    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: Sciezka dla rowerow ...
    <ju4dlv$qhe$3@inews.gazeta.pl> <1y1l5smbzww09$.dlg@rower.power.pl>
    <ju62c3$gte$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ju8feq$ng0$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <5007e399$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ju95p1$k8o$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ju9bga$pbr$1@inews.gazeta.pl>
    Date: 19 Jul 2012 17:30:18 GMT

    On 2012-07-19, Robert_J <d...@g...pl> wrote:
    > Każdy ma swoje zdanie, ja uważam że pytania testowe dobre są
    > na teleturniej. Egzamin dojrzałości zdawany za pomocą testu
    > to MZ nieporozumienie :-). Potem taki delikwent nie potrafi
    > rozkminić prostego zadania, bo nie ma podanych odpowiedzi do
    > wyboru ;-). Nie boję się nawet powiedzieć że sporo z nich po
    > prostu nie umie myśleć...

    Kwestia obycia z testami i przyzwyczajenia. Większość osób, które
    uważa tak jak Ty, nie widziało nigdy trudnego testu :).

    Tymczasem np. większość najbardziej poważanych certyfikatów także
    przyznaje się na podstawie egzaminu testowego. To po prostu ułatwia
    organizację i sprawdzenie. Testy układa i ocenia się tak, żeby
    nie były w żaden sposób łatwiejsze od pytań otwartych (tzn. żeby
    wartość oczekiwana punktów była <= 0, a odpowiedzi nie dały się
    łatwo eliminować). Na maturze tak nie jest - nie ma punktów ujemnych,
    a niektóre odpowiedzi są bezsensowne.

    > Jakie by nie były trudne to i tak można "strzelać", co przy
    > 4 odpowiedziach daje szanse 25%. I nawet nie mając zbytniej
    > wiedzy zaliczyć maturę. Wystarczy że umie się na 10-20%, a
    > do poziomu potrzebnych 30% spokojnie można "doskreślać" na

    To że progi na maturze są zbyt niskie nie jest winą idei testu
    tylko łagodności ministerstwa. Najlepiej jest po prostu punktować
    ujemnie odpowiedzi nieprawidłowe, ale z jakiegoś powodu twórcy matury
    się tego boją.

    > chybił-trafił ;-). Coś takiego było niemożliwe kiedy ja
    > zdawałem, 24 lata temu. Jak się czegoś nie umiało to po
    > prostu nie dało się rozwiązać zadania...

    Ale dostawało się punkty za fragment rozwiązania. W teście
    musisz dojść do końca i uzyskać poprawny wynik.

    > Oczywiście ja nie jestem jakimś fanem egzaminów, żeby ktoś
    > sobie nie pomyślał ;-)).

    Ja jestem ogromnym fanem. Jedyne co podobało mi się w szkole to konkursy
    ścisłe (głównie testowe i niezbyt łatwe :)), a na studiach generalnie
    też wolałem egzaminy niż zajęcia. To wynika z takiej potrzeby
    sprawdzania się :).

    pozdrawiam,
    PK