eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik 1kr-fe 1.0 duże spalanieRe: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
  • Data: 2014-07-06 16:57:05
    Temat: Re: Silnik 1kr-fe 1.0 duże spalanie
    Od: Bugatti <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 5 lipca 2014 00:32:30 UTC+2 użytkownik u...@w...pl napisał:
    > wrzucam screeny zrobione wg Twoich wytycznych, but w podloge na odcinku 2-3 km (3 i
    4 bieg):

    Dzięki. Teraz logi są w porządku.

    > 2. http://s7.postimg.org/h2xa8xf7f/Screen_Shot007.png

    Sonda nr 1 (przed katalizatorem) ma duże opóźnienie. Dopiero od 22 sec. (4500
    obr.min) wskazuje na bogatą mieszankę...a powinna od początku pełnego otwarcia
    przepustnicy.
    W zw. z tym czy ta sonda jest dedykowana do tego silnika ? Czy była wcześniej
    wymieniana ? Jeśli nie (czyli jest z pierwszego fabrycznego montażu), to wydaje się
    że jest już u schyłku życia...ale jeszcze działa

    > 3. http://s13.postimg.org/gblutt7dj/Screen_Shot008.png

    jw.

    > 4. http://s14.postimg.org/4hmqt1hwh/Screen_Shot009.png

    ten wykres nic nie wnosi do oceny stanu.

    > obroty na jalowym wydaja sie byc ok:
    >
    > 5. jalowy http://s11.postimg.org/prmj78idv/Screen_Shot013_idle
    .png

    Obroty są ok.
    Po uruchomieniu silnika obroty spadają ponieważ ECU i standard OBDII wymusza szybie
    nagrzanie katalizator aby redukował HC (których jest najwięcej na zimnym silniku).

    > 6. http://s2.postimg.org/dizrg5al5/Screen_Shot001.png
    >
    > 7. http://s8.postimg.org/l11onyghx/Screen_Shot003.png
    >
    > 8. http://s30.postimg.org/4c4tzyfg1/Screen_Shot006.png

    Wnioski takie same jak do wykresu z pkt nr 2.

    Natomiast nie wiem czemu nie podałeś wykresów dla Sondy za katem (Bank 2 Sensor 2)?
    Twój silnik ma dwie Sondy O2.

    Znalazłem twoje inne posty na:
    http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=
    286984698&Main=286983777

    Tutaj piszesz że:
    "O2 Sensor 2 (sonda nr 2?) praktycznie brak oscylacji, na rozgrzanym 0.8-0.9V"

    Jeśli nie ma oscylacji, to sonda nr 2 jest padnięta lub katalizator jest zapchany.
    Należy wówczas sprawdzić temp. katalizatora (jeśli ma on czujnik to powinieneś
    odczytać w swoim interfejsie. Temp. kata to ok. 310-390 na jałowym po rozgrzaniu.

    Sprawna Sonda O2 za katem powinna wskazywać oscylacje lecz o troszkę mniejszej
    (idealnie byłoby o tej samej) amplitudzie:
    http://www.automotive-emissions-troubleshooting.com/
    Advance-Converter-Testing.html
    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=52
    5721
    http://autoforums.carjunky.com/Automotive_Repair_C1/
    General_Discussions_F5/Downstream_O2_sensors_work_P1
    06547/

    to też do przejrzenia:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/11762-wykresy_so
    nd_lambda_ktore_z_nich_sa_ok.html

    > do nom:
    >
    > uwazalem sondy za sprawne, bo wskazania z nich sa zmienne (oscylacyjne), oczywiscie
    moge sie mylic.

    To w końcu są oscylacyjne czy nie ? Bo na autokącik.pl pisałeś że nie.

    Pilnuj też poziom oleju, bo jeśli przybywa znacznie benzyny (pisałeś że czujesz jej
    swąd) to panewką nie będzie się to podobać po dłuższym czasie.

    Pozdrawiam,

    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: