eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzednionapędóweczki - taranujecie... › Re: Siła wyższości tylnego napędu.
  • Data: 2010-02-16 23:25:40
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-02-16 22:41, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>>> Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
    >>>> trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
    >>>> porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
    >>>> wynikających z pojemności silnika.
    >>>>
    >>> Daj 3 takie porównania.
    >>
    >> Tu masz do oporu porównań:
    >> http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html
    >>
    > Tomku, ale ja bym chciał porównanie według parametrów fabrycznych.
    > Czyli, np. do 2 litrów:
    > samochód X FWD, od 0-100 x sek. (xx KM na 1 kg)
    > samochód Y RWD, od 0-100 x sek. (XX KM na 1 kg)

    Ale nie ma parametrów fabrycznych mówiących który rodzaj samochodu daje
    się szybciej prowadzić.
    Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o
    wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.

    Ja mówię o wynikach w rajdach i wyścigach górskich, czyli w jakiś tam
    dość specyficznych warunkach gdzie najistotniejsza jest możliwość
    pokonywania ostrych zakrętów.

    Tam gdzie jeździ się bardzo szybko, zaczyna grać rolę docisk
    aerodynamiczny, a zakręty się jedzie na okrągło bez poślizgów, tam RWD
    jest szybsze niż FWD (wyścigi torowe, F1 itp.).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: