eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Sens wymiany paska rozrządu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 71. Data: 2014-10-06 10:56:09
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
    >
    > A ja mam łańcuszek, ha! :-)

    W praktyce może się okazać że to żadna alternatywa dla paska.
    Teoretycznie są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu, ale
    najczęściej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiś czas
    wymiana. Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
    tak jak zerwanie paska.


  • 72. Data: 2014-10-06 10:58:37
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał:
    >
    >>>> Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.
    >>>>
    >>> To poproszę o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem.
    >>>
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
    >> chyba się kwalifikuje..
    >
    > Sugerujesz że wątkotwórca ma w polówce ten silnik od zastawy ?
    > Ja mimo wszystko poczekam na przykład litrowego silnika z
    > tej "masy benzyniaków".
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Nic nie sugeruję, proszę bez filozofii stosowanej - pytałeś o przykład
    kolizyjnego małego benzyniaka to Ci podałem, i nie jakiegos gówna
    wyczytanego gdzieś w necie a przykład własnego doświadczenia. Czego
    chcesz jeszcze? Mam szukać we necie innych, cudzych "przykładów" aby Cię
    zadowolić?


  • 73. Data: 2014-10-06 11:26:32
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-06, Trybun <I...@j...com> wrote:
    >>
    >> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >
    > Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
    > tak jak zerwanie paska.
    >
    Bo?

    --
    Artur
    ZZR 1200
    GSX-R 600 K6


  • 74. Data: 2014-10-06 11:29:01
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
    >
    >> Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest
    >> jak żyletka.
    >
    > Ja się nie znam na tym wystarczająco. Ale tłoki w tym silniku mają spore
    > podcięcia pod zawory. No więc próbuję dociec prawdy :)
    >
    1,9TD od VW ma kolizyjny rozrząd. Wiem to z autopsji...


  • 75. Data: 2014-10-06 16:17:59
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-06 11:26, AZ pisze:
    > On 2014-10-06, Trybun <I...@j...com> wrote:
    >>> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >> Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
    >> tak jak zerwanie paska.
    >>
    > Bo?
    >

    Wrażenia akustyczne - niesprawny łańcuch informuje dźwiękowo kierowcę że
    coś jest nie tak.


  • 76. Data: 2014-10-06 20:39:29
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:m0seia$437$1@node1.news.atman.pl...
    > Dnia 2014-10-05 21:48, Użytkownik Pszemol napisał:
    >
    >>>>>>> Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
    >>>>>>> W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
    >>>>>>> powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.
    >>>>>>
    >>>>>> Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie
    >>>>>> znalazłem
    >>>>>> (nawet przeszukując dokument pod kątem słów). Tyle że wiem że 2
    >>>>>> zawory na
    >>>>>> garnek :)
    >>>>>>
    >>>>> Czyli układ bezkolizyjny.
    >>>>
    >>>> Ja mam 8v benzynę i kolizyjny. I co teraz? :)
    >>>>
    >>> I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)
    >>
    >> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >
    > I liczysz że nie musisz wymieniać ?

    ... nie tak często jak pasek...
    A na dodatek nie urywa się a jedynie naciąga.


  • 77. Data: 2014-10-06 20:49:38
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:m0tn88$d5p$1@node1.news.atman.pl...
    > On 2014-10-06, Trybun <I...@j...com> wrote:
    >>>
    >>> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >>
    >> Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
    >> tak jak zerwanie paska.
    >>
    > Bo?

    Bo się naciąga zanim się urywa i to hałasuje niemożebnie.


  • 78. Data: 2014-10-06 20:50:48
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    news:m0semp$437$3@node1.news.atman.pl...
    > Dnia 2014-10-05 21:49, Użytkownik Pszemol napisał:
    >
    >>>> Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już
    >>>> 215000km - czyli powoli już jedzie na złom.
    >>>
    >>> A co z nim jest nie tak, że miałby iść na złom?
    >>
    >> Dlatego widzisz od Polaka kupić auto z 200k km to strach, bo
    >> od 5 lat pewnie żadna obsługa nie robiona, nawet oleju nie wymienia
    >> bo "przecież na złom"...
    >> A od Niemca kupujesz auto zadbane z 300k km i jeszcze potem 200k km
    >> robisz sam.
    >
    > To ile aut kupiłeś od Niemca ?

    Zero :-) Takie mam wyobrażenie na temat "Ordnung must sein" :-)


  • 79. Data: 2014-10-06 21:40:25
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Trybun pisze:
    > W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. Ładziak pisze:
    >> Trybun pisze:
    >>> W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:
    >>>>
    >>>>> Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.
    >>>>>
    >>>> To poproszę o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem.
    >>>>
    >>>>
    >>>> Pozdrawiam
    >>>
    >>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
    >>> chyba się kwalifikuje..
    >>
    >> Znaczy - Fiat 508...
    >>
    >
    > Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".

    Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!

    --
    Darek


  • 80. Data: 2014-10-06 21:51:09
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    k...@g...com pisze:

    > Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek rozrządu do
    głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.
    >

    Kogutku, ty znów p... bez sensu.

    Problem z kolizyjnością zaczął się pojawiać jak zrezygnowano z komory
    spalania typu L - czyli z silników dolnozaworowych. A zrezygnowano bo
    spręż miały nijaki i sprawność pod zdechłym psem.

    Położenie samego wałka nie ma tu żadnego znaczenia - duży spręż to
    minimalna przestrzeń między dnem tłoka a sklepieniem komory spalania.
    Dobry współczynnik mocy z pojemności silnika to głównie dobre
    napełnianie i opróżnianie cylindrów - czyli duże wzniosy zaworów. W
    efekcie dochodzimy do układu kolizyjnego - jak ci rozrząd stanie bo się
    napęd rozrządu urwał (najczęściej rwą się paski, prawie nie rwą się
    łańcuchy, te prędzej pokrywę rozrządu objętą strefą smarowania silnika
    przetrą i do utraty oleju doprowadzą, najrzadziej nawala rozrząd z
    wałkiem królewskim) to nie ma pomiłuj - wałek może się zatrzymać w
    takiej pozycji że któryś zawór jest maksymalnie otwarty... I nieważne -
    wałek górny pchający zawory bezpośrednio czy dolny przez popychacze i
    klawiaturę. Strzał w zawór z tłoka to urwanie grzybka, walenie tym
    grzybkiem po wnętrzu cylindra - bo silnik choć nie pali to rozpędem się
    jeszcze kręci.

    --
    Darek

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: