eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-10 10:32:46
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
    news:op.vnhpw6eta6rut4@koder...

    > ...skąd wynika, że lepszość RWD czy FWD objawia się w konkretnych
    > warunkach.
    > Np. przy warunku "kierowca w kapeluszu" FWD stanowczo lepiej się sprawdza.

    zły przykład.
    Odpowiedni powinien brzmieć:
    w warunkach dobrej przyczepności RWD jest efektywniejszy, w warunkach złej
    przyczepności FWD jest bardziej przewidywalny oraz daje lepsze włąsciwości
    trakcyjne.

    ps. jesli ktoś chce powiedzieć, ze FWD jest lepsze dla kapeluszników - w
    sumie też ma racje. A z czego to wynika? Ano z tego, ze łątwiej go opanowac,
    łatwiej ruszyć na śliskim, trudniej wpaść w poślizg, daje zwykle mniejsze
    straty energii i jest tanszy w produkcji.
    Jesli wiec coś ułatwia życie kapelusznikom to dlaczego z tego nie korzystać?
    Bo na grupie trzeba być twardzielem i bogiem kierownicy i ułatwienia typu
    systemu kontroli trakcji, czy napęd FWD są dla kapeluszników, tak?
    Pytam więc dlaczego odpalacie papierosy zapałkami, czy zapalniczką, a nie
    krzesiwem, albo dlaczego macie w domu kolorowe TV a nie B-W? A moze golicie
    sie brzytwą?

    ps2. ja rozumiem, ze mozna lubic RWD z pewnych względów. Sam sie do tych
    osob zaliczam i większość moich samochodów od jakiegoś czasu do wlasnie RWD,
    co nie zmienia faktu, ze doskonale zdaje sobie sprawe z ułomności tego
    rozwiązania i nie jestem ślepo zakochany w RWD zeby nie widzieć jego wad.
    Chwilowo mam FWD, bo tak wyszło, ale następne auto będzie znów albo RWD albo
    AWD.
    I wiem też, ze jak będe miał RWD zimą, to znów trzeba będzie sie zastanowić
    przed wjechaniem na nieodśnieżony parking, na który teraz moim starym
    bezelektronicznym FWD wjeżdzam jakby tam śniegu w ogole nie było.

    Owszem są samochody z RWD ktore lepiej wypadają zimą i takie, które wypadają
    gorzej. Z moich doświadczeń fatalnie zachowuje sie W210 oraz wszelkie busy,
    zwlaszcza blaszaki. Takie długie IVECO, kiedy nie jest załadowane to jest
    tragedia. Troche lepiej bylo z Omegą. Nawet F125p sobie jakoś radził. Z
    resztą im większa moc w RWD tym bardziej trzeba uważac na drodze i tym
    trudniej startować.

    Jak ktoś mówi inaczej to albo:
    1. nie mial nigdy mocnego samochodu z RWD
    2. nie miał w ogole samochodu z RWD
    3. nie mial nigdy FWD
    4. nie miał nigdy samochodu
    5. jest totalnym ignorantem i za wszelką cenę będzie zgrywał maczo i
    powielał przysłowia o chodzenu na rękach.

    FWD to napęd bardziej uniwersalny i nowoczesny. Ma też swoje wady, ale
    napewno jest łatwiejszy w użytkowaniu i mniej wymagający.
    Jak ktoś lubi robić sobie pod górke - RWD jest akurat dla niego.

    Wszelkie argumenty "trzeba mieć dobre opony", "trzeba umiec" "trzeba znać
    wiedze tajemną" "trzeba być twardzielem" itd tylko powteirdzają, ze z RWD
    trzeba więcej niż z FWD, bo do auta z FWD wsiada pierwsza lepsza blondynka
    (nie obrażając zadnej blondynki) i jedzie, rusza, skręca. Wsadzcie ją do
    (zwlaszcza mocnego) RWD i zobaczyy jak daleko pojedzie.

    Sami Ci, ktorzy tak wychwalają RWD na pierwsze problemy kogoś innego z RWD
    pisza "nie umiesz" "masz kiepskie opony" - zastanawialiście sie nad tym,
    dlaczego umiejętności i opony są takie istotne i dlaczego w FWD nie mają az
    takiego znaczenia?
    I na koniec - czy taki super specjalista jeżdzący RWD i nie mający z nim
    problemów, jesli wsiądze w FWD to czasem nie będzie jeszcze bardziej
    efektywny, skoto z RWD sobie radzi?
    A jesli do tego FWD założy takie super opony jak ma w RWD to co będzie....

    Pieprzycie tylko w kółko wychwalając RWD. Tak samo jak o wyłaczaniu ABS itd.
    Słysze o jakis ręcznych hamulcach, o dobieraniu klocków, zeby symulować
    korektor siły hamowania.
    Normalnie sami bogowie za kółkiem.
    EOT

    --