-
1. Data: 2011-08-05 08:45:47
Temat: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Doxent" <d...@g...pl>
No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające warunki
reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze ktoś będzie
kupował ich produkty.
http://bit.ly/pxWGlE
-
2. Data: 2011-08-05 11:24:35
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Doxent pisze:
> No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające warunki
> reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze ktoś będzie
> kupował ich produkty.
Dobre uzasadnienie:
"Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
Ale o sso chodzi?
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
3. Data: 2011-08-05 11:29:17
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Rezmer"
>> No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające warunki
>> reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze ktoś będzie
>> kupował ich produkty.
>Dobre uzasadnienie:
>
>"Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
>inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
>
>Ale o sso chodzi?
Chodzi o to, że tną koszty jak mogą i usiłują przedstawić ci to jako
troskę o twoje dobro, bo rzekomo mają się za to skoncentrować na
rzeczach bardziej istotnych dla klienta.
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,14137471
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
4. Data: 2011-08-05 11:51:54
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Mariusz Kruk" s...@e...rdc.pl
>>"Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
>>inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
>>Ale o sso chodzi?
> Chodzi o to, że tną koszty jak mogą i usiłują przedstawić ci to jako
> troskę o twoje dobro, bo rzekomo mają się za to skoncentrować na
> rzeczach bardziej istotnych dla klienta.
Dla mnie istotną rzeczą jest cena -- im mniej Seagate zapłaci
za tych, którzy wbijają dyskami gwoździe, tym niższa będzie
cena nowego dysku. :) Proste...
Po dwóch latach wartość nośnika spada drastycznie.
Może nie do zera, ale jednak drastycznie. w maju
2009 roku zapłaciłem 300 złotych za 320 GB zewnętrznej
Toshiby (na pudełku była inna nazwa) a w maju tego roku
za 300 złotych mogłem kupić 1 TB zewnętrznego Samsunga...
Zapewne w maju 2012 roku 1 TB zewnętrznego dysku 2.5 calowego
będzie kosztował około około 150 złotych. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
5. Data: 2011-08-05 12:05:58
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: z <z...@g...pl>
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> Dla mnie istotną rzeczą jest cena --
Jako że dyski są częścią najmniej żywotną wolałbym żeby dla dobra
klienta ;-) skupili się na ich jakości bo więcej mam problemów z
padającymi dyskami niż z za małymi dyskami.
Ale wiem że nie wszyscy tak mają i dlatego lemingi zapewne się ucieszą
na myśl o częstszej wymianie za mniejszą cenę gigabajta. :-)
z
-
6. Data: 2011-08-05 12:34:56
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Hades" <w...@v...pl>
> Użytkownik "Doxent" No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej
> zniechęcające warunki reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że
> jeszcze ktoś będzie kupował ich produkty.
Nie bardzo rozumiem to: "nabardziej zniechęcające warunki reklamacji
dysków". Wydaje sie ze procedura byla wyjatowo prosta. Uzyskanie
RMA, zapakowanie i wysylka do serwisu. Czasem dysk z wymiany byl
spowrotem w ciagu tygodnia. Co w tym niechajacego?
AM
-
7. Data: 2011-08-05 13:04:28
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Salata <s...@n...interia.pl>
W dniu 2011-08-05 13:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
>
> Dla mnie istotną rzeczą jest cena -- im mniej Seagate zapłaci
> za tych, którzy wbijają dyskami gwoździe, tym niższa będzie
> cena nowego dysku. :) Proste...
>
Jakos ponad rok Seagate wprowadzil ograniczenia przyjmowanych dyskow do
reklamacji. Ja dyskami nie wbijam gwozdzi i padly mi 3 sztuki z czego
jeden "refurbished". Nizsza cena wymaga nizszej jakosci komponentow.
Reklamacje i ich obsluga zmniejsza zyski firmy. Pewnie maja okreslony
model wdrozony odnosnie jakosci, ktory zaklada ilosc zwrotow. Tylko im
sie pewnie wysypal ze wzgledu na zwiekszony procent zwrotow, wiec
wprowadzili te zmiany czasu RMA.
> Po dwóch latach wartość nośnika spada drastycznie.
> Może nie do zera, ale jednak drastycznie. w maju
> 2009 roku zapłaciłem 300 złotych za 320 GB zewnętrznej
> Toshiby (na pudełku była inna nazwa) a w maju tego roku
> za 300 złotych mogłem kupić 1 TB zewnętrznego Samsunga...
>
Co nie zmienia faktu, ze jak kupilem dysk za 500 pln to nie chce po 2
latach stracic danych i kupowac nowego, chociaz jakbym mial zaplacic za
niego 50% ceny.
--
Pozdrawiam
Salata
-
8. Data: 2011-08-05 13:05:09
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"z" j1gmb9$6k8$...@i...gazeta.pl
>> Dla mnie istotną rzeczą jest cena --
> Jako że dyski są częścią najmniej żywotną
Drożdże są pod tym względem lepsze od dysków? :)
Problem dysków polega na czymś innym -- dziś dysk wydaje
się olbrzymi, za kilka lat trudno zgadnąć, do czego można
wykorzystać tak małą pojemność...
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
9. Data: 2011-08-05 13:07:30
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 05.08.2011 13:24, Piotr Rezmer pisze:
> Doxent pisze:
>> No to pojechali. I tak od dawna mieli nabardziej zniechęcające warunki
>> reklamacji dysków. Teraz to w ogóle dziwię się, że jeszcze ktoś będzie
>> kupował ich produkty.
>
> Dobre uzasadnienie:
>
> "Te zmiany odzwierciedlają nasze dążenia do skoncentrowania się na
> inwestycjach w produkty najwyżej cenione przez naszych klientów"
>
> Ale o sso chodzi?
Marketoid zarobił na premię...
Swoją szosą - co teraz kupować? Wcześniej kupowałem Samsungi i
generalnie byłem zadowolony z jakości.
Z WD mam niemiłe doświadczenia, ale albo bardzo dawne, albo tylko jedno.
Hitachi może?
-
10. Data: 2011-08-05 13:10:53
Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
Od: Salata <s...@n...interia.pl>
W dniu 2011-08-05 14:34, Hades pisze:
> Nie bardzo rozumiem to: "nabardziej zniechęcające warunki reklamacji
> dysków". Wydaje sie ze procedura byla wyjatowo prosta. Uzyskanie
> RMA, zapakowanie i wysylka do serwisu. Czasem dysk z wymiany byl
> spowrotem w ciagu tygodnia. Co w tym niechajacego?
> AM
Pewnie chodzilo mu o to, ze jak dysk ma widoczne uszkodzenie mechaniczne
to nie naprawiaja/wymieniaja w ramach gwarancji.
Co nie zmienia faktu, ze trzeba bedzie trzymac paragon zakupu, o co
wczesniej nie trzeba bylo sie martwic. Wystrczyl numer seryjny. Teraz od
daty produkcji do zakupu moze minac 6 miesiecy, ktore zrobi roznice.
Kiedy Seagate kupil dzial HDD Samsunga to juz nie ma alternatywy. Do WD
jestem zrazony, bo swojego czasu padalo mi 100% dyskow (4szt) i nerwow
ile stracilem to lepiej nie mowic. Jak na razie na 8 HDD od Seagate'a
padlo "tylko" 3.
--
Pozdrawiam
Salata