-
201. Data: 2010-12-11 12:25:13
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d2i6g6l92tl1uv4h33pn7jm4uhlq0ht16p@4ax.com...
> On Sat, 11 Dec 2010 10:15:43 +0100, Cavallino wrote:
>>> Ale nie rusza bo co? I skąd wiesz, że w tym samym czasie z tego samego
>>> miejsca FWD by ruszył?
>>
>>Autopsja.
>>Wyjeżdżaliśmy z tego samego miejsca z kuzynką, ja w FWD, ona w RWD.
>>Ja wyjechałem bez ŻADNEGO problemu, a do wyciągnięcia Mercedesa spod
>>krawężnika niezbędne były łopaty i trzech ludzi.
>>Żeby nie było - Mercedesem też próbowałem wyjechać, jak ona nie dała
>>rady -
>>bez rezultatu.
>>Widocznie nie umiemy nim jeździć. ;-)
>
> Miejsce jak rozumiem nie bylo dokladnie to samo, bo staliscie obok ?
To samo, bo staliśmy za sobą.
Śniegu było tyle samo
> No i opony nie byly te same ?
Dokładnie te same nie, w MB były nowsze. ;-)
W obu przypadkach zimówki.
-
202. Data: 2010-12-11 12:25:39
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-10 11:23, DoQ pisze:
> W dniu 2010-12-10 02:47, Filip KK pisze:
>>> No ale czy ktoś może wreszcie podzielić się tą wiedzą tajemną? Jakaś
>>> technika, cokolwiek? Bo napisać że nie umiesz jeździć to nie wszystko.
>> Ja już napisałem, do tylnego napędu potrzebny jest dobry moduł
>> sterowania.
>
> Jak to się nazywa w BMW? ASC?
>
Moduł sterowania znajduje się między kierownicą a siedzeniem kierowcy.
Co do systemu elektronicznego, to zależy który rocznik. ASC to nic
innego jak ASR w VW. Zaś DSC to nic innego jak ASR + ESP w VW. Ja mam u
siebie DSC (wyłączone).
-
203. Data: 2010-12-11 12:26:21
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
> Ogolnie - jesli nie masz rajdowych zapedow to jedzie prawie tak samo.
Dokładnie odwrotnie - jeśli nie masz rajdowych zapędów i sporych
umięjętności, to RWD na śliskie się nie nadaje.
-
204. Data: 2010-12-11 12:27:16
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:47n6g6hopt46s7ivklnp56egitvofa6u9n@4ax.com...
> On Sat, 11 Dec 2010 11:12:53 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
>>A teraz nam wytłumacz, dlaczego żużlowcy na torze nie mają przedniego
>>napędu.
>>Podobnie Formuła 1. czy Indy Car.
>
> F1 i podobnych bym nie mieszal, bo w tych pojazdach nie bardzo jest
> jak zrobic przedni silnik, a przepisy zabraniaja AWD.
>
> Poza tym jak spadnie troche deszczu to swietnie widac jak nalepsi
> kierowcy na swiecie kreca baczki w sposob niekontrolowany :-)
Bo oni dupy są, nasi grupowi mistrzowie od jazdy kontrolowanym poślizgiem,
to by im pokazali....
-
205. Data: 2010-12-11 12:28:57
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-10 09:25, Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> news:ids1ng$5ie$8@news.net.icm.edu.pl...
>> Fajna opinia nt RWD. Ja też miałem obawy co do tylnego napędu.. Bałem
>> się jak cholera wrzucić prawie 2 tony w poślizg.. Ale jak przegryzłem
>> pierwsze śliwki, to gdy spadł śnieg zaczęła się prawdziwa zabawa i 0
>> obaw, że cokolwiek może się stać, po prostu z napędem na tył kierowca
>> czuje się dużo pewniej. W zeszłym roku jechałem zimą na działkę, to
>> nie bałem się za miastem jechać 80km/h i więcej.. Czy to prosta, czy
>> zakręt... A wszystkie FWD nie przekraczały 60km/h na prostej i przed
>> każdym zakrętem noga z gazu... Masakra, nie da się jechać za FWD zimą
>> na trasie...
>
> tak sobie czytam i sie zastanawiam, kiedy ta pewność siebei Cie zawiedzie.
>
>
Jak wsiądę do FWD.
