  • Data: 2011-09-22 08:13:27
    Temat: Re: Skad ta niechec do montowania poziomu paliwa??!!
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arni" <a...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    news:j5el4a$pgj$1@inews.gazeta.pl...

    > nie czujnik a wskaznik. Układ z duzą stałą czasową daje powolne zmiany na
    > wyjsciu przy szybkich zmianach na wejsciu. Usrednia je niejako. Od biedy
    > wystarczy kondensator

    A jakiś układzik, który oprócz kontrolki sam załączy jej zasilanie z
    drugiego obwodu? Tutaj wystarczyłby przekaźnik chyba? Czujnik podawałby
    napięcie na obwód włączenia przekaźnika, który nie dość, że załączy wskaźnik
    (światełko), to jeszcze sam sobie poda zasilanie na obwód włączający
    elektromagnes. Takie coś można zmontować bez wiedzy o elektronice itp
    magicznych zagadnieniach ;-). Cały układ zasilamy przez obwód załączany
    wyłącznikiem zapłonu, i po zatankowaniu, kiedy czujnik już nie da sygnału
    włączającego prunt, przekaźnik już nie będzie działał, więc kontrolka
    świecić nie będzie. Zakładam tu, że między zapaleniem kontrolki i
    zakończeniem tankowania nastąpi wyłączenie zapłonu. Tak czy inaczej, jakiś
    czujnik musi się znaleźć w układzie, a mnie osobiście pomysł samodzielnego
    wiercenia dziury w baku nieco mierzi. Chociaż sytuacja wkurzająca Bartka,
    mnie również wkurza, bo też jedynym wskaźnikiem osiągnięcia rezerwy jest u
    mnie zdychanie silnika.

    MS