  • 31. Data: 2009-04-23 20:14:00
    Temat: Re: Sigma DP2 - kolejne sample
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Fajosko, ale nie rośnie aż tyle ile byś chciał. Bo jesli chcesz powiedziec
    > że DP1 ma dynamikę jak kompakty, to cię zabiję śmiechem. DP1 ma dynamikę na
    > poziomie FF.

    A niech sobie nawet ma, mnie jej pozostałe ograniczenia dyskwalifikują
    ten aparat do czegokolwiek.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2009-04-23 20:53:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > A niech sobie nawet ma, mnie jej pozostałe ograniczenia dyskwalifikują
    > ten aparat do czegokolwiek.

    No tak, z 450D można więcej wydziobać przy zdjęciach z okna. Faktycznie do
    dupy ta Sigma.

  • 33. Data: 2009-04-23 21:48:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > No tak, z 450D można więcej wydziobać przy zdjęciach z okna. Faktycznie do
    > dupy ta Sigma.

    Zdradzę taką jedną tajemnicę - nie tylko z okna.
    Jeszcze jedną tajemnicę zdradzę - wyrosłem z oflagowywania się canonami,
    sigmami czy innymi danonami więc nie pogadamy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 34. Data: 2009-04-25 07:52:03
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Adameck wrote:

> [...]

    Witaj !

    >Uwaga, przypominam, ze caly czas mowimy o aparacie kieszonkowym ! Jakosc na
    >razie bije na glowe inne kompakty.

    A czy bije tez cena ? Bo z tego co widze to nawet DP1
    kosztuje wiecej niz lustrzanka z kitem.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 35. Data: 2009-04-25 07:52:04
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Do barów to potrzeba F1.4 ?eby u?ywa? ISO1600.

    A ile osob w takim barze wyjdzie ostro ? ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 36. Data: 2009-04-25 23:03:30
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Dariusz W.:

  • 37. Data: 2009-04-25 23:03:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Dariusz W.:

    > A ile osob w takim barze wyjdzie ostro ? ;)

    To zależy czy przyszły z nożami.

  • 38. Data: 2009-04-26 10:52:38
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Rzecze Dariusz W.:

    >Uwaga, przypominam, ze caly czas mowimy o aparacie kieszonkowym ! Jakosc
    >na razie bije na glowe inne kompakty.

    Kieszonkowe kompakty kosztuja nawet ponizej 500 zl a
    jakie motywacje wysokiej ceny mamy dla DP1 ?

    Widzialem niedawno cene E-420 + kit za blisko 1000 zl
    Jakby policzyc to mamy wiecej materialu i lepszy obiektyw
    typu zoom.

    Nawet gdyby taki DP1 mial matryce 4/3 (10 Mpix) i zoom 2x
    nie widze powodow dla ktorych cena w granicach okolo 2000 zl bylaby
    usprawiedliwiona malymi rozmiarami aparatu ;)

    Dla mnie SIGMA DP1 nie powinna kosztowac wiecej niz 1000 zl.

    Kiedys wykretem wysokich cen byla cena matrycy APS-C a
    dzisiaj jakie sa wykrety producenta wysokiej ceny ?

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 39. Data: 2009-04-26 11:14:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Dariusz W.:

    > Witaj !

    > Kieszonkowe kompakty kosztuja nawet ponizej 500 zl a
    > jakie motywacje wysokiej ceny mamy dla DP1 ?

    JASKOŚĆ OBRAZU.

> [...]

    > nie widze powodow dla ktorych cena w granicach okolo 2000 zl bylaby
    > usprawiedliwiona malymi rozmiarami aparatu ;)

    Byłaby. Bo nie istnieje dla niego konkurencja.

    > Dla mnie SIGMA DP1 nie powinna kosztowac wiecej niz 1000 zl.

    A dla mnie papier toaletowy powinien być wydawany za darmo.

    > Kiedys wykretem wysokich cen byla cena matrycy APS-C a
    > dzisiaj jakie sa wykrety producenta wysokiej ceny ?

    Cena matrycy APS-C, jakość obiektywu i brak konkurencji.

  • 40. Data: 2009-05-01 13:41:41
    Od: TomekM <t...@g...com>

    On 23 Kwi, 20:20, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Ale jak jest ich 4x więcej, to już nie takie logiczne.

    Miałem przez kilka dni DP1.
    Na stałe mam Panasonika LX3.
    To DP1 mimo małej ilości pikseli miało gigantyczną ilość szczegółów.
    Pewnie składało się na to sporo czynników:
    bardzo dobry obiektyw o stałej ogniskowej,
    duża matryca ma znikome szumy po prostu fotki nie muszą być obrabiane
    algorytmami,
    które przy okazji zabijałyby szczegóły.
    Dokłada się do tego specyficzna matryca,
    w normalnych każdy punkt musi być składany z kilku pikseli
    w różnych miejscach a to powoduje nieostrość.
    Aparat Panonika LX3 jest o niebo bardziej uniwersalna,
    nie ma takich różnych niedoróbek jak DP1,
    ale jednak fotki z Sigmy to dla mnie był kosmos.
    Żaden zwykły kompakt nawet nie jest blisko.
    Jak ktoś nie wierzy to polecam:
    http://www.cameralabs.com/reviews/Sigma_DP1/outdoor_
    results.shtml

    Moim zdaniem nawet Canon 450D z nowym kitem nie oddaje tyle szczegółów
    zwłaszcza zieleni i drzew. Pewnie na tablicach testowych Canon
    wypadnie lepiej,
    ale ja na ogół fotografuję krajobrazy, a nie tablice ;)