-
Data: 2010-12-10 10:32:46
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
news:op.vnhpw6eta6rut4@koder...
> On Fri, 10 Dec 2010 09:34:16 +0100, Krzysiek Kielczewski
> <k...@g...com> wrote:
>
>>> O, nie, nie wykręcisz się tak łatwo ;-P
>>>
>>> Niezależnie od warunków lepszy niż FWD i RWD jest AWD, najlepiej z całą
>>> masą TLA.
>>
>> Niebo jest niebieskie.
>
> ...skąd wynika, że lepszość RWD czy FWD objawia się w konkretnych
> warunkach.
> Np. przy warunku "kierowca w kapeluszu" FWD stanowczo lepiej się sprawdza.
zły przykład.
Odpowiedni powinien brzmieć:
w warunkach dobrej przyczepności RWD jest efektywniejszy, w warunkach złej
przyczepności FWD jest bardziej przewidywalny oraz daje lepsze włąsciwości
trakcyjne.
ps. jesli ktoś chce powiedzieć, ze FWD jest lepsze dla kapeluszników - w
sumie też ma racje. A z czego to wynika? Ano z tego, ze łątwiej go opanowac,
łatwiej ruszyć na śliskim, trudniej wpaść w poślizg, daje zwykle mniejsze
straty energii i jest tanszy w produkcji.
Jesli wiec coś ułatwia życie kapelusznikom to dlaczego z tego nie korzystać?
Bo na grupie trzeba być twardzielem i bogiem kierownicy i ułatwienia typu
systemu kontroli trakcji, czy napęd FWD są dla kapeluszników, tak?
Pytam więc dlaczego odpalacie papierosy zapałkami, czy zapalniczką, a nie
krzesiwem, albo dlaczego macie w domu kolorowe TV a nie B-W? A moze golicie
sie brzytwą?
ps2. ja rozumiem, ze mozna lubic RWD z pewnych względów. Sam sie do tych
osob zaliczam i większość moich samochodów od jakiegoś czasu do wlasnie RWD,
co nie zmienia faktu, ze doskonale zdaje sobie sprawe z ułomności tego
rozwiązania i nie jestem ślepo zakochany w RWD zeby nie widzieć jego wad.
Chwilowo mam FWD, bo tak wyszło, ale następne auto będzie znów albo RWD albo
AWD.
I wiem też, ze jak będe miał RWD zimą, to znów trzeba będzie sie zastanowić
przed wjechaniem na nieodśnieżony parking, na który teraz moim starym
bezelektronicznym FWD wjeżdzam jakby tam śniegu w ogole nie było.
Owszem są samochody z RWD ktore lepiej wypadają zimą i takie, które wypadają
gorzej. Z moich doświadczeń fatalnie zachowuje sie W210 oraz wszelkie busy,
zwlaszcza blaszaki. Takie długie IVECO, kiedy nie jest załadowane to jest
tragedia. Troche lepiej bylo z Omegą. Nawet F125p sobie jakoś radził. Z
resztą im większa moc w RWD tym bardziej trzeba uważac na drodze i tym
trudniej startować.
Jak ktoś mówi inaczej to albo:
1. nie mial nigdy mocnego samochodu z RWD
2. nie miał w ogole samochodu z RWD
3. nie mial nigdy FWD
4. nie miał nigdy samochodu
5. jest totalnym ignorantem i za wszelką cenę będzie zgrywał maczo i
powielał przysłowia o chodzenu na rękach.
FWD to napęd bardziej uniwersalny i nowoczesny. Ma też swoje wady, ale
napewno jest łatwiejszy w użytkowaniu i mniej wymagający.
Jak ktoś lubi robić sobie pod górke - RWD jest akurat dla niego.
Wszelkie argumenty "trzeba mieć dobre opony", "trzeba umiec" "trzeba znać
wiedze tajemną" "trzeba być twardzielem" itd tylko powteirdzają, ze z RWD
trzeba więcej niż z FWD, bo do auta z FWD wsiada pierwsza lepsza blondynka
(nie obrażając zadnej blondynki) i jedzie, rusza, skręca. Wsadzcie ją do
(zwlaszcza mocnego) RWD i zobaczyy jak daleko pojedzie.
Sami Ci, ktorzy tak wychwalają RWD na pierwsze problemy kogoś innego z RWD
pisza "nie umiesz" "masz kiepskie opony" - zastanawialiście sie nad tym,
dlaczego umiejętności i opony są takie istotne i dlaczego w FWD nie mają az
takiego znaczenia?
I na koniec - czy taki super specjalista jeżdzący RWD i nie mający z nim
problemów, jesli wsiądze w FWD to czasem nie będzie jeszcze bardziej
efektywny, skoto z RWD sobie radzi?
A jesli do tego FWD założy takie super opony jak ma w RWD to co będzie....
Pieprzycie tylko w kółko wychwalając RWD. Tak samo jak o wyłaczaniu ABS itd.
Słysze o jakis ręcznych hamulcach, o dobieraniu klocków, zeby symulować
korektor siły hamowania.
Normalnie sami bogowie za kółkiem.
EOT
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 10:39 kamil
- 10.12.10 10:49 BaX
- 10.12.10 10:57 BaX
- 10.12.10 11:08 Yans van Horn
- 10.12.10 11:23 DoQ
- 10.12.10 11:26 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 11:29 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 11:30 DoQ
- 10.12.10 11:31 Massai
- 10.12.10 11:38 news-gazeta
- 10.12.10 11:45 news-gazeta
- 10.12.10 11:46 Massai
- 10.12.10 11:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 11:47 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 10.12.10 11:52 Massai
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg