eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzednionapędóweczki - taranujecie...Re: Siła wyższości tylnego napędu.
  • Data: 2010-02-16 00:01:48
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-02-15 21:09, Plumpi pisze:

    (...)

    Zrobiłeś mega długi wywód, tak to prawda.. Dużo rzeczy się zgadza w tym
    co napisałeś. I zwróć uwagę, że zgadzam się z tym! Ale nie zgadzam się z
    wieloma opiniami, że tylny napęd nie nadaje się na zimę. Bo to piszą
    ludzie, którzy nigdy nie jeździli dobrze przygotowanym samochodem do
    zimy z napędem na tył, czyli z jakimiś normalnymi dobrymi oponami w
    dobrym samochodzie (nie jakiejś beczce).

    > Przestań wierzyć w takie stronnicze brednie.
    > Dam Ci prosty przykład. Zrób sobie próbę np. z wóżkiem choćby nawet
    > sklepowym. Wjedź nim na śnieg, albo nawet jadąc po sklepie - próbuj go
    > raz pchać, a raz ciągnąć. Zauważysz, że pchając go bedzie Ci ciężej, a
    > do skrętów bedziesz musiał użyć dużo większej siły niż w przypadku
    > ciągniecia.

    Bardzo głupi przykład!!!!!!!!!!!!!! Gdyby łatwiej się ciągnęło wózki, to
    by nie były tak zaprojektowane, żeby je pchać!!!!!!!!!!!!

    Bo łatwiej się właśnie pcha wózek, a nie ciągnie. Bo gdy ciągniesz
    wózek, on sobie sam skręca i nie masz praktycznie żadnej sterowności nad
    nim, sam jedzie gdzie chce i łatwiej w półkę wjechać albo w kogoś. To
    samo jest z przednim napędem, tył wpada w niekontrolowane poślizgi.

    Zaś jak pchasz wózek, masz właśnie większą kontrolę nad wózkiem, nie
    wjedziesz w nic, bo wózek nie ucieknie ani w prawo ani w lewo, chyba że
    ma skrętne tylne kółka.

    Co to skręcania, to kompletna bzdura, bo samochodu z napędem na tył nie
    skręca się trzymając za tylny zderzak. Więc nie trafiłeś z tym
    przykładem kompletnie.

    > W przypadku RWD na koła skrętne oprócz siły działającej dokładnie w
    > kierunku jazdy, na koła działa siła poprzeczna działająca wzdłuż
    > samochodu do przodu, która powoduje, że w stosunku do FWD łatwiej wpaść
    > w poślizg przednimi kołami.

    To tylko teoria, w praktyce tak nie jest. Przód dużo trudniej jest
    wrzucić w poślizg, a jeśli uważasz inaczej, wsiądź do BMW i spróbuj
    przód wrzucić w poślizg, życzę powodzenia.

    > Ponadto podczas ostrych startów działa na
    > przód samochodu RWD siła podnosząca ten przód do góry, a tym samym
    > zmniejszająca docisk przednich kół, czyli pogarszająca przyczepność.

    Do czego Ci idealna przyczepność przednich kół podczas startu samochodu
    z RWD? Przecież przód nie idzie w powietrze na 10 cm ponad asfalt, chyba
    że masz silnik rakietowy.

    > W przypadku FWD te siły nie występują.

    Właśnie, że występują. Przecież zawsze przód się podnosi, niezależnie od
    tego na którą oś/ośki masz napęd.

    > W powiązaniu z dobrym dociążeniem
    > przednich kół silnikiem, przyczepność samochodu z takim napędem jest
    > większa niż przyczepność przednich kół w RWD.
    >
    Rzekłbym taka sama, chyba że mamy do czynienia z samochodem, który ma z
    tyłu silnik.

    > Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.

    Więc nie chcę słyszeć od niedowiarków, że BMW na śnieg się nie nadaje,
    bo chyba nigdy nie jechali BMW po śniegu.

    > BMW to klasa sama w sobie. Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
    > masie i dobrze dociążone.

    I to wszystko w temacie, amen.

    > Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do
    > klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z
    > zamiłowaniem do sportów samochodowych.

    Nie zgadzam się. Ludzi młodych nie stać na BMW. Chyba, że jakieś 20
    letnie padło, które ma tylko znaczek BMW, bo reszta nadaje się tylko na
    złom.

    > FWD jest napędem dla przeciętnego Kowalskiego, któy chce jak
    > najbezpieczniej dostać się z punktu A do punktu B i to tanim kosztem i
    > nie zależy mu na zrywaniu przyczepności i driftingach, a wręcz przeciwnie.
    >
    Zgadzam się.

    > Może w końcu to zrozumiesz.
    > FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
    > prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
    > popełnianych błędów.

    Nie zgodzę się. BMW z systemami włączonymi zapewni większą stabilność i
    kontrolę, niż przedni napęd (przeważnie tylko z systemem ABS).

    > RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
    > ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.
    >
    Tak.

    > FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg,krawężniki, nierówności
    > terenu,

    FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg
    przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już
    ubitym przez przednie koła. Przy dobrym rozpędzie, można bez problemu
    pokonać odcinek mocno zaśnieżony...

    Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
    samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.

    > ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej,
    > ponieważ przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto
    > skacze jak piłka.

    "W powiązaniu z dobrym dociążeniem przednich kół silnikiem, przyczepność
    samochodu z takim napędem jest większa niż przyczepność przednich kół w
    RWD."

    Jedno z drugim się wyklucza.

    > RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili
    > na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto
    > posiada lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.
    >
    Zapomniałeś dodać, że RWD ma również najlepsze osiągi jeżeli chodzi o
    prędkość maksymalną i hamowanie w zakrętach.

    > Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu
    > śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

    Zastanów się co napisałeś.

    Pozdrawiam :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: