eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 369

  • 341. Data: 2010-12-20 00:33:51
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:15:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    >>> Jak masz nieplanowany uślizg jednej osi (wszystko jedno której) to już
    >>> nie jedzie tak jak chcesz.
    >> Dlatego lepiej mieć planowany, jak radzi pan Zasada.
    > Owszem, lepiej. Ale nie o tym rozmawialiśmy.

    Przy nieplanowanym RWD o wiele łatwiej wyciągnąć. Dzisiaj trenowałem na
    pasie startowym w Czyżynach poślizgi Berlingiem. Masakra. To, co w RWD robi
    się niemal odruchowo w FWD wymaga zadziałania odwrotnie do odruchowego. Do
    tego wrzucenie FWD w poślizg kontrolowany przerosło mnie. Leci ryjem na
    przód, zero sterowności.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 342. Data: 2010-12-20 00:34:37
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:34:38 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    >>> Może. Ale to pod wypadkiem, że problemy z przyczepnością zaczęły się
    >>> przy wysokich obrotach i gwałtownie hamujesz (silnikiem). Czyli na
    >>> własne życzenie...
    >> Bredzisz. Widziałeś jak mnie złomotało rok temu na A4 - to był 5 bieg, mały
    >> uślizg i właśnie - odjęcie gazu, bo to odruch z RWD.
    >> Żadnego gwałtownego hamowania silnikiem.
    > Ale było to hamowanie już *PO* zerwaniu przyczepności.

    Tam nie było hamowania. Tam był lekki uślizg tylnej osi i lekkie, odruchowe
    ujęcie gazu. Efekt - bączek i bum.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 343. Data: 2010-12-20 00:35:52
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 18:06:20 +0100, J.F. napisał(a):

    >>Owszem nie. Odruchem przy niebezpiecznej sytuacji jest odjęcie gazu. W
    >>wypadku RWD to pomaga.
    >
    > No coz, bawilem sie i z takimi poslizgami - niestety nie wystarcza
    > gaz.

    Patrz, ja tez i wystarczał.

    > Ja moze slabo auto czuje, bo jak pisalem - najszybciej sie to konczylo
    > jak od razu wcisnalem sprzeglo (i oczywiscie pracowalem kierownica).
    > A i tak nie zawsze sie udawalo.

    No patrz, ja dzisiaj po godzinie ćwiczeń wyciągałem Berlingo z poślizgu
    bocznego ponad 45 stopni od kierunku jazdy.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 344. Data: 2010-12-20 00:36:41
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:36:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    >> W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
    >> pogorszyła sytuację.
    >
    > Było odruchowo wcisnąć sprzęgło (taki sam odruch jak puszczenie gazu) to
    > byś polepszył.

    Nic podobnego - próbowałem dzisiaj na pasie startowym. Bez dodania gazy i
    odpowiedniej kontry był bączek.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 345. Data: 2010-12-20 00:37:34
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:35:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    >> A, czyli ja nie rozpieroliłem Berlingo odejmując gaz przy lekkim uślizgu.
    >
    > Jakby to rzeczywiście było tak, że lekko ująłeś gazu i dopiero wtedy
    > samochód zaczął jechać w krajobraz...

    Praktycznei tak. Auto zaliczyło lekki uślizg tyłu. I odjęcie gazu
    spowodowało, że z uslizgu poszedł poślizg.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 346. Data: 2010-12-20 08:07:42
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Dec 2010 00:33:51 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Przy nieplanowanym RWD o wiele łatwiej wyciągnąć. Dzisiaj trenowałem na
    >pasie startowym w Czyżynach poślizgi Berlingiem. Masakra. To, co w RWD robi
    >się niemal odruchowo w FWD wymaga zadziałania odwrotnie do odruchowego. Do
    >tego wrzucenie FWD w poślizg kontrolowany przerosło mnie. Leci ryjem na
    >przód, zero sterowności.

    Bo to tez sie robi odwotnie - nie w gaz, tylko w hamulec :-)

    J.



  • 347. Data: 2010-12-20 09:02:02
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J_K_K napisał(a):
    > najmniej Omega B (bo miała TC ;-)
    2,0 benzyna? Możliwe.
    Mam Omegę kombi z ciężkim klocem pod masą 2,5 DTI i na górskich
    większych podjazdach w dużym śniegu mam problemy. Gumy rżną pięknie
    śnieg, ale przód jest bardzo ciężki i ledwo idzie, lepiej jest jak
    dociążę pakę.

    Najlepiej wspominam w takich warunkach malucha. Z pożądanymi wąskimi
    gumami, to nie było górki pod którą bym nie podjechał, slalomem
    omijając zdziwionych RWD i FWD. :-D
    --
    Krzysiek


  • 348. Data: 2010-12-20 09:09:46
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >>> I w tym przypadku RWD zdjae egzamin, a FWD leci w rów.
    >>> Dzisiaj zjawisko było widoczne na A4 pomiedzy Wrocławiem, a Opolem.
    >>> Bezpieczne FWD najezone elektroniką przy 60km/h latały po barierkach, a
    >>> sierra lekko zamiatając tyłem jechała tam, gdzie chciałem.
    >>
    >> Uważasz, że białkowy element sterujący miał podobne umiejętności?
    >
    > W podobnych warunkach ten sam element białkowy rozpieprzył przednionapędowe
    > Berlingo.

    Nie o to pytałem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 349. Data: 2010-12-20 09:10:47
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Przy nieplanowanym RWD o wiele łatwiej wyciągnąć. Dzisiaj trenowałem na
    > pasie startowym w Czyżynach poślizgi Berlingiem. Masakra. To, co w RWD robi
    > się niemal odruchowo w FWD wymaga zadziałania odwrotnie do odruchowego. Do
    > tego wrzucenie FWD w poślizg kontrolowany przerosło mnie. Leci ryjem na
    > przód, zero sterowności.

    Widać FWD jest dla kierowców, a nie dla posiadaczy prawa jazdy ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 350. Data: 2010-12-20 09:12:14
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >>> W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
    >>> pogorszyła sytuację.
    >>
    >> Było odruchowo wcisnąć sprzęgło (taki sam odruch jak puszczenie gazu) to
    >> byś polepszył.
    >
    > Nic podobnego - próbowałem dzisiaj na pasie startowym. Bez dodania gazy i
    > odpowiedniej kontry był bączek.

    A skąd wziąłeś siłę do obrócenia samochodu?

    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 ... 20 ... 30 ... 34 . [ 35 ] . 36 . 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: