  • 41. Data: 2011-08-11 21:48:43
    Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" j20vj7$oeu$...@i...gazeta.pl

    > Wszystko tak budują. Co chwila coś się zawala itp.
    > Ostatnio w Białymstoku budowane kino się zawaliło.

    Gdzie jest to kino?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2011-08-11 21:49:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j20tnk$k1u$...@i...gazeta.pl

    > Bo focisz wtedy więcej szumu, którego nie da się tak łatwo skompresować.
    > Kolejny dobry argument za używaniem jak najniższego ISO użytecznego
    > w danej sytuacji.

    Dziś fotografowałem koniec świata -- płonący bolid poruszający się z duża
    szybkością. Do niedawna myślałem, że to balon, ale teraz (od pół godziny)
    już wiem o tym, że fotografowałem przybysza :) z kosmosu -- i że takowych
    przybyszów dziś i jutro można spotkać sporo nad polskim niebem. Niektóre
    mogą być tak jasne, że oświetlą okolicę. :)

    -=-

    Do kompletu mam i białą kaczkę. Za jakiś czas postaram się popstrykać ją,
    gdy będzie w lepszych pozach. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2011-08-11 23:30:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j20sno$hd0$...@i...gazeta.pl

    > W moim (C 450 D -- rocznik 2008 AD) im wyższa czułość,
    > tym więcej miejsca potrzeba na zapisanie RAWki. Skasowanie
    > fotki robionej przy ISO 100 nie pozwoli na pstryknięcie
    > fotki w ISO 1600, gdy przed skasowaniem nie ma już miejsca
    > w ogóle.

    Najmniejsze zdjęcie, jakie znalazłem w pobieżnym szukaniu,
    ma nieco ponad 10.5 MiB, zaś największe (też znalezione
    w wyniku pobieżnego szukania) ma ponad 25.3 MiB. :)
    Oczywiście w CR2, czyli w RAWkach Canona. :)

    300 GB to na oko kilkanaście tysięcy Rawek. Jeśli to w pięć
    lat -- może 3652.5 ;) rocznie. :) Ale jeśli do tych RAWek
    dodać efekty obróbki...

    -=-

    To największe zdjęcie przedstawia twarz pewnej pani. Miałem wówczas długi...
    Długi, o dużej średnicy i zapewniający stabilizację -- kobiety to lubią!!!
    Można, mając taki sprzęt, pokusić się o zbliżenie. :)

    Kobieta znajdowała się wówczas daleko ode mnie -- dzieliły nas
    w chwili wykonywania tego zdjęcia setki kilometrów... Czy zatem
    mój długi była aż taki długi? Czy nie za długi? ;) Po pierwsze -- nie
    był moim długim, po drugie -- znaczną część dzielącej nas odległości
    niwelowała telewizja... Rozmawiałem z panią (a raczej -- panną)
    kryjąca się za monitorem telekonferencyjnym. :) Oboje widzieliśmy
    się i słyszeliśmy, choć dzieliło nas sporo... ;)

    Oboje byliśmy z Białegostoku, ona była w czasie tej rozmowy
    w Warszawie, ja w Łodzi, ale nie pływałem. ;)

    26 562 837 bajtów w CR2

    Najkrótszym jest zdjęcie Księżyca.

    11 221 186 bajtów w CR2

    26562837/11221186=2,36720405490115

    Jak widać -- zbliżenie było możliwe wcale nie dzięki temu,
    że ja miałem długi (ze stabilizacją i dużej średnicy) ale
    z powodu zaangażowania kobiety, która skutecznie pokonała
    niemal całą odległość dzielącą nas. ;) Ja (ze swoim długim
    na pół metra, który nie był mój) zapewniłem zbliżenie ostatniego kroku... ;)

    300000000/26562837=11,2939743597418
    11293.9743597418/5=2258,79487194836

    Tak dużych fotek mógłbyś zmieścić na 300 GB raptem
    nieco ponad 11 tysięcy, czyli nieco ponad 2258 rocznie...

    2258,79487194836/365.25=6,18424331813377

    Nieco ponad 6 zdjęć dziennie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2011-08-12 06:16:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Gdzie jest to kino?

    Mój błąd:
    http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201
    10810/BIALYSTOK/18351068

  • 45. Data: 2011-08-12 08:02:00
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/08/2011 17:25, qwerty wrote:
    > Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
    >
    > Od kiedy RAW wykorzystuje kompresje? Przecież to są "surowe" dane z
    > matrycy.

