    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik 1f a 3f
    Date: Fri, 8 Jul 2016 00:54:04 +0200

    Ja nie widzę postów janusz_k, więc odpisuję tutaj.

    Kabel antenowy pracuje na częstotliwościach 100+ MHz. Przy tych
    częstotliwościach prąd płynie tylko po powierzchni, niemal w ogóle nie
    wnika wgłąb, dlatego pomiedziowanie czy posrebrzenie wystarcza za
    przewodnik.

    Natomiast miedź jak wiemy jest miękka i gdyby kabel był z czystej
    miedzi, to łatwo byłoby go uszkodzić przez zbyt mocne zgięcie lub
    przydepnięcie. Więc to jest jak najbardziej prawidłowo, że kabel jest ze
    stali oblanej miedzią.