-
341. Data: 2010-12-20 00:33:51
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:15:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>>> Jak masz nieplanowany uślizg jednej osi (wszystko jedno której) to już
>>> nie jedzie tak jak chcesz.
>> Dlatego lepiej mieć planowany, jak radzi pan Zasada.
> Owszem, lepiej. Ale nie o tym rozmawialiśmy.
Przy nieplanowanym RWD o wiele łatwiej wyciągnąć. Dzisiaj trenowałem na
pasie startowym w Czyżynach poślizgi Berlingiem. Masakra. To, co w RWD robi
się niemal odruchowo w FWD wymaga zadziałania odwrotnie do odruchowego. Do
tego wrzucenie FWD w poślizg kontrolowany przerosło mnie. Leci ryjem na
przód, zero sterowności.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
342. Data: 2010-12-20 00:34:37
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:34:38 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>>> Może. Ale to pod wypadkiem, że problemy z przyczepnością zaczęły się
>>> przy wysokich obrotach i gwałtownie hamujesz (silnikiem). Czyli na
>>> własne życzenie...
>> Bredzisz. Widziałeś jak mnie złomotało rok temu na A4 - to był 5 bieg, mały
>> uślizg i właśnie - odjęcie gazu, bo to odruch z RWD.
>> Żadnego gwałtownego hamowania silnikiem.
> Ale było to hamowanie już *PO* zerwaniu przyczepności.
Tam nie było hamowania. Tam był lekki uślizg tylnej osi i lekkie, odruchowe
ujęcie gazu. Efekt - bączek i bum.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
343. Data: 2010-12-20 00:35:52
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 18:06:20 +0100, J.F. napisał(a):
>>Owszem nie. Odruchem przy niebezpiecznej sytuacji jest odjęcie gazu. W
>>wypadku RWD to pomaga.
>
> No coz, bawilem sie i z takimi poslizgami - niestety nie wystarcza
> gaz.
Patrz, ja tez i wystarczał.
> Ja moze slabo auto czuje, bo jak pisalem - najszybciej sie to konczylo
> jak od razu wcisnalem sprzeglo (i oczywiscie pracowalem kierownica).
> A i tak nie zawsze sie udawalo.
No patrz, ja dzisiaj po godzinie ćwiczeń wyciągałem Berlingo z poślizgu
bocznego ponad 45 stopni od kierunku jazdy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
344. Data: 2010-12-20 00:36:41
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:36:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
>> pogorszyła sytuację.
>
> Było odruchowo wcisnąć sprzęgło (taki sam odruch jak puszczenie gazu) to
> byś polepszył.
Nic podobnego - próbowałem dzisiaj na pasie startowym. Bez dodania gazy i
odpowiedniej kontry był bączek.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
345. Data: 2010-12-20 00:37:34
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:35:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> A, czyli ja nie rozpieroliłem Berlingo odejmując gaz przy lekkim uślizgu.
>
> Jakby to rzeczywiście było tak, że lekko ująłeś gazu i dopiero wtedy
> samochód zaczął jechać w krajobraz...
Praktycznei tak. Auto zaliczyło lekki uślizg tyłu. I odjęcie gazu
spowodowało, że z uslizgu poszedł poślizg.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
346. Data: 2010-12-20 08:07:42
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 20 Dec 2010 00:33:51 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Przy nieplanowanym RWD o wiele łatwiej wyciągnąć. Dzisiaj trenowałem na
>pasie startowym w Czyżynach poślizgi Berlingiem. Masakra. To, co w RWD robi
>się niemal odruchowo w FWD wymaga zadziałania odwrotnie do odruchowego. Do
>tego wrzucenie FWD w poślizg kontrolowany przerosło mnie. Leci ryjem na
>przód, zero sterowności.
Bo to tez sie robi odwotnie - nie w gaz, tylko w hamulec :-)
J.
-
347. Data: 2010-12-20 09:02:02
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
J_K_K napisał(a):
> najmniej Omega B (bo miała TC ;-)
2,0 benzyna? Możliwe.
Mam Omegę kombi z ciężkim klocem pod masą 2,5 DTI i na górskich
większych podjazdach w dużym śniegu mam problemy. Gumy rżną pięknie
śnieg, ale przód jest bardzo ciężki i ledwo idzie, lepiej jest jak
dociążę pakę.
Najlepiej wspominam w takich warunkach malucha. Z pożądanymi wąskimi
gumami, to nie było górki pod którą bym nie podjechał, slalomem
omijając zdziwionych RWD i FWD. :-D
--
Krzysiek
-
348. Data: 2010-12-20 09:09:46
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> I w tym przypadku RWD zdjae egzamin, a FWD leci w rów.
>>> Dzisiaj zjawisko było widoczne na A4 pomiedzy Wrocławiem, a Opolem.
>>> Bezpieczne FWD najezone elektroniką przy 60km/h latały po barierkach, a
>>> sierra lekko zamiatając tyłem jechała tam, gdzie chciałem.
>>
>> Uważasz, że białkowy element sterujący miał podobne umiejętności?
>
> W podobnych warunkach ten sam element białkowy rozpieprzył przednionapędowe
> Berlingo.
Nie o to pytałem.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
349. Data: 2010-12-20 09:10:47
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
> Przy nieplanowanym RWD o wiele łatwiej wyciągnąć. Dzisiaj trenowałem na
> pasie startowym w Czyżynach poślizgi Berlingiem. Masakra. To, co w RWD robi
> się niemal odruchowo w FWD wymaga zadziałania odwrotnie do odruchowego. Do
> tego wrzucenie FWD w poślizg kontrolowany przerosło mnie. Leci ryjem na
> przód, zero sterowności.
Widać FWD jest dla kierowców, a nie dla posiadaczy prawa jazdy ;-P
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
350. Data: 2010-12-20 09:12:14
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
>>> pogorszyła sytuację.
>>
>> Było odruchowo wcisnąć sprzęgło (taki sam odruch jak puszczenie gazu) to
>> byś polepszył.
>
> Nic podobnego - próbowałem dzisiaj na pasie startowym. Bez dodania gazy i
> odpowiedniej kontry był bączek.
A skąd wziąłeś siłę do obrócenia samochodu?
Krzysiek Kiełczewski