    Z samego numeru nie wynika nic, ale adres zamieszkania jest daną
    osobową. Tak samo, numer rejestracyjny sam w sobie daną osobową nie
    jest, ale jego użycie na parkingu oczywiście powoduje, że staje się daną
    osobową.

    A wspominałem o tym przetwarzaniu tylko dlatego, że parkowanie to błaha
    czynność, taka jak np zakupy w sklepie, która normalnie nie wymaga
    podawania danych osobowych. Nie wiem czy czytałeś cały artykuł, chodziło
    o to, że Emil bilet wykupił i 'umieścił w widocznym miejscu'
    (regulamin), więc firma parkingowa mogła sprawdzić prawo do parkowania
    bez przetwarzania danych osobowych, znaczy nie musiało na bilecie być
    numeru rejestracyjnego tylko np jakiś losowy. Byłoby to nieregulaminowe,
    ale ... jak czytałeś artykuł to ... Emil zarzucił firmie że z kolei
    wbrew jego regulaminowi dotykała jego wycieraczki, pewnie wkładając
    żądanie zapłaty kary, i podał numer konta do wpłaty 1000zł, które według
    tego regulaminu jemu należy się. Taka 'przewrotność losu', że jak ktoś
    chce egzekwować swój regulamin to może zostać 'zlicytowany' przez inny
    regulamin.

    A w moim przypadku, z tym 'umieszczaniem w widocznym miejscu' jest
    często taki problem, że każdy może taki bilet zabrać bo nie ma
    fizycznego zabezpieczenia. Choć nie zdarzyło się to, bo wbrew pozorom
    ludzie wcale nie kradną na potęgę, Twizy stoi otwarte, to wykluczyć się
    nie da, więc zdjęcie robię, ale wydaje mi się, że nadal pozostaje jaki
    numer na tym bilecie jest. Emil chyba wpisał tam, coś z d..y bo w
    istocie, jaki jest powód by firma parkingowa przetwarzała autentyczny
    numer rejestracyjny.

  • 14. Data: 2024-06-26 14:39:30
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mieszkanie nie parkuje pod domem kochanki :D

    Kamper parkuje :-)

  • 15. Data: 2024-06-26 14:51:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.06.2024 o 07:02, ptoki pisze:

    > Niestety amerykanizuje nam sie rzeczywistosc (kiedys nie wolno bylo
    > odmawiac uslugi, dorabiac jakichs dziwnych warunkow itp).

    Ja myślę, że przetwarzanie danych osobowych z okazji parkowania nadal
    nie jest uzasadnione tylko urzędy i sądy nie całkiem wspierają kierowców
    w temacie przetwarzania numerów rejestracyjnych. Może ktoś powinien
    zrobić z tego klauzulę niedozwoloną, ale musiałby dobrze przygotować się
    prawnie by za taką zostało uznane. No naprawdę, dla parkowania można w
    parkomat wpisać dowolny identyfikator a nie koniecznie numer
    rejestracyjny pojazdu. Poza tym automatyczne rozpoznawanie tablic, to
    wcale nie musi być tak, że ja się godzę na przetwarzanie danych
    wykraczające poza cel umowy: wjechałem, wyjechałem, koniec przetwarzania
    a nie że ja podaje to ktoś potem z tego jakieś inne biznesy uważa.

    > Pozostaje tylko gadac i dawac info dla biznesow czy to gebowo czy
    > monetranie zeby zrozumieli ze to co robia jest zle.

    Nie sądzę. To jest kwestia prawna, by ludzie przy okazji parkowania nie
    musieli spowiadać się ze swojego zamieszkania, posiadania itp. Tyle, że
    sądy już wypowiadały się a że o rozstrzygnięcie w swojej sprawie
    wnioskował urząd to służalczo nie zakwestionowały tej praktyki.

    > Ja biore paragony i chowam. Mam dwie rece w ktorych mam zakupy, nie bede
    > cudowal zeby se bramke otworzyc. Jak mi jakas zajeczy ze mam miec
    > paragon to powiem ze mam, w kieszeni na dupie i jak chce to niech se
    > siegnie.

    Kiedyś któraś powiedziała by 'nie krępować się' jak 'skrzywiłem się' bo
    zapomniałem, że to inny sklep jest.

    > Narazie nikt sie nie czepial i te babki co pilnuja to widac ze tez
    > uwazaja ze to glupie wiec nie cisna klientow. Ale jak kiedys dojdzie do
    > tego ze kierownik im nakaze to ja chetnie se z nim pogadam.

    No właśnie, to tylko środki techniczne do tego i owego.

  • 16. Data: 2024-06-26 15:48:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.06.2024 o 13:46, J.F pisze:
    > no ale to rejestr poufny, i nie można sobie tak ot "ciągnąc".

    Żaden on poufny.
    https://www.gov.pl/web/cepik/wniosek-o-udostepnienie
    -danych

  • 17. Data: 2024-06-26 16:07:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.06.2024 o 14:39, io pisze:

    > Kamper parkuje :-)
    Noi? Coś chciałeś ale ci nie wyszło :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2024-06-26 16:26:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 07:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ciągną właściciela z bazy pojazdów.

    Że niby jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-06-26 16:34:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 15:48:40 +0200, nadir wrote:

    > Żaden on poufny.
    > https://www.gov.pl/web/cepik/wniosek-o-udostepnienie
    -danych

    No ale trzeba wykazać interes prawny.

    Opłata za parkowanie takim interesem chyba może być,
    ale trzeba podać podstawę prawną.
    A Cepik uzna, albo nie uzna.

    To kosztuje 30zl, wymaga formalnosci, więc pewnie im się nie chce przy
    tzw. "mandacie" za 150zl, który się wiąże z kolejnymi kosztami.

    A jak się Emil wk*, to inny urząd może na Apcoa nałożyć kolejne kary.

    J.

  • 20. Data: 2024-06-26 16:51:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.06.2024 o 16:34, J.F pisze:

    > No ale trzeba wykazać interes prawny.

    No i jest, ktoś firmie wisi kasę za parkowanie.

    > Opłata za parkowanie takim interesem chyba może być,
    > ale trzeba podać podstawę prawną.

    Wyłudzenie płatnego postoju czy jakoś inaczej mają to mądrze
    sformułowane przez ichnych prawników.

    > A Cepik uzna, albo nie uzna.

    Uznaje, nie ma wyjścia.

    > To kosztuje 30zl, wymaga formalnosci, więc pewnie im się nie chce przy
    > tzw. "mandacie" za 150zl, który się wiąże z kolejnymi kosztami.

    Firma od parkingów ma umową z firmą windykacyjną i za wszystkie
    dodatkowe "frukta" i tak potem płaci kierujący lub właściciel, bo sprawy
    trafiają do sądów, komorników oraz wpisów w KRD.
    A jest jeszcze dla firmy parkingowej ścieżka ze zgłoszeniem na Policję,
    gdzie potem dostają za darmo dane właściciela pojazdu, bez ponoszenia
    koszów na CEPIK.

    > A jak się Emil wk*, to inny urząd może na Apcoa nałożyć kolejne kary.

    Jaki i za co?