    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG MACRO
    Date: Mon, 26 Oct 2009 00:45:01 +0100

    "dominik" hc2hm5$t1a$...@i...gazeta.pl

    > W takim razie zapewne możesz kupić najtańszy z możliwych obiektywów o pasującej Ci
    ogniskowej.

    Nie chcę wywalać pieniędzy do śmietnika.

    > Chyba nie fotografowałeś dzieci lub co bardziej dynamicznych scen. Szybkość/celność
    się przydają.

    Obiektyw ma służyć zdejmowaniu portretów.

    > Ta konkretna. Ale to akurat jest prawdą dla każdej makrówki. Te szkiełka po prostu
    mają inne zastosowania.

    ++ Nos i brwi -- ostre, uszu nie widać? ;)

    > To w jakim stopniu użyjesz zależy od Ciebie. Dla mnie o wiele ważniejsze jest
    wyeliminowanie z tła wszelkich śmieci.

    Tłem będzie jakaś szmata w odpowiednim kolorze. Raczej ciemnoniebieskim.

    > ISO.

    Aha. Zamierzam pstrykać na ISO 100.

    > To czemu patrzysz za makrówką? To obiektyw do macro. Ma wyciąg, szybkość i plastykę
    jak makrówka. Do portretu stosuje się inne
    > szkiełka.

    OK.

    > Mam jedną i cztery razy była w serwisie, w tym drugi raz dlatego, że była pierwszy
    raz w serwisie. To po prostu tanie obiektywy i
    > tanio się sprawują. Nie licz za to że cokolwiek wskórasz na gwarancji, będą Ci i
    tak usiłowali wmówić, że wszelkie uszkodzenia są
    > z Twojej winy.

    :)

    > Ja nie mam za to interesu w tym, żeby pisać głupoty. Jak jesteś z Krakowa to możesz
    mnie łapać i zobaczyć ostatnią usterkę zanim
    > oddam do naprawy.

    Nie jestem.

    Średni więc to pomysł.

    > Każda ogniskowa daje jakąś perspektywę, choć owszem im dalej się zasadzisz na kogoś
    tym bardziej płasko będzie wyglądał. Pomyśl
    > tylko czy tak widzisz człowieka.

    Podobają się mi portrety pstrykane dużą ogniskową.

    > I dlatego masz zamiar kupić coś znacznie gorszego? Akurat jakości wykonania 135/2L
    nie ma co zarzucić. Nie chcę wiedzieć jak wobec
    > tego zrazisz się do sigmy.

    Sigma nie ma złej opinii, a i ja miałem dwa obiektywy w swych rękach.

    napływ użytkowników podniósł ceny i jest tak 1200zł.

    > Definicja rzędu wielkości jest ściśle związana z logarytmem, a nie podaje się
    ściśle wartości (chociaż można - log(a/b)). Rzędy
    > wielkości to
    > 1 - 0-9
    > 2 - 10-99
    > 3 - 100-999
    > 4 - 1000-9999
    > itd..
    > Teraz rozumiesz dlaczego napisałem Ci że bierzesz pod uwagę inny rząd wielkości?
    Moja Sigma kosztowała 800zł, a w rozmowie wyszło,
    > że i 4000zł Ci niestraszne.

    Weź inną walutę i ceny 1600 oraz 8000. :)
    Ale to nie ma znaczenia tutaj. 4000 to dużo.
    Wolałbym mniej.

    > Jakoś cena obiektywu zawsze ściśle związana jest z jakością zarówno obrazu jak i
    wykonania. Oczywiście zdarzają się konstrukcje
    > specjalne jak i szkła przepłacone, ale raczej takie nie padają w tej dyskusji.

    > Znaczy chcesz zostać snajperem?

    Czemu nie? ;) Drżenie rąk, 3 wady wzroku, niedowidzenie...
    Ostatnio tak źle czułem się, że pisałem, choć nie mogłem czytać. :)
    Dziś lepiej czuję się. Nawet widzę to, co czytam...

    -=-

    Rea -- jakie szkła polecasz?
    Interesują mnie nie plenerowe, ale pokojowe warunki i nie makro, lecz portret lub
    cała postać. Tła nie będzie -- kupię jakieś szmaty w kolorze ciemnoniebieskim lub
    ciemnozielonym. Oświetlenie -- żarówki lub flesze. Nie mam o tym pojęcia, ale
    zamierzam się nauczyć na swoich błędach. Jeśli przy okazji rozdrażnię modelkę
    i kupię nowy aparat -- uznam straty za znośne. Mam wytrwałość. Jeszcze tylko
    panienkę wytrwałą... Która nie zrazi się po pierwszym tałzenie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'