    Pliki RAW są kompresowane algorytmem bezstratnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 46. Data: 2011-08-12 08:03:49
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/08/2011 00:30, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > 300 GB to na oko kilkanaście tysięcy Rawek. Jeśli to w pięć
    > lat -- może 3652.5 ;) rocznie. :) Ale jeśli do tych RAWek

    Do efektów obróbki i duplikatów mam dyski na backup, na głównym trzymam
    tylko to, co potrzebne.

> [...]
    > Długi, o dużej średnicy i zapewniający stabilizację -- kobiety to lubią!!!
    > Można, mając taki sprzęt, pokusić się o zbliżenie. :)

    A co to ma do rzeczy?

> [...]
    > niemal całą odległość dzielącą nas. ;) Ja (ze swoim długim
    > na pół metra, który nie był mój) zapewniłem zbliżenie ostatniego

    Piłeś coś do kolacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 47. Data: 2011-08-12 08:06:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/08/2011 17:06, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "kamil" j20tnk$k1u$...@i...gazeta.pl

    > Ty dobrze czujesz się? Chłody Ci nie zaszkodziły? ;)

    RAWy są kompresowane bezstratnie, chyba że znasz inne wyjaśnienie
    zależności ilość szczegółów > rozmiar pliku.

> [...]
    > sekundy. ;)
    > Ale nie jedno każde ogląda się latami, lecz jedno dobre, które można
    > nazwać efektem
    > finalnym. :) Na to jedno czasami składa się wiele -- mogą to być setki,
    > mogą być
    > i tysiące...

    > Naprawdę daleko? ;) A ja nie znam żadnego fotografa,
    > któremu wystarczy jedno pstrykniecie na jedno zdjęcie. :)
    > Za to znam wielu takich, którzy pokazywali mi **masy**
    > niemal identycznych subproduktów czegoś, co w efekcie
    > nijak nie przypominało tych subproduktów.

    Więc nie znasz po prostu fotografa, a posiadaczy aparatów. To duża różnica.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 48. Data: 2011-08-12 08:08:10
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/08/2011 16:57, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > A jednak może być tak, że **każde** z tych zdjęć pokazuje to samo...
    > Łatwiej
    > ów efekt wykazać w wierszach czy nawet prozaicznej twórczości pisanej...
    >
    > Ale i fotografie zwykle (niemal zawsze) pokazują świat widziany
    > subiektywnie -- nie obiektywami aparatów fotograficznych czy
    > matrycami bądź filmami, ale oczami ludzkimi. Nawet ,,kamera
    > przemysłowa'' też mówi wiele o autorze -- choćby poprzez jej
    > umiejscowienie...
    >

    > Gdyby tak nie było -- po co ludzie by tyle pisali, tyle kręcili różnych

    Podziwiam ilość wolnego czasu, jaką masz na pisanie takich książek na
    każdej grupie, ale my tu mówimy o sytuacji, kiedy człowiek z etapu
    robienia 30 zdjęć tego samego obiektu już zaczyna jedną nogą wychodzić i
    wystarczy 4-5 kadrów, z których 2 czy 3 i tak się odrzuci po
    przejrzeniu. Wtedy naprawdę nie trzeba dużo.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 49. Data: 2011-08-12 10:36:46
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.08.2011 15:13, qwerty pisze:
    > Ale w pracy musi być duży i niezawodny dysk. Sam zapchałem dysk 1 TB w kilka dni.

    Zależy od CHARAKTERU pracy.

    U mnie:

    /dev/sda2 959511012 133460532 777310076 15% /
    /dev/sdb1 961432072 131207432 781386640 15% /mnt/Drugi

    Jak widać, używam 260 GB z 2 TB i spokojnie mógłbym pewnie
    jeszcze ograniczyć to o połowę wywalając "zbuforowane" płyty
    instalacyjne paru programów, których używam. A co śmieszniej-
    sze, powyższe uwzględnia dwa systemy operacyjne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 50. Data: 2011-08-12 12:56:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" j22mp5$7u6$...@i...gazeta.pl

    > Piłeś coś do kolacji?

    Nie masz pojęcia o zapisie RAWek, zostało Ci
    to wytknięte, więc zajrzałeś do kieliszka...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'