  • 271. Data: 2010-12-13 12:28:35
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
    news:

    > Żeby tył wyprzedził przód, to musiałbyś przez kilka sekund trzymać
    > gaz w podłodze.

    Albo po prostu stracić jakąkolwiek przyczepność po rozpoczęciu nawet
    minimalnego poślizgu bocznego, do tego stopnia że próby ratowania sytuacji
    tylko ją pogarszały.
    Dokładnie tak to się działo w opisywanej przeze mnie sytuacji.

    > To ja mam fajniej, rowów wcale nie liczyłem. Ale potwierdzasz mi, jakie
    > kryterium jest ogólnie przyjęte do stwierdzenia "FWD się nadaje na zimę":

    Mógłbyś jaśniej, co chciałeś przekazać w powyższym zdaniu?

    > "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
    > zakrętu nie wypaść".

    Brakuje jednego zastrzeżenia "w zakrętach".

    Ale i tak, to jest zdecydowanie lepsza opcja od "nie mogę ruszyć, a nawet
    gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet na prostej drodze i jeździe
    z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie dojadę".

  • 272. Data: 2010-12-13 12:53:57
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-12-09 12:52, Jan-xx pisze:
    > Hej!
    >
    > Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
    > ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni.

    trzeba było brać takiego z 4matic-iem.

    > No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
    > szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?

    no bez przesady, na 200D w124 się nie kończy - E500 też robili.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 273. Data: 2010-12-13 13:37:24
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-10 21:20, DoQ wrote:

    > Jak nie wyjedziesz z miejsca postoju, to na pewno zwiedzisz kawał świata...

    Jak w samochód walnie Ci meteoryt to też nie wyjedziesz :-) Dla mnie to
    problem tego kalibru...

    Akurat od "zawsze" jestem posiadaczem samochodów RWD i jakoś w całej
    karierze ich posiadania, ani razu mi się nie przytrafila taka sytuacja.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 274. Data: 2010-12-13 13:55:59
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-13 12:28, Cavallino wrote:

> [...]
    > nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet na prostej drodze
    > i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie dojadę".

    ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
    wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 275. Data: 2010-12-13 14:10:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
    > wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)

    Ni ma sprawy.
    Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).

  • 276. Data: 2010-12-13 14:47:16
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 13 Dec 2010 14:10:11 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    [...]
    > Ni ma sprawy.
    > Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).

    Ale wiesz, ja mogę siąść za FWD i też udowodnić, że ruszyć "się nie da".

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 277. Data: 2010-12-13 14:51:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > On Mon, 13 Dec 2010 14:10:11 +0100, Cavallino
    > <c...@k...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Ale wiesz, ja mogę siąść za FWD i też udowodnić, że ruszyć "się nie da".

    Twoje możliwości mnie nie interesują.

  • 278. Data: 2010-12-13 17:15:52
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-13 14:10, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Ni ma sprawy.
    > Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).

    Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów
    RWD, FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice
    istotniejsze.

    Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?

    PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
    umiejętności :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 279. Data: 2010-12-13 17:31:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów RWD,
    > FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice istotniejsze.
    >
    > Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?

    Że w RWD pojedzie mi się gorzej.

    > PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
    > umiejętności :-)

    Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi umiejętnościami,
    tak jak FWD.

  • 280. Data: 2010-12-13 18:27:20
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    ale mam auto akie mam i mi z nim dobrze :)