eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Fri, 10 Dec 2010 12:06:07 +0100
    Organization: unorganized
    Lines: 46
    Message-ID: <op.vnhvshrra6rut4@koder>
    References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
    <op.vnhkwdgda6rut4@koder>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
    <4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    <idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl> <op.vnhuvro1a6rut4@koder>
    <idt0p6$41c$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.207.243.244
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291979167 32426 91.207.243.244 (10 Dec 2010 11:06:07 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 11:06:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Opera Mail/10.63 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333617
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 10 Dec 2010 11:52:22 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:

    [...]
    >> > Skoro blondynka radzi sobie z FWD, a nie radzi sobie z RWD oznacza
    >> > jednoznacznie, ze FWD jest łatwiejszy i więcej wybacza. Czy da sie
    >> > jechać z RWD? Tak Czy prościej jest z FWD? Tak
    >>
    >> Czy da się opanować poślizg w FWD? Tak
    >> Czy prościej jest w RWD? Tak
    >
    > Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
    > gazu.

    Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
    gazu, lub ująć za szybko gazu.

    > W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
    > nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy FWD -
    > i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.

    Jak się wychodzi z poślizgu:

    RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.
    FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.

    Co prostsze?

    > Tak, wiem, jak się umie, to się nie wpadnie.
    >
    > Chodzi o to żeby jak się nie umie - nie wpaść.
    >
    > Załóżmy że wprowadzono zakaz FWD, i wszyscy (także lebiegi) się muszą
    > przesiąść na RWD.
    > Co się dzieje na drogach?

    Pustawo, bo z parkingów nie będą umieli wyjechać :P.

    Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży silnik
    na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej trzeba gazem
    operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z dwójki.

    Przypadkiem RWD o których mowa mają zwykle duże silniki.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: