-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aaie83.neoplus
.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Seba leciał 314km/h
Date: Tue, 24 Oct 2023 11:56:05 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <cqq10ika2gfp$.w68d2dpclwgs.dlg@40tude.net>
References: <ugvum8$e7g$3$Janusz@news.chmurka.net> <uh086s$23j88$1@news.icm.edu.pl>
<uh2rmk$36e$1$nadir@news.chmurka.net>
<uh2tgm$f38$5$Robert_W@news.chmurka.net>
<uh2ufg$36e$2$nadir@news.chmurka.net>
<uh2vg5$f39$5$Robert_W@news.chmurka.net> <uh2vt9$2d19b$1@dont-email.me>
<uh30b0$f39$6$Robert_W@news.chmurka.net> <uh32e3$2dia3$1@dont-email.me>
<efkzhggsoy91$.16m16qyvm28c0.dlg@40tude.net>
<uh5mrm$342ii$2@dont-email.me> <uh602n$2i58b$2@news.icm.edu.pl>
<uh608d$36m1o$1@dont-email.me> <uh60ln$2i58b$4@news.icm.edu.pl>
<uh60v4$36m1o$3@dont-email.me>
<1b9zks9yccxab$.1pncp814yac6k.dlg@40tude.net>
<uh662f$3861t$1@dont-email.me> <uh6l0p$1kk8i$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<9...@4...net>
<uh82k3$1lcas$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: aaie83.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aaie83.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.212.83";
logging-data="30525";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:xI8lG1zqyUYUmOcKhHJR9AYmQQU=
sha256:h7JxjsVY9y63vXS3GVNQZ28iEXIjS3zpgFhe2j2rY0A=
sha1:9PgMU3fiHdzMHDzv95Rqj8l/RyE=
sha256:gQ3lK6zYlA+zqwQTPA2fZphdBxkGza4T4QfvU2kxobo=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717626
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 24 Oct 2023 11:25:22 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 24.10.2023 o 11:05, J.F pisze:
> [...]
>> Hm, a co ma te 3s dac?
>> Jesli ocene tego, ze jadacy daleko z tylu jest szybszy niz rozsÄ dek
>> pozwala, to:
>> -jadÄ cy jeszcze dalej w tym czasie zblizy sie na odleglosc ...
>> niebezpiecznÄ .
>> -jadÄ cy tylko troche szybciej w tym czasie zblizy sie do ciebie ... i
>> wypadaĹoby przepuscic, i potem znow odliczac 3s.
>> -ktos za tobÄ moze sie zdenerwowaÄ i zaczÄ c Cie wyprzedzac ... i sie
>> robi kolizyjnie.
>
> 3 sek daje sporo w sensie, Ĺźe jeĹli po raz setny, robisz sobie taki
> marker w mĂłzgu (sytuacja) to masz gotowy schemat zachowaĹ i na bazie
> tego schematu dziaĹasz. CzÄsto w róşnych sytuacjach wydaje siÄ, Ĺźe masz
> maĹo czasu wiÄc stoisz i czekasz. Przy wyrobionej reakcji 3 sekund, masz
> pewnoĹÄ, Ĺźe zdÄ Ĺźysz nie powodujÄ c zagroĹźenia. WstÄpna ocena na 5 sekund
> wolnej przestrzeni daje Ci pewnoĹÄ, Ĺźe te 3 sekundy Twojego manewru sÄ
> bezpieczne. Obejrzyj sobie jakiĹ filmik. Na 3-4 sekundy przed kolizjÄ
> NIC nie wskazuje na to, Ĺźe do niej dojdzie. Kolizja to czÄsto czas 1-2
> sekund.
czesto. Ale to znaczy, ze ktos sie zagapiĹ i czegos nie zauwaĹźyĹ, a
nie, ze trzeba 3s odczekac.
> Inna sprawa to dokĹadna ocena odlegĹoĹci i prÄdkoĹci innych pojazdĂłw,
> szczegĂłlnie dla osĂłb ktĂłre sÄ krĂłtkowidzami (tak, ma to spore znaczenie)
Chyba nie. Za to lusterka sferyczne majÄ duzo.
> ...ale to teĹź wchodzi w ukĹad "budowy schematu". Tutaj jest sporo osĂłb,
> ktĂłre majÄ zaburzenia i zĹÄ ocenÄ. Jest nawet takie badanie wzroku na tÄ
> przypadĹoĹÄ.
Ja bym w ogole napisaĹ, ze czlowiek niedostosowany do oceny takich
predkosci w takich odlegĹosciach.
>>> JeĹli ktoĹ, kiedy jadÄ 130km/h na autostradzie, dogania mnie z
>>> prÄdkoĹciÄ 170km/h to go po prostu nie widzÄ i nie spodziewam,
>>> realizujÄ c dla mnie bezpieczny manewr.
>>
>> 170 a 130 to şadna róşnica predkosci. Gorzej jak jedzie 250 czy
>> naprawde 300 ..
>
> Nie rozumiesz. Ja jadÄ 130 i muszÄ przy tej prÄdkoĹci bardziej
> obserwowaÄ przedpole niĹź lusterko.
Nawyk spoglÄ dania w lusterko sie przydaje.
Ĺťeby miec ogĂłlnÄ ocene sytuacji z tyĹu, a nie potem zdiwienie, ze byĹ
w martwym polu.
> On dogania mnie z prÄdkoĹciÄ 170kmh
> czyli zapierdala 130+170=300kmh nie ma tutaj tych 3 sekund na reakcjÄ od
> momentu kiedy ja go zauwaĹźÄ w lusterku a robiÄ jakiĹ manewr, np. zmiana
> pasa ruchu.
Zalezy w jakiej odleglosci zmienisz ten pas, ale owszem - przy
nadwyĹźce 170, to przydaĹoby sie ze 200m.
Ale jak on bedzie dalej - zauwazysz w te 3s, ze on tak szybko sie
zbliza?
>>> Nie mam tutaj Ĺźadnego czasu, Ĺźeby
>>> w ciÄ gu 3 sekund zmieniÄ zamiary, skoro zakĹadam, bazujÄ c na
>>> wczeĹniejszych, bezpiecznych decyzjach nie trafiam na debila w BMW,
>>> ktĂłry popierdala wieczorem 300km/h w takim momencie mojego manewru.
>>>
>>> Cokolwiek zrobiÄ i tak mi zajebie, chyba Ĺźe szczÄĹliwie wybierze inny
>>> tor lotu. W Ĺźadnym przypadku nie czujÄ "winy" bo realizujÄ swĂłj manewr,
>>> ktĂłry w kaĹźdych warunkach jest bezpieczny ale nie przewiduje lotu
>>> nurkujÄ cego myĹliwca na autostradzie.
>>>
>>> Jak dla mnie, to luka prawna w przepisach. Powinno byÄ tak jak z
>>> pijanym. PiĹeĹ-jesteĹ winny.
>>
>> Ale nie ma tak w przepisach.
>
> A powinno juĹź byÄ. MoĹźe by zaczÄli zwalniaÄ do "bezpiecznej"?
>
>> PiĹes - jestes winny prowadzenia po pijaku.
>> A niekoniecznie spowodowania wypadku.
>
> W praktyce to czÄsto oznacza, Ĺźe winny jest pijok :)
W praktyce owszem.
>>> JechaĹeĹ za szybko/dozwolona-jesteĹ winny.
>>> Nie ma sensu tego mieliÄ dalej...bo konsensusu tutaj nie znajdziesz.
>>
>> I skonczysz jak ten z Warszawy, co jechal 54.
>
> Przypadek to nie reguĹa.
>>
>> PoniekÄ d tak juz jest - jak analiza pokaze, ze jadÄ c z przepisowÄ
>> predkosciÄ wypadku by nie byĹo, to robi z szybkiego winnego.
>> Niekoniecznie jest to zawsze dobry przepis, bo patrz te 54 ...
>
> Przypadek.
Jesli sa nagrania z kamer, to to moze sie zrobic reguĹa.
Dawniej dotyczyla takich, co jechali "200", teraz moze zejsc w dóŠ:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.23 12:00 Robert Wańkowski
- 24.10.23 12:03 Robert Wańkowski
- 24.10.23 12:44 heby
- 24.10.23 13:16 nadir
- 24.10.23 14:16 J.F
- 24.10.23 14:19 LordBluzg(R)??
- 24.10.23 14:46 Robert Wańkowski
- 24.10.23 14:48 Robert Wańkowski
- 24.10.23 14:57 LordBluzg(R)??
- 24.10.23 14:59 LordBluzg(R)??
- 24.10.23 16:08 J.F
- 24.10.23 16:12 J.F
- 24.10.23 17:07 nadir
- 24.10.23 23:54 LordBluzg(R)??
- 26.10.23 16:32 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe