    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Serwer druku - kompatybilność drukarek
    Date: 09 Jul 2013 22:26:35 GMT

    Pan Jakub Rakus potrzebuję podłączyć drukarkę, która ma tylko USB do sieci LAN:

    > Przeglądam alledrogo, widzę mnóstwo printserwerów, niektóre nawet w
    > całkiem przyzwoitych cenach, ale nie wiem na ile mam ufać tzw. listom
    > kompatybilności. Patrzę na jakiegoś pierwszego z brzegu Airlive'a -
    > google wypluwa mi dwie listy, różniące się datami opublikowania,
    > oczywiście na tej świeższej jest więcej drukarek, ale to i tak lista z
    > 2008 roku. Więc teraz pytanie czy ryzykować i kupować jeśli mam w miarę
    > nowy model drukarki, ale na liście są starsze, ale bardzo podobne
    > modele? W moim przypadku jest to Samsung ML-1660, patrzyłem na listy od
> [...]

    Właśnie kilka dni temu podłączałem do komputera drukarkę Samsunga ML-2165W.
    Nie sieciowo, tylko przez USB. Zauważyłem, że zainstalowała sobie filtr do
    CUPS (komputer z Linuksem), co oznacza, że to gupia drukarka jest, wszystko
    za nią robi komputer. Podejrzewam, że te wszystkie pozostałe tanizny też tak
    mają. Więc taki printserwer nie ma nic innego do roboty poza przekierowaniem
    portu, bo drajwer musi być zainstalowany lokalnie w tym komputerze, co chce
    drukować.

    Mam też od dawna mądrzejszą drukarke (któryś kolorowy HP) podłączoną do
    switcha ethernetowego z USB. Działa -- ale może dlatego, że nikomu przed
    zakupem switcha nawet przez myśl nie przyszło, że może nie działać. Tak
    z CUPS, jak i z Windows.

    Tak więc sądzę, że działać będzie każdy printserwer (ale w razie czego
    reklamacje nie do mnie).

    --
    Jarek