  • 11. Data: 2014-10-03 14:41:11
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze:

    > Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
    > Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90,
    > dojezdzaly do 80.

    Ważny jest podwykonawca zaopatrujący producenta w owe paski. Daewoo
    Polska raczej nie zamawiała podzespołów w firmach typu Contitech, a u
    byle kogo, warunek - miało być tanio.

    > Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie
    > ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a
    > czesciowo przez kolo ...
    >
    > J.

    W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadziłem operację wymiany bez
    większych problemów. Wymienialiśmy samodzielnie pasek również w brata
    Passacie... Ale oczywiście w owym Polo to nie musi być przysłowiowa
    "bułka z masłem".. Być może nawet pęknięcie paska spowoduje poważną
    awarię silnika po której albo inny silnik albo auto na złom. Ale jak
    widać tu w tym przypadku Radek wiele nie ryzykuje.

  • 12. Data: 2014-10-03 14:42:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelData(R) pisze:
    > Trybun wydumał(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112@news.neostrada.pl :
    > [...]
    >
    > Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>
    >
    > "Zerwanie paska rozrządu z reguły kończy się zniszczeniem silnika. To
    > dlatego należy przestrzegać zalecanych interwałów jego wymiany"
    >
    > http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-si
    e-bez-ostrzezenia/artykul

    > Polecam ci to przeczytać ale nie mam pewności czy to ogarniesz.

    Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a moja praktyczna, a wiec
    polemika na ten temat z Tobą jest zupełnie bez sensu.

  • 13. Data: 2014-10-03 14:45:20
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-03 14:30, Czesław Wiśniak pisze:

    > ROTFL

    Cieszę się że się zgadzasz. Są przecie 15 letnie auta w których nigdy
    nie wymieniano paska.

  • 14. Data: 2014-10-03 14:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ważny jest podwykonawca zaopatrujący producenta w owe paski. Daewoo
    >Polska raczej nie zamawiała podzespołów w firmach typu Contitech, a u
    >byle kogo, warunek - miało być tanio.

    Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic. To duzy koncern byl.

    Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy
    bardzo podobnym przebiegu.
    Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl.
    Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze.
    Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w
    gre.

    Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm,
    wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

> [...]
    >bez większych problemów. Wymienialiśmy samodzielnie pasek również w
    >brata Passacie... Ale oczywiście w owym Polo to nie musi być

    Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco
    mniejszy :-)
    Pomijajac mozliwe niespodzianki.
    Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika
    ciezko.
    Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw
    trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic
    samemu.

    J.

  • 15. Data: 2014-10-03 15:17:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-03 14:32, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Na marginesie, zapytam jak ustalić czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
    > Kangoo to kolizyjny czy bez?

    Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
    W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
    powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2014-10-03 16:10:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2014 15:17:18 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
    > W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
    > powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

    Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie znalazłem
    (nawet przeszukując dokument pod kątem słów). Tyle że wiem że 2 zawory na
    garnek :)
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2014-10-03 16:11:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Na marginesie, zapytam jak ustalić czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
    > Kangoo to kolizyjny czy bez?

    Diesle chyba zawsze są kolizyjne, w końcu z czegoś się musi wziąć ten
    duży stopień sprężania.

  • 18. Data: 2014-10-03 18:26:37
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Cieszę się że się zgadzasz. Są przecie 15 letnie auta w których nigdy nie
    > wymieniano paska.

    Nie wątpię :)

  • 19. Data: 2014-10-03 19:20:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    e-bez-ostrzezenia/artykul

    > Polecam ci to przeczytać ale nie mam pewności czy to ogarniesz.

    Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrządu niczym nie
    grozi. Osobiście przeżyłem awarię w takim silniku i nic poza samym
    paskiem się nie uszkodziło.
    Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie można narobić sobie bigosu.

  • 20. Data: 2014-10-03 20:20:17
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    > Na marginesie, zapytam jak ustalić czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
    > Kangoo to kolizyjny czy bez?

    Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest
    jak żyletka.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl