    From: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Sikacz sika...
    Date: Thu, 24 May 2012 18:14:12 +0000 (UTC)

    > Mariusz, wiadomo że tor jest lepszy od lotniska. Ale bądźmy realistami,
    > jeździsz motocyklem, chciałbyś czekać aż w Polsce powstanie prawdziwy
    > tor motocyklowy? Szkoda życia, nie za naszej kadencji, prędzej doczekamy
    > się emerytury. Trochę nie lubię też określenia "nielegalne". To brzmi
    > tak jakby jeździć nie poświęconym na początku sezonu motocyklem.
    > Równie dobrze można powiedzieć, że na snowboard powinno się jeździć
    > conajmniej do Solden i podobnych. Ale mnie nie stać, jeżdżę do
    > Spindlerovego Mlyna i tam przeżywam chwile rozkoszy mimo, że snowpark
> [...]

    Piotrze,

    Skoro już sobie tak dywagujemy. Wiem, że ludzie w innych krajach ścigają
    się na lotniskach. Myślę, że relatywnie (podkreślam - relatywnie)
    niewielkim nakładem środków można by nawet u nas uczynić tam bezpieczne
    warunki do uprawiania sportu motorowego. Nie chce mi się już tutaj
    rozpisywać na ten temat (jak to zrobić), bo zaraz wyjdzie, że chcę na tym
    zarobić. To materiał na osobny artykuł.

    Niemniej jednak istnieje kilka przeciwwskazań do wyścigów na lotniskach o
    jakich pisaliśmy w artykule. I technicznych i organizacyjnych. Dlatego
    wielu znajomym gdy pytali czy warto się tam wybrać pytałem czy do końca
    wiedzą jak to wygląda z bliska i wtedy padało duże "Oooo" (stąd zresztą
    konieczność napisania tego artykułu).

    Wiem, że nie ma gdzie jeździć i że jest potrzeba taniego dostępu do miejsc
    takich jak lotniska. Przecież nie czepiamy się treningów! Tyle, że gdy coś
    wybuchnie w Białej (a to się musi stać prędzej czy później) to będziemy
    mieli czarny PR dla wyścigów i dla motocykli w ogóle (znowu Ci dawcy).
    Artykuł jest próbą wymuszenia działań i dyskusji zanim będziemy mieli
    trupa na liczniku. Wtedy po prostu imprezy takiej jak w Białej dostaną
    odgórny zakaz i lokalny dzielnicowy będzie miał obowiązek sprawdzać czy
    przypadkiem nikt nie jeździ po lotnisku w weekend. Do dyskusji byśmy tak
    czy siak wrócili, tyle że teraz mamy jeszcze możliwość pchnięcia spraw w
    dobrym kierunku.

    Tak na marginesie, wiem że organizator imprez rozpoczął rozmowy z
    lokalnymi strukturami sportowymi celem lepszego zabezpieczenia imprezy i
    ogarnięcia spraw proceduralnych. Ta burzliwa dyskusja po prostu zrobiła
    grunt do takich rozmów. Bo właśnie po to był artykuł. Nie wiem czy to
    lotnisko będzie sie nadawało do wyścigów po tych zmianach, to osobny
    temat. Tak czy siak może się okazać, że dzięki temu że teraz muszę użerać
    się z różnej maści AZetami, których w Polsce jest pełno, będzie na tych
    imprezach bezpieczniej. I uda się to mam nadzieję zrobić, zanim się ktoś
    zabije, a reszta dostanie szlaban.

    Pozdr,
    Lovtza