-
206. Data: 2010-12-11 12:31:18
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-10 09:59, Mariusz Chwalba pisze:
> On Fri, 10 Dec 2010 09:34:16 +0100, Krzysiek Kielczewski
> <k...@g...com> wrote:
>
>>> O, nie, nie wykręcisz się tak łatwo ;-P
>>>
>>> Niezależnie od warunków lepszy niż FWD i RWD jest AWD, najlepiej z całą
>>> masą TLA.
>>
>> Niebo jest niebieskie.
>
> ....skąd wynika, że lepszość RWD czy FWD objawia się w konkretnych
> warunkach.
> Np. przy warunku "kierowca w kapeluszu" FWD stanowczo lepiej się sprawdza.
>
Wczoraj wypychaliśmy forda fiestę, bo nie mógł podjechać pod zaśnieżoną
górkę.. Zerknąłem na jego opony, zero zastrzeżeń z mojej strony. Jak już
pojechałem, wsiadłem do BMW i jakoś bez problemu podjechałem.
Wózek w hipermarkecie też wolę pchać, niż ciągnąć.
-
207. Data: 2010-12-11 12:40:39
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 11 Dec 2010 07:44:38 +0100, DoQ <p...@g...com>
wrote:
> W tej, której ja się znajduję nie zawsze jest miejsce na wywołanie
> uślizgu i zabawa nim. Może pojawić się jednak element zaskoczenia i
> wyrżnięcia np. czołowo z czymś jadącym z przeciwka.
To że dał Ci ktoś naładowany pistolet do zabawy, nie oznacza ze
masz zajrzeć do lufy i sprawdzić, co się stanie, gdy naciśniesz
spust. Ale też nikt nie będzie Cię w stanie przed tym
powstrzymać, jeśli będziesz odpowiednio zdeterminowany.
> Poza tym w "mojej"
> rzeczywistości najlepsi rajdowcy potrafią efektywnie wylecieć z drogi.
Między nimi, a nami jest taka różnica, że oni jadą wszystko, a
my musimy wiedzieć, kiedy odpuścić.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
208. Data: 2010-12-11 12:43:02
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 11 Dec 2010 12:16:09 +0100, J.F
<j...@p...onet.pl> wrote:
> F1 i podobnych bym nie mieszal, bo w tych pojazdach nie bardzo jest
> jak zrobic przedni silnik,
Ale po co? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyprowadzić wał i
dyfer. Tylko po co? Żeby zrobić sobie gorzej?
> Poza tym jak spadnie troche deszczu to swietnie widac jak nalepsi
> kierowcy na swiecie kreca baczki w sposob niekontrolowany :-)
Bolidem, którym nie byłbyś w stanie ruszyć, a co dopiero zrobić
choćby ze 150% czasów, które oni wykręcają.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
209. Data: 2010-12-11 12:44:52
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
news:slrnig6opn.2sm.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Sat, 11 Dec 2010 07:44:38 +0100, DoQ <p...@g...com>
> wrote:
>
>> W tej, której ja się znajduję nie zawsze jest miejsce na wywołanie
>> uślizgu i zabawa nim. Może pojawić się jednak element zaskoczenia i
>> wyrżnięcia np. czołowo z czymś jadącym z przeciwka.
>
> To że dał Ci ktoś naładowany pistolet do zabawy, nie oznacza ze
> masz zajrzeć do lufy i sprawdzić, co się stanie, gdy naciśniesz
> spust.
Oczywiście.
Dlatego lepiej nie bawić się naładowanym pistoletem, tylko wybrać FWD i po
kłopocie.
-
210. Data: 2010-12-11 12:51:25
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 11 Dec 2010 12:25:13 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>Wyjeżdżaliśmy z tego samego miejsca z kuzynką, ja w FWD, ona w RWD.
>>>Ja wyjechałem bez ŻADNEGO problemu, a do wyciągnięcia Mercedesa spod
>>>krawężnika niezbędne były łopaty i trzech ludzi.
>> Miejsce jak rozumiem nie bylo dokladnie to samo, bo staliscie obok ?
>
>To samo, bo staliśmy za sobą. Śniegu było tyle samo
Ale lodu, dolow itp to juz niekoniecznie.
>> No i opony nie byly te same ?
>Dokładnie te same nie, w MB były nowsze. ;-)
>W obu przypadkach zimówki.
Jedne zimowki drugim nie rowne i nowsze nie znaczy lepsze.
J.