eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSerwo SEW MOVIDRIVE, DFE33B, problem ze sterowaniem pozycją › Re: Serwo SEW MOVIDRIVE, DFE33B, problem ze sterowaniem pozycją
  • Data: 2012-03-24 00:17:00
    Temat: Re: Serwo SEW MOVIDRIVE, DFE33B, problem ze sterowaniem pozycją
    Od: "Robbo" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Cały boży dzień spędziłem nad tym problemem i na razie nie udało mi się
    uruchomić pozycjonowania. Poniżej opisałem nieco dokładniej mój problem.
    Może ktoś z Was ma do czynienia z serwami SEW-a i coś podpowie.

    Posiadam serwo SEW Movidrive MDX61B z kartą DFE33B. Chciałem używać tego
    urządzenia do pozycjonowania. Docelowo polecenia będą przesyłane poprzez
    Modbus/TCP (Ethernet) z panelu operatorskiego. W celach testowych polecenia
    przesyłam na razie za pomocą interfejsu SEW-a podłączonego do portu USB
    laptopa (jako P100 i P101 ustawia się RS485) i programu Fieldbus monitor
    (poza monitorowaniem, program ten umożliwia przekazywanie danych do serwa).
    Skonfigurowałem słowa wejściowe PO1 control word 2, PO2 position low, PO3
    speed. Ustawiłem bity 11 i 12 oraz bit 8 słowa sterującego. Pierwsze trzy
    bity słowa sterującego ustawione są na 110. Silnik buczy, ale nie obraca się
    mimo ustawiania pozycji i prędkości, a także wspomnianych bitów słowa
    sterującego. Czy obligatoryjne jest napisanie jakiegoś programu IPOS i
    wgranie go do serwa, czy też pozycjonowanie w moim przypadku powinno ruszyć
    bez potrzeby programowania?

    PS. O ile młodszy bajt słowa sterującego działa (gdy np. kliknę hold
    control, to silnik przestaje buczeć), to nie mam pewności czy starszy bajt
    (m.in. wybór trybu automatycznego - bity 11 i 12, start - bit 8) działa (a
    jeśli nie działa, to jak go skonfigurować).